PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kultūra2025 m. Sausio 30 d. 12:42

Prie naujo Lietuvos, Ukrainos ir Prancūzijos vaidybinio filmo „Pavasaris“ prisijungs ir Bruno Dumont’o prodiuseris

Lietuva

Netalentinga šalis / Organizatoriai

Alfa.ltŠaltinis: Pranešimas spaudai


341865

Lietuvoje gimęs, profesionalaus futbolininko karjerą į studijas prestižinėje Paryžiaus kino mokykloje „La Fémis“ iškeitęs jaunosios kartos ukrainiečių režisierius Rostislavas Kirpičenko gimtojoje šalyje pradeda kurti debiutinį vaidybinį filmą „Pavasaris“ apie žmogiškojo orumo paieškas karo kasdienybėje. Lietuvių, ukrainiečių ir prancūzų bendros gamybos juostą koprodiusuos vieno svarbiausių prancūzų kino režisieriaus Bruno Dumont’o prodiuseris Jean’as Bréhat’as, tikintis filmo sėkme didžiuosiuose kino festivaliuose.

Rusijos okupuotas miestelis pietryčių Ukrainoje šiais laikais. Bažnyčia, kurioje tikinčiųjų laukia 35 metų ukrainiečių kunigas Andrijus, paverčiama morgu. Šventikui prisakyta saugoti sušaudytų ukrainiečių civilių kūnus – kas tris savaites rusai surenka juos ir užkasa masinėse kapavietėse, slėpdami savo nusikaltimus. Kunigas keletą mėnesių priešinasi, slapta grąžindamas kūnus šeimoms. Artėja žiema, įšalusioje žemėje vis sunkiau laidoti mirusiuosius. Kaip pasielgti kunigui? Priešintis? Atsisakyti tarnystės Dievui ir žmonėms ar pasmerkti save mirčiai? Netikėtai užsimezga bendrystė tarp jo ir vienuolikmečio Makarovo, tampančio kunigo veiksmų liudytoju.

„Pavasaris“ nėra karo filmas. Tai pasakojimas apie pasipriešinimą ir bandymą išsaugoti žmogiškąjį orumą žiaurumo pasaulyje. Prieš metus nusprendžiau grįžti į Ukrainą – sukūriau dokumentinį filmą apie gyvenimą karo metu, filmavau žmonių veidus. Atsimenu jų išsekusius, o kartais apsėstus žvilgsnius, keistą ironišką juoką. Būtent šiuos žvilgsnius noriu perkelti į savo filmus. Jie mane gąsdino, nes liudijo sulaužytus likimus ir prarastą įprasto gyvenimo viltį. Galvojau apie kariaujančios šalies ateitį. Kas ją kurs? Manau, kad jaunoji karta, karo metais praradusi vaikystę. Vaikas neturėtų spręsti tokių klausimų, bet šiandien tokia Ukrainos kasdienybė“, – filmą pristato režisierius R. Kirpičenko.

Rotislavas Kirpičenko / Organizatoriai

Filmo komandoje – nacionalinį ir tarptautinį pripažinimą pelnę lietuvių kino kūrėjai

Pagrindinį Andrijaus vaidmenį filme atliks lietuvių aktorius Kęstutis Cicėnas, jau dirbęs su režisieriumi jo kurtame trumpametražiame filme „Ungurys“ (2022) ir įvertintas „Sidabrinės gervės“ apdovanojimu už Metų geriausią aktoriaus vaidmenį Marijos Kavtaradzės vaidybiniame filme „Tu man nieko neprimeni“ (2023).

„Mane nustebino režisieriaus meninės interpretacijos, gebėjimas pavaizduoti jautrius ir subtilius dalykus, atsisakant sentimentalumo. Rostislavas ne tik kruopščiai dirba su scenarijumi bei siekia preciziškai perteikti jį kinematografinėmis priemonėmis, bet ir padeda atsiskleisti aktoriams. Manau, kad „Pavasario“ scenarijus gali tapti puikiu kino meno kūriniu“, – kūrybinio bendradarbiavimo patirtimi dalinasi aktorius K. Cicėnas.

