Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Etaplius.ltŠaltinis: Molėtų rajono savivaldybė
Su duobėtų, vietomis neišvažiuojamų kelių problema susiduria beveik visos Lietuvos kaimiškų vietovių gyventojai, ne išimtis ir mūsų rajonas. Mūsų rajone yra apie 1100 km vietinių kelių. Daugumos jų charakteristikos netenkina dangos konstrukcijai nustatytų reikalavimų.
Keliai silpsta, investicijų poreikis jiems remontuoti auga, o finansavimo apimtys, skirtos kelių priežiūrai, nedidėja. Lėšos kelių priežiūrai savivaldybėms paskirstomos pagal metodiką, atsižvelgiant į gyventojų – deklaravusių gyvenamąją vietą savivaldybėje – skaičių ir savivaldybei priklausančių vietinių kelių ilgį. Tokiu pačiu principu savivaldybė lėšas, gautas kelių priežiūrai (kelių ir miesto bei kaimų gatvių priežiūra žiemą, profiliavimas/greideriavimas, žvyravimas, išdaužų taisymas, kelių ir miesto bei kaimų gatvių paprastasis remontas), paskirsto ir seniūnijoms. Per metus šiems darbams skiriama apie 800 tūkstančių eurų.
Šiuo metu Molėtų mieste ir rajone yra vykdomi vietinės reikšmės kelių/gatvių su žvyro danga profiliavimo greideriu darbai. Atsiradę žvyrkelių defektai šalinami atsižvelgiant ir į oro sąlygas – žvyrkelių negalima tinkamai suprofiliuoti esant įšalusiai ar per daug šlapiai dangai. Todėl kelių žvyro dangos gali būti rečiau profiliuojamos, tačiau jos yra stebimos ir darbai atliekami tada, kai dangos atitinka profiliavimo sąlygas.
Praėjusią savaitę įvyko išvažiuojamasis pasitarimas, kuriame dalyvavo seniūnai, kelių priežiūrą vykdantys rangovai, savivaldybės atsakingi specialistai, buvo aptarti vietinės reikšmės kelių su žvyro danga priežiūros ypatumai, daug diskutuota ir apie atsakingą požiūrį į kelių priežiūrą bei bendrą darbų kultūrą.
Atkreipiame dėmesį, kad šiuo metu skiriamas finansavimas leidžia tik minimaliai užtikrinti vietinių kelių priežiūrą. