PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Mokslas2018 m. Liepos 16 d. 08:52

Pristatęs analogų pasaulyje neturinčią mobilią aplikaciją, Kaunas žengia toliau

Kaunas

Pixabay.com nuotr.

Reporteris OrintaŠaltinis: Etaplius.lt


45263

Prieš daugiau nei metus Kaune pristatyta analogų pasaulyje neturinti mobilioji aplikacija „KVT Balsas“. Inovatyvaus sprendimo dėka, regos negalią turintys asmenys apie atvažiuojančio viešojo transporto maršrutą ir kryptį yra informuojami balsu, sklindančiu iš jų mobilaus telefono.

Ne vieno kauniečio gyvenimą pakeisiančios aplikacijos kūrėjai informuoja apie numatomą plėtrą. Taip pat svarstoma apie galimybes išplėsti „KTV Balsas“ funkcionalumą ir tikimasi, kad ji atsiras daugelio kauniečių bei miesto svečių mobiliuose įrenginiuose.

Genialumas slypi paprastume

Aplikacijos kūrėjo UAB „Kauno autobusai“ IT skyriaus vadovo Paulius Lengvenio teigimu, idėja sukurti „KVT Balsas“ aplikaciją kilo dar 2016 metais. Regos negalią turinčius kauniečius apie atvykstantį autobusą ar troleibusą galvota informuoti prie jų pritaisius garsiakalbius. Toks bandymas jau yra buvę prieš bene dešimtmetį, tačiau sulaukė neigiamos šalia viešojo transporto gyvenančiųjų reakcijos.

„Garsiakalbiai, išmaniųjų technologijų amžiuje, labai jau primityvi priemonė. Aš buvau girdėjęs apie aktyvių žymų (angl. beacon) technologijos panaudojimą versle, reklamuojant ir pristatant prekes bei paslaugas, todėl pagalvojau apie galimą jos pritaikymą ir šiuo atveju“, - sakė P. Lengvenis.

Tariantis su silpnaregius ir akluosius vienijančiomis organizacijomis, buvo priimtas sprendimas sukurti programinę įrangą, leidžiančia realiu laiku gauti garsinę informaciją apie atvažiuojantį viešąjį transportą.

Inovacijos principas paprastas: visose Kauno viešojo transporto priemonėse yra įmontuotos aktyvios žymos, kurios „Bluetooth“ ryšiu siunčia informaciją į autobusų stoteles. Vartotojui tereikia parsisiųsti nemokamą „KVT Balsas“ aplikaciją, o atėjus į viešojo transporto stotelę, kur sumontuota aktyvioji žyma, ji savaime aktyvuojasi ir balsu praneša apie atvykstančio viešojo transporto numerį bei maršrutą.

Planuojama, kad aktyvios žymos 100 Kauno viešojo transporto stotelių bus sumontuotos iki šių metų pabaigos, o dar 100 – 2019 metais.

Atsiveria naujos galimybės

Pasak kūrėjų, mobili „KVT Balsas“ aplikacija skirta ne tik regėjimo negalią turintiems, bet ir visiems, norintiems greitai gauti naujausią viešojo transporto informaciją realiu laiku. Informacija teikiama ir anglų kalbą, todėl ji pasitarnauja miesto svečiams ar Kaune gyvenantiems užsieniečiams.

Ateityje planuojama į programėlę įtraukti funkciją, leidžiančią keleiviams suteikti grįžtamąjį ryšį ir įvertinti autobusų stotelių būklę, transporto priemonių kokybę, kitų keleivių elgesį kelionės metu bei vairuotojų vairavimo įgūdžius.

Pasak inovatyvaus sprendimo autorių, šios technologijos galimybės išties beveik neribotos. Idėjos vystymo komanda jau dirba prie plėtros projektų ir papildomų funkcijų diegimo: pavyzdžiui šią technologiją galima panaudoti skleidžiant informaciją apie miesto kultūrinį gyvenimą. Stotelės su aktyviomis instaliacijomis greta stovintiems vartotojams 50 m spinduliu galėtų teikti informaciją apie muziejus, meno galerijas, kino teatrus, parduotuves, kavines ir kitas paslaugas.

Tokios galimybės itin patrauklios vertinant tai, kad 2022 metais Kaunas bus Europos kultūros sostinė ir tikimasi mieste sulaukti didelio turistų skaičiaus.

Kaunas – darnios plėtros lyderis

„Kauno sprendimas neįgaliesiems, lyg gaivaus oro gūsis. Tai geroji darnaus judrumo praktika, kurią pristatome ir kitiems miestams. Pavyzdžiui Šiauliai, jau kreipėsi į Kauno miesto savivaldybę su prašymu leisti naudoti šią technologiją jų viešojo transporto sistemoje ir, kiek žinau, kauniečiai ja linkę pasidalinti nemokamai“, - sakė James McGeever, Europos sąjungos finansuojamo projekto „PROSPERITY“, skirto skatinti Darnaus judrumo miestuose plėtrą, koordinatorius.

Šiuo metu visi didieji Lietuvos miestai baigia rengti Darnaus judumo miesto planus (DJMP). Nacionaliniu mastu yra numatytos devynios projekto vystymo sritys, viena jų – sprendimai, palengvinantys neįgaliųjų judėjimą ir socialinės atskirties mažinimas.

Europos Sąjungos finansuojamas „PROSPERITY“ projektas skatina DJMP plėtrą Lietuvoje – organizuojami praktiniai seminarai bei mokymai, dalijamasi geriausiais kitų Europos miestų pavyzdžiais bei patirtimi.

„Kaunas darnaus viešojo transporto vystymo srityje pasižymi jau ne pirmą kartą, - pastebi J. McGeever – Miestas eilę metų vykdo aukšto lygio ES mokslinius tyrimus ir plėtros projektus, tam tarpe ir CIVITAS programą, kurios rėmuose vienintelis iš Baltijos valstybių yra gavęs prestižinį apdovanojimą už švarų miesto transportą.“

Pastaruosius kelerius metus Kaunas aktyviai dalyvauja ES projektuose, skirtus mobilumo skatinimui tokiose srityse kaip viešasis transportas, mobilumo planavimas, gatvių saugumo didinimas moksleiviams.