Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS Fotobanko nuotr.
Gailė Jaruševičiūtė-MockuvienėŠaltinis: ELTA
„Gyvenimo įgūdžių programa yra programa, kuri buvo pradėta ruošti 2020 metais. Kai buvo visų ugdymo programų atnaujinimas, kurios dalys buvo anksčiau išdėliotas į įvairias kitas programas – kaip dabar yra siūloma dalį iškelti į etikos ir tikybos pamokas, panašiai taip ir buvo. Jos buvo sudėtos į nuoseklią programą, mokytojai turi nuoseklų mokymą, kaip to mokyti“, – žurnalistams akcentavo I. Šimonytė.
Todėl Vyriausybės vadovė stebisi, kodėl opozicija siūlo lytiškumo klausimus pavesti dėstyti pedagogams, kurie yra nepasirengę to daryti.
„Kodėl dabar reikėtų vieną gabalą išimti ir padėti į programą mokytojams, kurie nėra apmokyti to mokyti – aš nelabai žinau“, – akcentavo I. Šimonytė.
„Tai, man atrodo, kad čia yra šiek tiek manipuliatyvi diskusija“, – pridūrė ji.
Kelios dešimtys Nacionalinės tėvų ir šeimų asociacijos atstovų ketvirtadienį susirinko prie Seimo protestui dėl Gyvenimo įgūdžių ugdymo programos. Asociacija ragino ministeriją stabdyti šią programą, nes, anot jų, programoje įtvirtinamas visuomenei ir tėvams nepriimtinas požiūris į lytiškumą ir žmogaus asmenį, yra nepasiruošta jos įgyvendinimui, taip pat nėra jos dėstymui parengtų mokytojų.
ELTA primena, kad pastaruoju metu netyla diskusijos dėl nuo rugsėjo 5, 7 ir 9 klasėse atsiradusių gyvenimo įgūdžių pamokų. Rugsėjo pradžioje socialiniuose tinkluose paplito netikras dokumentas, esą naujosiose pamokose moksleiviai bus mokomi lytiškumo „pagal LGBT ideologijos standartus“.
Prezidentas Gitanas Nausėda rugsėjo pradžioje ragino įvertinti, ar šiuo metu Lietuvoje yra pakankamai mokytojų, galinčių įgyvendinti naująją programą. Jis užsiminė, kad, jei nėra pedagogų, kurie mokytų programoje numatytų dalykų, gyvenimo įgūdžių pamokų startą reikėtų vėlinti.
Tuo metu Seimo opozicinės frakcijos praėjusią savaitę įregistravo projektą, kuriuo siūlo iš gyvenimo įgūdžių programos išbraukti lytiškumo ugdymo dalį ir integruoti ją į dorinį ugdymą, kad tėvai galėtų pasirinkti, ar vaikui mokytis pagal tikybos, ar pagal etikos pamokoms pritaikytą programą.