Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Birželio 13 d. 16-18 val. ant šaligatvio prie Klaipėdos miesto savivaldybės rengiama meninė protesto akcija „Kultūros ūkis: visi gyvuliai lygūs, bet kiaulės lygesnės“ prieš neskaidrią kultūros projektų finansavimo Klaipėdos miesto savivaldybėje tvarką.
Dar pernai Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas ir savivaldybės administracija, kilus kultūrininkų diskusijoms dėl neskaidrios kultūros projektų finansavimo tvarkos, pažadėjo, kad padėtis keisis – visos tvarkos bus peržiūrėtos. Tačiau tai nebuvo padaryta. Vietoj to pernai metų pabaigoje Klaipėdos miesto savivaldybės taryba tik padidino sumą, kuri gali būti skiriama iš savivaldybės biudžeto vienam reprezentaciniam festivaliui nuo 20 tūks. Eur iki 100 tūkst.
Šiems metams skirtą 200 tūkst. Eur sumą savo įsakymu paskirstė festivaliams ne miesto taryba, o savivaldybės administracijos direktorius. Skandalai lydėjo ir visą statuso patvirtinimo ir lėšų skirstymo procesą: nemaža dalis Kultūros ir meno tarybos, kuri ir suvaidino lemiamą vaidmenį paskirstant lėšas, narių patys yra susiję su rengiamais festivaliais, ekspertai dažnu atveju irgi turėjo vienokių arba kitokių sąsajų su šiais festivaliais. O viską vainikavo tai, kad net ketvirtadalis visos sumos atiteko mero šeimos rengiamam Klaipėdos Pilies džiazo festivaliui.
Protesto akcija interpretuoja du kultinius literatūros kūrinius: Ilfo ir Petrovo romaną „Dvylika kėdžių“ ir Džordžo Orwello „Gyvulių ūkį“. Akcijos dalyviai – tipiški biurokratai arba politikai, o kėdės simbolizuoja jų galią skirstyti, pasisavinti, duoti ‚saviems“ viešuosius resursus – pinigus. Antra vertus, labai dažnai, Klaipėdos valdančiųjų – liberalų – vystomi projektai primena Vasiukų projektus. Didysis kombinatorius Ostapas Benderis miestelio gyventojams pažada rengiant šachmatų turnyrus sukurti Naujuosius Vasiukus – klestintį didmiestį. Rojaus miestą, kuris greitai paverš sostinės statusą iš Maskvos. Metropolį, kuriame įvyks pirmasis tarpplanetinis šachmatų turnyras. Panašu į Klaipėdą – tik čia vietoj šachmatų –džiazas.
O Džordžo Orvelo satyrinė alegorija „Gyvulių ūkis“ labai taikliai atspindi dabar Klaipėdos politikoje bei bendrajame miesto gyvenime įsivyraujančią tiesioginę priklausomybę nuo Liepų 11 – Savivaldybės. Tie kurie, siūbuoja pagal jos liniją, yra lygesnį už kitus, todėl jiems vieta „prie lovio“ – projektinių ar kitų pinigų dažniausiai iš anksto garantuota.