PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2017 m. Balandžio 22 d. 12:02

R. Ignatavičienė paaiškino, kodėl paliko “Žiburį”: “Kryptis kryžkelėje – aukotis neverta išeiti”

Šiauliai

Eva KazlauskienėŠaltinis: Etaplius.lt


180

Dar vakar naujienų portalas “Etaplius.lt” skelbė žinią, jog iš pareigų pasitraukė dėl miesto širdyje įsikūrusio “Žiburio” knygyno išlikimo kovojusi vadovė Rima Ignatavičienė. Pasitraukimas buvo daug kam netikėtas, mat Taryba palaimino knygyno gelbėjimą. Vakar portale buvo paviešinta ir miesto mero nuomonė dėl vadovės pasitraukimo, o šiandien redakcija sulaukė ir pačios R. Ignatavičienės laiško, kuriame buvusi vadovė išdėstė, kas įvyko iš tiesų.

Pateikiame R. Ignatavičienės laišką:

“Nesikartosiu kokiais tikslais ėjau į direktorės pareigų organizuojamą konkursą, nes tai jau aptarinėta ir vertinta keletą mėnesių, viešinant informaciją apie UAB “Žiburio knygynas“ veiklos situaciją. 2017 m. balandžio
20 d. „Etaplius“ pasirodęs Šiaulių miesto mero pasisakymas dėl mano pasitraukimo iš UAB „Žiburio knygynas“ direktorės pareigų nustebino viešinant klaidinančią informaciją, kas paskatino paskutinį kartą atskleisti visuomenei tikrąsias priežastis, kurios lėmė mano apsisprendimą.

Pradėjusi dirbti nuo 2016 m. rugsėjo 9 d. UAB “Žiburio knygynas“ direktore, jau tų pačių metų lapkričio 23 d. kreipiausi į Šiaulių miesto savivaldybės vadovus dėl nustatytos finansinės situacijos įmonėje (pradelstų įsipareigojimų, veiklos organizavimo trūkumų, kurie įtakojo dar didesnes skolas ir aplaidžiai tvarkytos buhalterinės apskaitos), prašydama atlikti papildomą įmonės 2011-2015 m. finansinį auditą akcininko iniciatyva.

Neigiamas atsakymas į šį prašymą buvo gautas tik 2017 m. pradžioje, o iki tol dar sekė nuolatiniai ataskaitų teikimai, susirašinėjimai su savivaldybes darbuotojais ir tarybos nariais, siekiant įrodyti nustatytos įmonės
finansinės situacijos teisingumą, dalyvavimai tarybos komitetuose, kuriuose, deja, retas tarybos narys supranta finansų valdymą ir geba analizuoti finansinius dokumentus, susitikimai su meru ir savivaldybės administracijos vadovais.

Laikas bėgo, o visi „sprendimai“ buvo pažadų lygio, pradžiai laukėme sausio mėnesio tarybos posėdžio, po to vasario, na o kovo mėnesio tarybos posėdyje jie galų gale patvirtino sprendimus, suteikiant įmonei galimybę skolintis, padengti praterminuotiems įsipareigojimas, sutikimą didinti įmonės įstatinį kapitalą, sudarant sąlygas įmonės veiklos plėtrai ir sutikimą parduoti turimą ir šiuo metu išnuomotą įmonės nekilnojamąjį turtą, už kurį gautos lėšos būtų panaudojamos paskolos dalies grąžinimui. Ir meras mano, kad jau čia yra suteikta galimybė organizuoti įmonės veiklą, kaip jis sakė “Man liūdna, <…>nes jos sąlyga buvo tokia – man reikia įrankių, šiuo atveju – pinigų. Ir tikrai nustebau. Kai ji sėdėjo posėdyje, puikiausiai matė, kad abu įrankiai duoti.“

Mere, tarybos sprendimai nėra pinigai sąskaitoje, tai apie ką jūs kalbate? Stengiantis neprarasti jau ir taip daug prarasto laiko (nuo 2016 m.lapkričio mėn.) sekančią dieną po Šiaulių miesto tarybos posėdžio 2017 m. kovo 31 d. vyko įmonės valdybos posėdis (jos nariai be įmonės vadovo yra Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius Antanas Bartulis ir vyr. specialistė Deimantė Kviklienė), kuriame priimti sprendimai dėl tolimesnių veiksmų, iš kurių esminis, įtakojantis visų kitų sprendimų vykdymą buvo aptartos UAB „Žiburio knygynas“ skolinimasis iš kitos savivaldybės įmonės ir buvo išsakytas valdybos nario Antano Bartulio pažadas, deja neužprotokoluotas ir šiai dienai neištesėtas, kad jau po savaitės knygyno sąskaitoje bus kredito finansinis indėlis, kas sudarys sąlygas atsiskaityti su tiekėjais, įsigyti naujų knygų ir toliau sklandžiai organizuoti įmonės veiklą. Deja, šiandien 2017 m. balandžio 21 d., o įmonės sąskaitoje nuliai.. Tai kaip vadovui, atsakingam už įmonės veiklos organizavimą neturint finansinių išteklių galima vykdyti kitus priimtus sprendimus – užsakyti
kadastrinius matavimus siekiant atskirti patalpas, kad būtų galimybė dalį jų parduoti, dėl patalpų rinkos kainos vertinimo vykdymo ir bendros įmonės veiklos organizavimo?

Gal žinote kas šias paslaugas atlieka nemokamai? Dar svarstytas ir valdybos narių noras paruošti akcininkui naują įmones veiklos plėtros programą įstatinio kapitalo didinimui pateisinti, nes tvirtintas taryboje jiems
jau netiko. Tai gal meras gali atsakyti visuomenei, kokia yra tarybos sprendimų vykdymo praktika, jei tai kas patvirtinta jau kitą dieną keičiama?

Situacija, kai tušti pažadai dėl galimybės organizuoti įmonės veiklą jau nebepateisino ir tų lūkesčių, kai dirbi labiau iš idėjos, o ne dėl gaunamo darbo užmokesčio, nes mero nuomone gaunamas 1000.00 Eur atlyginimas, realiai yra tik 652.00 Eur (neatskaičius mokesčių) ir ši informacija, mere, yra viešai prieinama kiekvienam, atvedė į kryžkelę, kur aš pasirinkau išeiti, o kiekvienam iš Jūsų palieku asmeniškai teisę nuspręsti, kur dėti skyrybos ženklą straipsnio pavadinime, sužinojus faktus, o ne mero nuomonę.

Jei minėti sprendimai būtų patvirtinti sausio mėnesį, kol dar pagrindiniai tiekėjai nebuvo įpareigoję knygyno grąžinti jiems prekių, sustabdę prekių tiekimo ar nutraukę bendradarbiavimo sutarčių už pradelstų įsipareigojimų nevykdymą, dar buvo galimybė skirti savo laiką įmonės veiklos atgaivinimui ir santykių su tiekėjais ir klientais stabilizavimui. Deja, trys mėnesiai egzistavimo, įmonei, kuri neturi prekių, bet privalo išlaikyti patalpas, mokėti kitus privalomus mokesčius ir atlyginti už darbą dirbantiems joje, yra didelė finansinė našta, kuri kas dieną vis didėja.

Nuoširdžiai linkiu rasti strategiškai mąstantį, turintį lyderio savybes ir nepriekaištingos reputacijos, atsakingą vadovą, kuris „mėgausis miesto vadovų pažadais, o ne realiais darbais“, nes už „pašalpą“ su reikalaujama kompetencija nedirbs.

Rima Ignatavičienė”