Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Mariaus Morkevičiaus (ELTA) nuotr.
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Naujoji Užimtumo tarnyba ir įgyvendinti struktūriniai pokyčiai ketvirtadienį pristatyti Seimui. Pasak politikų, ši pertvarka nebuvo tik pavadinimo pakeitimas.
Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto pirmininkė Rimantė Šalaševičiūtė teigė, kad buvo būtina keisti Darbo biržą į Užimtumo tarnybą, nes nuolat kaupėsi įvairios problemos ir neigiamos nuomonės iš tarptautinių organizacijų.
„Buvo suformuota viešoji neigiama nuomonė apie teikiamas paslaugas. Tarptautinė ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EBPO), įvertinusi tuomet dar Darbo biržos veiklą, rekomendavo sumažinti realų klientus aptarnaujančių darbuotojų krūvį nuo 405 iki 275 jiems tenkančių klientų per mėnesį, nes toks buvęs darbo krūvis lėmė darbo laiko stygių aptarnauti klientą, susipažinti su juo.
Europos Komisijos ekspertai vertino Darbo biržos veiklą ir rekomendavo esminius struktūrinius pokyčius, kad būtų modernizuojama vadybos sistema, orientuojantis į kokybiškas paslaugas. Ši pertvarka nebuvo tik pavadinimo pakeitimas. Buvo siekiama, kad darbas vyktų ir būtų organizuotas kitaip, ir tikslas, kad darbą pasiektų kvalifikuota darbo jėga, o žmogui - sėkmingai integruotis į darbo rinką“, - kalbėjo R. Šalaševičiūtė.
Socialinės apsaugos ir darbo ministras Linas Kukuraitis sakė, kad Užimtumo tarnybos steigimas yra labai svarbi reforma, kurios buvo laukta ilgą laiką.
„Užimtumo tarnybai keliami lūkesčiai yra kasdieniniai. Žmonės, nuėję į tam tikrą skyrių (Darbo biržos, - ELTA) susiduria su tam tikrais sunkumais, kurie visi suplaukdavo pas mus. Nuo šiandien tikrai galime tikėtis, kad nauja tvarka bus pakankamai greitai koreguojama, jei bus palikta skylių, neatitikimų, per daug biurokratijos.
Iš tos reformos tikimės greitai į socialinius ir ekonominius pokyčius reaguojančios tarnybos, kad tarnyba būtų aktuali kiekvienam besikreipiančiam, ar tai būtų darbdavys, ar darbo ieškantis žmogus, ar savivaldybės žmonės“, - sakė ministras.
L. Kukuraitis teigė, kad iš tarnybos tikimasi ne tik greičio, bet ir kokybės, daugiau individualaus darbo su klientais. Ministras pabrėžė, kad dėl šios reformos išloš visi: regionuose dėl Užimtumo tarnybos steigimo bus sukurta daugiau darbo vietų, vyks profesionalesnės ir greitesnės darbuotojų atrankos darbdaviams, rengiami labiau kvalifikuoti darbuotojai.
Kaip ELTA jau rašė, Seimui ir Vyriausybei pritarus, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija bei Lietuvos darbo birža įgyvendino vieną didžiausių institucinių pertvarkų Lietuvoje - Lietuvos darbo biržos ir teritorinių darbo biržų reorganizaciją. Spalio 1 d. pradėjo veikti Užimtumo tarnyba.
Užimtumo tarnyba paslaugas darbo ieškantiems ir darbdaviams teiks visoje Lietuvoje, pereinamuoju laikotarpiu klientai bus aptarnaujami įprastai.
Vykdant Darbo biržos sistemos reorganizavimą, siekiama didinti tiesiogiai su klientais regionuose dirbančių specialistų skaičių - dirbančių tiek su darbo ieškančiais asmenimis, tiek su darbdaviais.
Teigiama, kad didesnis klientus aptarnaujančių konsultantų skaičius leis sumažinti vienam darbuotojui tenkantį vidutinį mėnesio darbo su klientais krūvį iki 30 proc. (nuo 405 iki 275 klientų) ir teikti individualesnes paslaugas. Dalį darbo laiko konsultantai skirs pasirengimui suplanuotiems susitikimams, alternatyvių užimtumo galimybių paieškai, kandidato analizei ir jam aktualių darbo pasiūlymų rinkimui.
Taip pat siekiant didinti paslaugų prieinamumą ir užtikrinti jų kokybę, stiprinamos klientų aptarnavimo telefonu ir elektroninių paslaugų sritys.
Siekiant šių kokybinių pokyčių paslaugų ir aptarnavimo srityse, modernizuojami įstaigos valdymo procesai ir perskirstomi žmogiškieji ištekliai. Optimizuojamos įstaigų bendrosios viešojo administravimo funkcijos, tokios kaip finansai, personalo, turto valdymas, viešieji pirkimai, IT priežiūra, mažinamas vadovaujančių ir administracines funkcijas vykdančių darbuotojų skaičius. Visos sistemos etatų skaičius mažinamas 10 proc. - nuo 1434 iki 1290 pareigybių.
Užimtumo tarnybą sudarys 7 departamentai - Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio klientų aptarnavimo departamentai, taip pat Darbo rinkos ir užimtumo politikos įgyvendinimo departamentas bei Finansų, teisės ir pirkimų departamentas. Taip pat vykdomas metodinis vadovavimas - standartizuojamos paslaugos visoje Lietuvoje, darbo rinkos prognozavimas, stebėsena ir analizė, kokybės užtikrinimas.
ELTA