Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Prekybos centre (asociatyvi nuotr.) / Alfa.lt
Domantas BronušasŠaltinis: BNS.LT
Dauguma tinklų naudoja arba planuoja naudoti DI įrankius – netinkamo svėrimo aptikimo sistemas, prekių atpažinimo technologiją, tačiau amžiaus atpažinimo kasose diegti kol kas neskuba. Dalis jų nepasitiki sistemos tikslumu, kelia abejonių dėl duomenų apsaugos, kiti dar tik vertina ir lygina technologiją su alternatyvomis.
„Iki“ bando amžiaus atpažinimo sprendimą
Šią savaitę „Iki“ pristatė pirmąją Lietuvoje savitarnos kasoje įdiegtą amžių atpažįstančią DI technologiją. Ji patvirtina, ar pirkėjas yra pakankamo amžiaus įsigyti produktus, kuriems taikomi ribojimai.
Pasak prekybos tinklo komunikacijos vadovės Gintarės Kitovės, sprendimas savitarnos kasose bus išbandomas mėnesį.
„Testuojame parduotuvės aplinkoje, kai yra kitoks apšvietimas, aplink juda žmonės, skirtingi veidai, kad geriau suprastume, kaip veikia technologija realiomis sąlygomis“, – BNS pasakojo G. Kitovė.
Ji aiškino, kad kasa su DI technologija Vilniaus Pilaitės rajone esančioje parduotuvėje įrengta greta kitų savitarnos kasų, o salės darbuotojas kvies žmones, norinčius išbandyti sprendimą.
„Žiūrime, ar užfiksuoja realiai amžių, ar atskiria. Žmogui priėjus prie kasos aparato, jis gali pasakyti, ar (pirkėjas – BNS) yra vyresnis, ar jaunesnis nei 25 metų. Jei jaunesnis, ateis darbuotojas ir paprašys dokumento“, – teigė „Iki“ atstovė.
Anot jos, didesnis amžiaus nustatytas, siekiant mažesnės klaidos tikimybės.
Pagal įstatymus, dabar alkoholinių gėrimų parduotuvėse ir maitinimo įstaigose galima įsigyti nuo 20 metų.
Sprendimą įgyvendinusios bendrovės „StrongPoint Technology“ vadovas Julius Stulpinas įmonės pranešime spaudai teigė, kad, priešingai nei Estijoje, kur veido duomenys siunčiami į debesijoje veikiantį algoritmą, Lietuvoje analizė atliekama kasos viduje, todėl jokie asmens duomenys nėra perduodami ar saugomi. Be to, programa galėtų veikti be interneto ryšio.
Pasak G. Kitovės, DI prekybos tinklas „Iki“ jau naudoja ne tik veidui atpažinti – tam tikrose kasose naudojama DI grįsta apsauga nuo vagysčių, taip pat ši technologija naudojama planuojant žmogiškuosius išteklius.
Apie DI grįstus sprendimus svarsto ir kiti tinklai
DI technologijos aktualumą pripažįsta ir kiti didieji šalies prekybos tinklai – vienuose sprendimai palaipsniui diegiami, kituose dėl jų tebesvarstoma dėl susirūpinimo duomenų apsauga, galimų klaidų.
„Amžiui patvirtinti (DI sprendimų – BNS) kol kas neplanuojame dėti, bet planuojame kitą amžiaus patvirtinimo įrankį, kurį greitu metu išsileisime“, – BNS teigė prekybos tinklo „Maxima“ atstovas Titas Atraškevičius.
Anot jo, prekybos tinklas jau naudoja DI sprendimus sisteminio sukčiavimo atvejams nustatyti.
„DI šiuo metu naudojamas prekių atpažinimo programai – kai yra sveriamos prekės ir matomi neatitikimai. Pavyzdžiui, pagal svorį (pirkėjas – BNS) bando atitaikyti pigesnę prekę ir vietoje kokių riešutų pažymi svogūnus“, – tvirtino „Maxima“ atstovas.
Anot jo, ši DI technologija pasiteisino ir palengvino apgaulių nustatymą, tačiau vien technologinio sprendimo nepakanka – reikalingas visas priemonių kompleksas.
„Technologijos kartais linkusios klysti. Žmogiškasis faktorius neišnyksta – viską patikėti tik technologijoms, tarkime, visą amžiaus atpažinimo procesą, būtų šiek tiek keblu“, – tvirtino T. Atraškevičius.
Pasak prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ atstovė Linos Skersytės, DI sprendimai prekybos tinkle šiuo metu dar yra vystomi.
„Galbūt ateityje prekybos vietose, savitarnos kasų zonose, galėtų būti diegiamos prekių atpažinimo svarstyklės. (...) Pirkėjui sveriant, pavyzdžiui, obuolius, sistema iškart atpažintų prekę bei duotų pasirinkti tik iš tos kategorijos produktų“, – BNS teigė L. Skersytė.
Pasak prekybos tinklo „Norfa“ atstovo Dariaus Ryliškio, DI technologijų prekybos tinkle kol kas nėra įdiegta, o amžiaus atpažinimo technologijos diegti nenumatoma. Tačiau, anot jo, kiti DI sprendimai vertinami.
„Norėtume diegti dirbtiniu intelektu paremtas prekių atpažinimo sistemas. Reikia rasti tinkamą technologiją arba tinkamai ištobulinti tą technologiją, kad veiktų, vadinkime, nepriekaištingai“, – pažymėjo „Norfa“ atstovas.
„Iki“ komunikacijos vadovės G. Kitovės teigimu, ateityje prekyba bus ta sritis, kur DI sprendimai bus naudojami plačiausiai.
Prekybos tinklų atstovai pripažino, kad, nors DI technologijų naudojimas neišvengiamas, bet dėl jų nuolatinio tobulėjimo ir milžiniškos pasiūlos užtrunka sprendimo atranka bei testavimas.