PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Jaunimas2017 m. Gegužės 30 d. 10:30

Prezidentūra apie mokinius paliesiančius pokyčius: ne nuo to galo pradėta

Vilnius

Irma BagūnėŠaltinis: Etaplius.lt


4859

Bendrojo ugdymo pokyčius reikėtų pradėti ne nuo planų dėl mokslo metų trukmės, o susitarimo, ko svarbu išmokyti vaikus, tinkamų ugdymo metodų ir jų vertinimo parinkimo bei pedagogų rengimo kokybės kėlimo, teigia Prezidentės vyriausioji patarėja mokslui, švietimui ir kultūrai Rūta Kačkutė.
 

„Turbūt ne nuo to pradėta“, - interviu „Žinių radijui“ sakė R. Kačkutė, paklausta apie planus ilginti mokslo metus. - Kalbant apskritai apie pokyčius švietime reikia labai aiškiai pasakyti, kokie turi būti pokyčiai, ko mes siekiame.„

Prezidentės vyriausiosios patarėjos teigimu, svarbiausia susitarti, „ko mes siekiame išmokyti savo vaikus, tada tam pritaikyti tinkamus ugdymo metodus ir teisingai vertinti, ar mes tikrai pasiekėme to, ko norime išmokyti vaikus“.

„Ir, antra, yra pedagogų rengimo, kvalifikacijos kėlimo sistemos. Sutvarkę, atsakę į du šituos klausimus, kurių centre yra vaikas, mes tada jau galėsime kalbėti apie tokius žingsnius, kurie vadinasi mokslo metų ilginimas ar trumpinimas, ar dar kažkokie kiti būdai. Bet pradėti reikia visada nuo pagrindų“, - įsitikinusi R. Kačkutė.

Kalbėdama apie pedagogų rengimo tobulinimą, Prezidentūros atstovė teigė, kad turi būti atsakyta į klausimą, koks turi būti šiuolaikinis mokytojas, tai yra - kaip ir ko jis turi mokyti mūsų vaikus.

„Jeigu mes suprantame, kad gyvename visuomenėje, kuri nuolat kinta, kur mums dabar reikia ne žinių, bet gebėjimo tas žinias greitai surasti ir pritaikyti, reiškia ir mokytojai atitinkamai turi gebėti vaikus išmokyti šitų dalykų. Kai mes atsakome sau į klausimą, tada mes ieškome, kaip padaryti pedagogų rengimo sistemą tokią lanksčią, kad ji galėtų mums paruošti reikiamus specialistus, o tada jau turime galvoti, kaip tuos specialistus pritraukti į mokyklas, kaip juos pritraukti ne tik į didmiesčius, bet ir į regionus, kaimiškas vietoves, ir kaip juos ten išlaikyti, ir tada koks yra tas deramas atlygis už šitą darbą, kuris mūsų visuomenėje yra bene svarbiausias“, - sakė R. Kačkutė.

Prezidentūros atstovė teigė, kad valdančiųjų programiniuose dokumentuose - Vyriausybės programoje ir Bendrojo ugdymo mokyklos kaitos gairėse - yra surašytos teisingos nuostatos.

„Bet jų sėkmė priklauso nuo įgyvendinimo ir, deja, aš kol kas dar nesu mačiusi nei vieno labai konkretaus įgyvendinimo plano, kuris ir atsakytų į šituos klausimus, ar Vyriausybė eina teisinga linkme“, - sakė R. Kačkutė.

ELTA