Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS Fotobanko nuotr.
Etaplius.LTŠaltinis: BNS
„Džiaugiuosi, kad valdančioji koalicija, nors ir pavėluotai, išgirdo visuomenės balsą ir pripažino padariusi klaidą dėl staigiai pakelto akcizo naftos dujoms. Gerai, kad su opozicijos pagalba pavyko šias Vyriausybės akcizų politikos klaidas tinkamai ištaisyti“, – Prezidentūros pranešime antradienį teigė G. Nausėda.
Jo teigimu, Lietuva išlaiko žaliojo kurso kryptį, o konkrečios ją įgyvendinančios priemonės turi būti pasirenkamos atidžiai įvertinus jų poveikį, konkurencinę aplinką, finansinę naštą namų ūkiams, taip pat užtikrinus vartotojams prieinamas alternatyvas.
Praėjusią savaitę surengtoje neeilinėje Seimo sesijoje diskusijos dėl SND akcizo ir žaliojo dyzelino vyko po to, kai sausį protesto akciją Vilniuje surengę žemdirbiai pareikalavo sumažinti nuo metų pradžios 304,1 euro už toną (be PVM) siekusį akcizą, taip pat grąžinti buvusią gazolių naudojimo tvarką – toliau leisti žymėtą kurą pilti į žemdirbių automobilius.
Vyriausybė siūlė SND nustatyti 41 euro už toną, Aplinkos ministerija – 70,58 euro už toną (be PVM) SND akcizo tarifą.
Premjerė Ingrida Šimonytė yra sakiusi, kad Vyriausybės pasiūlytas 41 euro akcizas yra „pakankamai logiška mediana“ atsižvelgiant į kitų valstybių taikomus tarifus.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas anksčiau sakė, kad mažas SND akcizas skatins toliau importuoti šį produktą iš Rusijos. Be to, anot jo, toks tarifas neskatins žmonių ir verslo investuoti į mažiau taršesnį kurą.
Pasak jo, tokiu sprendimu Seimas atsitraukia nuo taršos mažinimo kurso ir aktyvios kovos su klimato kaita.