Netalentinga šalis / Organizatoriai

Filmo vizualinę kalbą kurs vienas talentingiausių lietuvių operatorių ir režisierių Vytautas Katkus, įvertintas Lietuvos kino operatorių sąjungos apdovanojimu „Ąžuolas“ už metų geriausią operatoriaus darbą Aistės Žegulytės dokumentinėje juostoje „Animus Animalis. Istorija apie žmones, žvėris ir daiktus“ (2019). V. Katkaus debiutinis

trumpametražis filmas „Kolektyviniai sodai“ (2019) atrinktas į Kanų kino festivalio „Kritikų savaitės“ programą, o antrojo trumpametražio filmo „Miegamasis rajonas“ (2020) premjera įvyko Venecijos kino festivalio „Orrizonti“ programoje. 2022 m. Kanų kino festivalio pagrindinėje trumpametražių filmų konkursinėje programoje pristatytas trečiasis jo trumpametražis filmas „Uogos“ (2022).

Sausio mėnesį „Pavasario“ kūrybinė grupė vykdė filmavimo vietų paiešką Vilniuje, Sudervėje, Semeliškėse, Pravieniškėse ir Bačkonyse. Pasak režisieriaus, rastos erdvės įtaigiai perteikia filmo atmosferą ir Ukrainos kraštovaizdį, jose ir vyks pagrindiniai filmavimo darbai.

Trumpametražis kinas kaip kinematografinė laboratorija

„Pavasario“ prologu taps karo patirčių temą panašiu aspektu nagrinėjanti trumpametražė juosta „Vienuolika kilometrų“, kurios filmavimo darbai šią vasarą vyks Lietuvoje. Režisieriaus sprendimą grįžti prie mažosios kino formos lėmė noras įsigilinti į meninius bei praktinius temos atskleidimo aspektus, suformuoti stiprią kūrybinę grupę ir sukurti sąlygas kinematografinei laboratorijai, padėsiančiai geriau pasiruošti „Pavasario“ filmavimo bei gamybos darbams. Filmo „Vienuolika kilometrų“ gamybą vykdys trijų šalių prodiuserinės kompanijos: „Film Jam“ (Lietuva), „Matka Films“ (Prancūzija) ir „Esse House“ (Ukraina), dirbusi su šviesaus atminimo režisieriumi Mantu Kvedaravičiumi. Projekto dalinį finansavimą svarsto Prancūzijos nacionalinis kino centras (CNC).

„Rusijos plataus masto invazija į Ukrainą sustiprino vertybinius ir pakeitė profesinius orientyrus. Šalia lietuviško kino produkcijos pradėjome intensyviai vykdyti bendros gamybos projektus su Ukrainos kino kūrėjais, pristatyti Lietuvos žiūrovams naujausius ukrainiečių filmus, stiprinti profesinio bendradarbiavimo galimybes. Tokia pozicija leidžia ne tik palaikyti ukrainiečiams politiškai ir istoriškai svarbų karo tikrovės dokumentavimo procesą, bet ir stiprinti kino įvairovę meniniu požiūriu“, – naujausius bendros gamybos projektus pristato abiejų filmų prodiuseris Lietuvoje ir kino gamybos kompanijos „Film Jam“ įkūrėjas Stasys Baltakis.

Netalentinga šalis / Organizatoriai

Kovo mėnesį Tarptautiniame dokumentinio kino festivalyje „Cinéma du Réel“ įvyks R. Kirpičenko ilgametražio dokumentinio filmo „Angarsko gatvė, 1“ (2024) premjera. Režisierius yra sukūręs tris trumpametražius filmus: „Mažasis Pjero“ (2023), „Ungurys“ (rež. Sacha Teboul, Rostislav Kirpičenko, 2022), „Netalentinga šalis“ (2022).

Filmo „Pavasaris“ gamybą vykdo trijų šalių prodiuserinės kompanijos: „Film Jam“ (Lietuva), „Matka Films“ (Prancūzija), „Tessalit Films“ (Prancūzija) ir „Esse House“ (Ukraina). Projektą dalinai finansuoja kino platinimo kompanija „JHR Films“ (Prancūzija). Projekto finansavimą svarsto Lietuvos kino centras, Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija, Prancūzijos Šiaurės-Pa de Kalė regioninis fondas, Ukrainos nepaprastosios padėties paramos fondas, Europos kultūros televizijos kanalas ARTE. Tarptautiniais filmo pardavimais domisi kino platinimo ir gamybos kompanija „Totem Films“ (Prancūzija), vykdžiusi Marijos Kavtaradzės filmo „Tu man nieko neprimeni“ tarptautinius pardavimus.


Foto galerija:


#ROSTISLAVAS KIRPIČENKO#FILMAS#FUTBOLAS#UKRAINA#PRANCŪZIJA
#LIETUVA