PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2024 m. Birželio 19 d. 18:11

Prie Rygos avariniu būdu nusileido nedidelis lėktuvas, sužeistas Lietuvos pilietis

Lietuva

YouTube.com stop kadras

BNSŠaltinis: BNS


305630

Nedidelis „Pilatus“ lėktuvas trečiadienį avariniu būdu nutūpė netoli Rygos oro uosto, pranešė Civilinės aviacijos agentūra (CAA).

Paaiškėjo, kad pilotas nutupdė lėktuvą viename lauke. Taip pat žinoma, kad vienas žmogus buvo sužeistas, tačiau pilotas nenukentėjo. Gelbėjimo tarnybos toliau dirbo įvykio vietoje.

Pilotas yra Latvijos pilietis, o sužeistas keleivis – Lietuvos pilietis. Jis buvo nuvežtas į ligoninę.

Lėktuvas atliko manevrą Limbažiuose ir skrido į rezervinį aerodromą Rygoje.

Kaip nurodė Rygos oro uostas, jo ugniagesių brigadai išvykus padėti, kilimo ir tūpimo takas buvo uždarytas. Vėliau Rygos oro uostas vėl pradėjo veikti visu pajėgumu. Keleivių, kurių skrydžiai buvo atidėti arba nukreipti į kitus oro uostus, prašoma susisiekti su oro linijų bendrovėmis.

Anksčiau CAA buvo pranešusi, kad už maždaug 4 km nuo Rygos oro uosto buvęs lėktuvas dingo iš radiolokatorių ekranų.

CAA direktorius Maris Gorodcovas Latvijos radijui sakė, kad lėktuvas buvo naudojamas parašiutininkų iššokimui Limbažiuose, tačiau vėliau oro sąlygos labai pablogėjo – matomumas sumažėjo tiek, kad pilotas nebegalėjo matyti tūpimo tako ir žemės.

Dėl to Latvijos skrydžių valdymo institucijos LGS buvo paprašyta nukreipti lėktuvą į Rygos oro uostą, kur kilimo ir tūpimo takas yra apšviestas ir kur skrydžių kontrolieriai gali padėti esant blogam matomumui.

Tačiau lėktuvas oro uosto nepasiekė ir avariniu būdu nusileido likus keliems kilometrams iki jo, pievoje Rygos priemiestyje Imantoje.

„Tai buvo ne techninė problema, o pablogėjusios oro sąlygos. Matomumas buvo toks, kad nesimatė toliau nei 200 metrų. Taip pat galėjo būti laikinas apledėjimas“, – teigė CAA direktorius.

Anksčiau CAA skelbė, kad pilotas buvo pranešęs apie technines problemas ir tūpė avariniu būdu.

CAA direktorius pabrėžė, kad atsakingos tarnybos pradėjo paieškos ir gelbėjimo operaciją tą pačią akimirką, kai lėktuvas dingo iš LGS radiolokatorių ekranų.

„Jei lėktuvas dingsta iš ekranų, tai automatiškai nereiškia, kad jis nukrito. Siųstuvas gali būti išjungtas arba neveikti, o lėktuvas ruošiasi tūpti, todėl saugumo sumetimais buvo priimtas sprendimas sustabdyti oro uosto veiklą“, – pridūrė M. Gorodcovas.

Vėliau CAA atstovas Aivis Vincevas žiniasklaidai teigė, kad lėktuvas avariniu būdu nusileido lauke, nes, nepasiekęs Rygos oro uosto, pritrūko degalų.

Jis sakė, kad trečiadienį lėktuvas pakilo iš Limbažių aerodromo ir skrido virš šio miesto su parašiutininkų grupe. Dauguma parašiutininkų jau buvo iššokę, kai oras ėmė sparčiai keistis, tačiau vienas parašiutininkas nusprendė nešokti ir grįžti į oro uostą.

„Atsižvelgiant į besikeičiančias oro sąlygas, buvo nuspręsta leistis kitame aerodrome. Vienas iš jų buvo Cėsiuose, tačiau dėl oro sąlygų nebuvo įmanoma nusileisti ir ten. Taigi buvo priimtas sprendimas skristi į Rygos oro uostą“, – sakė A. Vincevas.

Jis taip pat paaiškino, kad galėjo būti neteisingai apskaičiuotas degalų kiekis, reikalingas pasiekti Rygos oro uostą.

„Deja, atsižvelgiant į atstumą nuo Limbažių iki Rygos, dėl kažkokių priežasčių degalų kiekis tikriausiai buvo apskaičiuotas neteisingai, todėl pilotas nusprendė nebeskristi į Rygos oro uostą ir nusileido lauke“, – teigė A. Vincevas.