PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2024 m. Rugsėjo 16 d. 11:43

Prie „Klasco“ pradeda budėti mobili oro kokybės tyrimų stotis

Klaipėda

„Klasco“. BNS/Scanpix nuotr.

Giedrius GaidamavičiusŠaltinis: BNS


318723

Gyventojams skundžiantis dėl vienos didžiausių Klaipėdos uosto krovos bendrovių „Klasco“ naktimis keliamo triukšmo bei iš jos sklindančių dulkių, pirmadienio popietę šalia įmonės teritorijos pradės budėti mobili Aplinkos apsaugos agentūros (AAA) oro kokybės tyrimų stotis.

Pasak agentūros atstovo Vaidoto Norkaus, stotis, kuri nepertraukiamai matuos kietųjų dalelių koncentraciją ore, turėtų pradėti veikti nuo 13 val.

„Siekiant kuo objektyvesnių tyrimų rezultatų, duomenis planuojama rinkti ir apdoroti ilgesnį laiką. Matavimų trukmė priklausys ne tik nuo meteorologinės situacijos, bet ir nustatomos teršalo koncentracijos, įmonės krovos darbų bei kontroliuojančios įstaigos Aplinkos apsaugos departamento sprendimo“, – BNS teigė V. Norkus.

Agentūros atstovas anksčiau teigė, kad „Klasco“ prieigose užfiksavus oro taršos padidėjimą apie tai bus informuojamas departamentas.

Apie nuo pirmadienio šalia įmonės teritorijos pradėsiančią budėti mobilią laboratoriją praėjusią savaitę pranešė „Klasco“ apsilankęs aplinkos ministras Simonas Gentvilas.

LRT televizija anksčiau pranešė, jog klaipėdiečiai skundžiasi dėl naktimis iš „Klasco“ teritorijos sklindančio triukšmo bei dulkių. Pasak LRT, dėl to keturių skundų šią vasarą sulaukė Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC), tiek pat pranešimų dėl „Klasco“ veiklos gavo ir Aplinkos apsaugos departamentas, kurio pareigūnai vyko į įmonės teritoriją, bet pažeidimų nenustatė.

„Klasco“ generalinis direktorius Vitalijus Muštukas LRT teigė, kad bendrovė dirba visą parą, naktimis daugiausia krauna kviečius. Jo teigimu, krova yra automatizuota, todėl triukšmo taršos neturėtų būti, be to, šalia yra intensyvi gatvė, geležinkelis, vyksta statybos.

Be to, kraunant dulkančius krovinius, pasak „Klasco“ vadovo, įjungiamos vandens patrankos.

Aplinkos apsaugos departamentui 2021 metų spalį nustačius, kad „Klasco“ kraunamos geležies rūdos dulkės patenka už įmonės teritorijos ribų ir nusėda ant šalia esančių statinių paviršių, krova privalomuoju nurodymu sustabdyta, o bendrovė turėjo parengti jos krovos poveikio oro kokybei mažinimo planą.

Prižiūrint aplinkosaugininkams anksčiau sukauptą geležies rūdos likutį leista išgabenti, o įmonė BNS patvirtino, jog neketina daugiau krauti šio aplinką teršiančio krovinio.