Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Etaplius.lt nuotr.
Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt
Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija (VDAI) baigė didžiųjų maisto, namų apyvokos prekių parduotuvių bei vaistinių tinklų patikrinimą dėl tinkamo asmens duomenų tvarkymo lojalumo programų ir tiesioginės rinkodaros tikslais.
Šis patikrinimas buvo atliekamas aiškinantis, ar 12 prekybos tinklų tinkamai tvarko vartotojų asmens duomenis įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui. 11 bendrovių buvo nustatyti duomenų tvarkymo pažeidimai.
„Atlikusi patikrinimus didžiuosiuose prekybos tinkluose ir vaistinėse, Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija pateikė rekomendacijas visiems verslininkams, kaip turi būti tvarkomi vartotojų duomenys lojalumo programose. Tai bus gera pagalba prekybininkams, kokių klaidų tvarkant asmens duomenis jie turi nedaryti įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui“ – teigia teisingumo viceministrė Irma Gudžiūnaitė.
VDAI atlikto patikrinimo metu nustatyta, kad 4 bendrovės renka perteklinę informaciją apie klientus. Pavyzdžiui, trys bendrovės reikalauja, kad klientai, pildydami anketas lojalumo kortelėms gauti, nurodytų tikslią savo gimimo datą. Tikrintojų nuomone, pakaktų, kad vartotojas nurodytų tik gimimo metus ar savo amžių.
Taip pat kartais klientų prašoma pateikti dirbančių pagal verslo liudijimus, užsiimančių individualia veikla ar ūkininkų pažymėjimo kopijas. VDAI konstatavo, kad tokių dokumentų rinkimas yra perteklinė informacija bei neadekvati ir neproporcinga priemonė siekiamiems tikslams (lojalumo programai) įgyvendinti. Šiems tikslams įgyvendinti pakaktų, kad asmuo nurodytų pažymėjimo numerį ar pan.
Būta atvejų, kai prekybininkai nenurodo, kokiems konkrečiai tretiesiems asmenims (partneriams) vartotojų duomenys gali būti teikiami, todėl klientui pateikiama klaidinanti ar netiksli informacija apie jų duomenų teikimą.
Be to, 3 bendrovės, siųsdamos trumpąsias žinutes (SMS) vartotojams su tiesioginės rinkodaros pasiūlymais, nesuteikia aiškios, nemokamos ir lengvai įgyvendinamos galimybės atsisakyti šių žinučių gavimo. Taip pat kai kuriose bendrovėse nėra nustatyta konkrečių asmens duomenų saugojimo terminų, šie terminai yra nepagrįstai ilgi arba apskritai duomenų saugojimo terminas nėra nustatytas.
Paskelbtas rekomendacijas galima rasti VDAI interneto svetainėje