Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Jovitos Vainikevičiūtės nuotr.
Jurgita JablonskienėŠaltinis: Zarasų švietimo pagalbos tarnyba
Šio vizito metu I lygio klasės moksleiviai susipažįsta su verslumo ir ekologijos kryptimi, viena iš keturių mokslo krypčių (verslumo, inžinerijos, gamtos mokslų bei ekologijos)., Pristatant verslumo ir ekologijos kryptį, mokiam buvo pravesti užsiėmimai šiomis temomis: „Kiek kainuoja šiuolaikinis gyvenimo stilius?“, „Kaip nepaklysti šiuolaikinių finansų labirintuose“, „Maisto švaistymui – ne!“ bei „Medžio istorija: ką galime sužinoti?“.
II lygio programoje moksleiviai žinias gilina vienoje, labiausiai sudominusioje mokslo kryptyje: verslumo, inžinerijos, gamtos mokslų ar ekologijos klasėje.
II lygio verslumo klasė gilinosi į šias temas: „Išmanumo turnyras: slaptas milijonierių klubas“, dalyvavo diskusijoje „Kaip šaliai tapti turtinga, o jos gyventojams – laimingiems?“
II lygio gamtos mokslų klasė aiškinosi kas yra „Skonių ir kvapų mokslas“, atliko laboratorinį maisto suvokimo tyrimą ir sužinojo ar galėtų dirbti skonio vertintojais. Domėjosi „Kontroliuojamos aplinkos daržininkystės” subtilumais, aplankė VDU ŽŪA šiltnamį, kuriame jau kvepia ir džiugina pavasaris: salotos, ridikėliai, pomidorų sodinukai bei kiti augalai. Paskynę salotos lapų, laboratorijoje išskyrė lapų chlorofilą.
II lygio inžinerijos klasė domėjosi „Ką žinome apie upes?“, kas yra „Medžiagų protas – kur jis?“, realiai apžiūrėjo dronus bei robotus ir išklausė paskaitos „Dronai, robotai ir jų panaudojimas“. Teorinės paskaitos dalies metu „Vidaus degimo variklių konstrukcija, panaudojimas“ sužinojo, kad variklis– tai energetinis įtaisas, verčiantis kokios nors rūšies energiją mechaniniu darbu ir pagal konstrukciją būna stūmokliniai, rotoriniai, dujų turbininiai ir reaktyvieji. Auditorijoje stovintys įvairūs varikliai, seni automobiliai labiausiai domino vaikinus. Dėstytojas rodė, aiškino, leido mokiniams visus variklius liesti, tyrinėti, sukti ir apžiūrėti iš vidaus.
Grįždami namo mokiniai dalinosi įspūdžiais ir patirtimis. Džiaugėsi įdomia ir turininga diena. Jiems patiko mokytis konkrečiai mokslo sričiai pritaikytose erdvėse, diskutuoti su savo srities profesionalais, patiems atlikti eksperimentus, bandymus, išsitirti savo skonio galimybes. Realiai pamatyti robotus, dronus, senus automobilius, įvairius variklius bei apsilankyti VDU ŽŪA šiltnamyje. Apsilankymas VDU ŽŪA dėstytojai visada pasitinka su įdomiomis temomis bei eksperimentais. Lauksime sekančio susitikimo.