PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2017 m. Birželio 11 d. 15:14

Prieš reikalaudamas privalai būti pavyzdžiu

Šiauliai

Vitalis LebedisŠaltinis: Etaplius.lt


6262

Ragindama sau pavaldžias įstaigas kuo racionaliau naudoti valdomą turtą, pavyzdį turi rodyti ir pati Savivaldybė. Mažu pavyzdžiu galima vadinti permainas Savivaldybės administracijos transporto ūkyje. Po daugelio dešimtmečių pradėtos remontuoti ir pačioje miesto širdyje esančio Savivaldybės pastato patalpos.

Pradėjus naujos kadencijos darbus, atkreiptas dėmesys ir į Savivaldybės administracijos automobilių ūkį. Darbuotojai naudojosi automobiliais, kurių amžius – keliolika ar net dvidešimt metų. Transporto priemonės naudojo daug degalų, brangiai kainavo jų priežiūra, remonto darbai. Miesto mero Artūro Visocko nurodymu buvo nurašyti trys patys seniausi automobiliai, vietoje jų nupirktas naujas, vienas patikimiausių vidutinės klasės modelių Toyota Avensis, į jį iškart buvo sumontuota dujų įranga.

Tuomet daug kalbėta, kad naujas Savivaldybės pirkinys bus skirtas tik mero reikmėms, tačiau miesto vadovas sėkmingai naudojasi 10 metų senumo Volkswagen Passat ir pageidavimų persėsti į naują transporto priemonę neturi. Naujoji Toyota skirta praktiškai vien darbuotojų reikmėms, dažniausiai ja važiuojama į kituose miestuose vykstančius darbo susitikimus. Nuo 2016 metų sausio pradžios iki šių metų birželio 1-osios su šiuo automobiliu nuvažiuota jau beveik 63 tūkstančiai kilometrų. Visos naujo automobilio išlaidos 1 kilometrui sudaro 0,06 euro, kai senesnių transporto priemonių išlaidos triskart didesnės – 0,19 euro už kilometrą. Toyota Avensis įsigijimo kaina buvo 17 900 eurų, dar 950 eurų kainavo dujų įranga. Įvertinus tris kartus sumažėjusias sąnaudas, matyti, kad ši transporto priemonė visiškai atsipirks po 3,5 metų!

Įvertinus ekonominį efektą, galvojama ir apie kitą žingsnį – nauju pakeisti bent vieną iš Savivaldybės naudojamų 2003 ir 2006 metais pagamintų mikroautobusų. Pastarieji taip pat dažnai tarnauja ilgesnėms kelionėms į sostinę, kai į ministerijas ar kitas valstybines institucijas vyksta didesnis darbuotojų skaičius.

Anksčiau Savivaldybės automobiliai buvo priskirti atitinkamiems skyriams, o dabar darbo reikmėms darbuotojai gali rezervuoti netgi mero naudojamą automobilį, jei tik jis neužimtas. Tereikia užpildyti elektroninę registracijos formą. Ši bendra sistema leidžia racionaliai išnaudoti visas transporto priemones, todėl galima išsiversti ir su mažesniu automobilių parku.

Atnaujinant automobilių parką, mažinant jų skaičių ir pritaikius dar keletą paprastų taupymo priemonių, išlaidos automobilių ūkiui gerokai sumažėjo. Jei 2015 m. transporto išlaikymas (su vairuotojų darbo užmokesčiu) atsiėjo 6 300 eurų per mėnesį, tai 2016 m. jau 6 000 eurų, o šiemet – 5 200 eurų per mėnesį. Be to, radę laisvo laiko, Savivaldybės vairuotojai prižiūri Prisikėlimo aikštės ir Saulės Laikrodžio aikštės žaliuosius plotus (apie 3 ha). Samdytai bendrovei už vieno sezono šienavimo darbus reikėtų sumokėti 6 780 eurų, dabar degalai ir kitos eksploatavimo medžiagos kainuoja apie 750 eurų. Vasarą žolė šiose reprezentacinėse vietose pjaunama ne rečiau kaip 3 kartus per mėnesį.

„Tai paprasti elementaraus veikimo pavyzdžiai, kuriems nereikia kurti jokių strategijų, ilgalaikių planų ar nurodymų „iš aukščiau“. Tokie ir panašūs dalykai turėtų būti daromi daugelyje įstaigų, tarsi pagal nerašytą susitarimą“, – sakė Šiaulių meras Artūras Visockas, – o sklandesnei Savivaldybės veiklai, manau, turi įtakos ir darbo aplinkos gerinimas. Nuo 2015 metų pagal finansines galimybes tvarkomos vieno gražesnių mieste statinio patalpos. Savivaldybės administracijos pastate atnaujinti du koridoriai, dvi laiptinės, remontuota dalis keliasdešimt metų netvarkytų darbuotojų kabinetų. Tiesa, mero pavaduotojų, direktoriaus ir mano kabinetai nebuvo remontuojami. Esu įsitikinęs, kad pagarbus požiūris į dirbančius žmones ir įstaigos lankytojus leidžia kurti pridėtinę vertę – tvarkinga ir tinkama darbui aplinka pasireikš teisingais sprendimais, našesniu ir atsakingesniu darbu.“