Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Freepik.com nuotr.
Reporteris MindaugasŠaltinis: Etaplius.lt
Vežėjai prašo valdžios trejais metais sumažinti vairuotojų amžiaus cenzą: vilkikų – iki 18 metų, o autobusų – iki 21 metų.
Pasak Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“, tai leistų iš dalies sumažinti šių jų trūkumą Lietuvoje, pranešė „Linava“.
„Linavos“ inovacijų ir transporto politikos sekretorius Andrius Burba tvirtina, kad dabartinis amžiaus reikalavimas yra pernelyg didelis, palyginti su užsienio šalimis.
„Norinčio dirbti jaunimo atsiranda, bet jie negali įsidarbinti dėl amžiaus cenzo. Esant tokiems reikalavimams, atsiranda didelis atotrūkis tarp mokyklos baigimo ir vairavimo. Ypač kurioziškai atrodo, kai 18 metų jaunuoliai gali vairuoti įvairias transporto priemones, o vilkikų – ne“, – pranešime sakė A. Burba.
Inicijuoti pakeitimus „Linava“ prašo susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio.
Susisiekimo ministerija BNS pranešė, kad ir dabar, įgijus ES privalomą vairuotojo kvalifikaciją „95 kodą“, C, CE kategorijos vilkikų vairuotojų minimalus amžius yra 18 metų, o D kategorijos autobusų vairuotojų – 21 metai.
„Šias nuostatas Susisiekimo ministerija siekia įteisinti įstatymo lygmeniu, todėl dar praėjusiais metais pasiūlė atitinkamus Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimus. Šiuo metu pateiktas įstatymo pataisas svarsto Seimas“, – teigė ministerija.
Kaip BNS ketvirtadienį sakė Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinis sekretorius Povilas Drižas, apie amžiaus cenzo vilkikų vairuotojams mažinimą visame pasaulyje kalbama jau daug metų, tačiau tyrimai rodo, jog jauni nepatyrę vairuotojai daro daugiau avarijų.
„Įvairių organizacijų visame pasaulyje tyrimai parodo, jog jaunesnių vairuotojų avaringumas keliuose yra aukštesnis už tų, kas už vairo sėda būdamas 21 metų. Daugybė tyrimų rodo, kad 18–21 metų amžiaus vairuotojai daro daugiau avarijų. Ir tai galioja ne tik vilkikams, bet ir bet kokioms transporto priemonėms“, – teigė P. Drižas
TTLA atstovas taip pat mano, jog toks sprendimas iš esmės neišspręstų vairuotojų trūkumo Lietuvoje problemos.
„Ilguoju laikotarpiu, aš įsivaizduoju, pabandžius padirbti su kokiomis nors pilotinėmis grupėmis, gal tai ir pasitarnautų, tačiau reikia suprasti, jog vairuotojų trūkumo Lietuvoje problema visų pirma yra demografinė – Lietuva elementariai neturi tiek žmonių, galinčių patenkinti vairuotojų poreikį rinkoje“, – sakė P. Drižas.
Be to, anot vežėjų atstovo, dabartinis amžiaus cenzas yra ne vien nacionalinės teisės klausimas – jis reglamentuojamas Europos Sąjungos (ES) direktyvų.
Pasak „Linavos“ atstovo A. Burbos, tai siūloma įvertinus tarptautinę praktiką ir Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) rekomendacijas šalims. IRU duomenimis, Europoje vairuotojų trūkumas siekia 21 proc.
Šiuo metu vilkikų vairuotojais Lietuvoje galima dirbti sulaukus 21, o autobusų – 24 metų.
BNS