PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2019 m. Sausio 29 d. 15:29

Prie atitvarų pripratę gargždiškiai sulauks ir suoliukų

Klaipėda

UAB „GT transport“ vadovai T. ir L. Latakai ir inžinierius-konstruktorius Rimas Jucevičius.

Reporteris Gargždų BangaŠaltinis: Etaplius.lt


69687

Kasmet besikeičiantys Gargždai pavasarį pasitiks su dar 20 naujų suoliukų. Jie jau pagaminti, belieka sulaukti palankaus oro statymui. Klaipėdos rajono savivaldybės užsakymu suoliukus pagamino ir įrengs UAB „GT transport“. Tai ta pati bendrovė, kuri pasirūpino ir prieštaringai vertintų atitvarų Gargždų miesto centre įrengimu.

Įprastas sprendimas miestuose

Atitvarų idėją pasiūlė Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjas Gytis Kasperavičius. Sumanymas pastatyti atitvarus buvo pristatytas Saugaus eismo komisijoje, Gargždų miesto bendruomenėje, apie tai rašė ir „Bangos“ laikraštis, diskutuota feisbuke.

„Atitvarai nėra unikalus pasiūlymas Gargždų miestui. Tokie gatvės elementai buvo Gargžduose prieš keletą dešimtmečių. Dar daugelis gali prisiminti stulpelius, sujungtus grandine. Šiuo metu įrengti atitvarai skiriasi nuo ankstesniųjų savo dizainu. Panašaus dizaino elementus galima pamatyti Vilniuje, Kaune, Telšiuose, Švėkšnoje ir kt. Kitokio dizaino atitvarai yra įrengti Plungės miesto centrinėje dalyje. Vakarų valstybių miestuose ir miesteliuose labai dažnai yra taikomi šie saugumą ir estetiką formuojantys gatvės elementai. Vienais atvejais įrengiamos tvorelės, kitais – tik stulpeliai. Gargžduose parinktas kombinuotas derinys – stulpeliais pradedama žymėti kryptis pėsčiųjų perėjos link, o prie jos įrengiamos tvorelės. Ant kai kurių tvorelių bus pakabinti vazonai su vienmečių gėlių kompozicijomis“, – savo viziją atskleidė vyr. architektas G. Kasperavičius.

Darbus apsunkino judri gatvė

Skelbta, jog atitvarai kainavo 32 tūkst. eurų. UAB „GT transport“ direktorius Tomas Latakas ir vykdančioji direktorė Laura Latakienė pasakojo, jog laimėjus viešąjį pirkimų konkursą atitvarams įrengti viską gamino nuo nulio. „Nebuvo nė vieno elemento, kurį būtume galėję nupirkti nuėję į parduotuvę. Patys gaminame įvairias metalo konstrukcijas. Tad buvo pagaminta ir atitvarų 275 tvorelė bei 265 stulpeliai. Po to karštuoju būdu buvo cinkuojama Utenoje, vėliau dažoma milteliniu principu specialioje įmonėje Klaipėdoje. Mes buvome vykdytojai, tad tiek modelį, tiek spalvą padiktavo Savivaldybė, lygiai taip pat ir atitvarų išdėstymo schemą. Viską derinome“, – užtikrino T. ir L. Latakai.

Anot jų, „GT transport“ darbininkams atitvarų statymas nebuvo lengvas. Pirmiausia Gargždų Klaipėdos gatvė labai judri, nors darbininkai tvėrė apsaugines juostas, statė ženklus, žmonės nepaisė – lipo, kur pakliuvo. Vakarais pasiautėdavo ir jaunimas, tad būdavo, kad darbus ryte tekdavo koreguoti. Be to, Klaipėdos gatvė buvo modernizuota, tad teko kruopščiai ne tik išimti trinkeles, bet ir jas sudėti, nepažeisti. Darbą apsunkino ir gatvės nuolydžiai, aukščio svyravimai.

„Kaip ir buvo numatyta sutartyje, darbus atlikome per pusę metų. Patys esame gargždiškiai, tad labai džiaugiamės gražėjančiu miestu. Vaizdas dar pasikeis, kai atitvarai bus papuošti gėlėmis. Rudenį lankėmės Paryžiuje – ten labai panašūs atitvarai, tik mūsų dar gražesni“, – šypsodamiesi pastebėjo „GT transport“ vadovai.

Vieneto kaina – per 400 Eur

Įrengus atitvarus internetinėje plotmėje liejosi įvairūs komentarai. Kai kuriems atrodo, kad atitvarai dar nėra baigti, esą visur reikia stulpelius kryžminti ir pan. Anot Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjo G. Kasperavičiaus, jau įprasta, kad įrengus ar pastačius ką nors naujo dažniausiai pradžioje kritikuojama. Paklaustas, ar jį patį tenkina rezultatas, atsakė: „Tenkina, bet jis nėra baigtinis. Tokie ar panašūs elementai gali pasikartoti ir kitose miesto centrinės dalies vietose kartu su naujais želdiniais ir mažąja architektūra.“

Pavasariop miestą praturtinsiantys suoliukai, anot Gargždų miesto seniūno Sauliaus Bakšinskio, yra sena Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Sveikatos apsaugos skyriaus vedėjos Laimos Kaveckienės idėja. Ji ne kartą yra išsakiusi savo nuomonę, jog Gargždų mieste būtina plėtoti žaliąsias zonas, įrengti daugiau suoliukų, kad tiek vyresnio amžiaus žmonės, tiek mamos su vaikais ir kiti galėtų išeiti ilgesniems pasivaikščiojimams ir prireikus turėtų, kur pailsėti. Vieno „GT transport“ pagaminto suoliuko kaina – per 400 Eur su PVM. Suoliukų stilistika bus panaši į neseniai pastatytųjų skvere prie Gargždų knygyno. Tačiau, žinoma, čia bus ne pliažinio pobūdžio. Visi bus išdėstyti pagal Architektūros ir urbanistikos skyriaus pateiktą schemą.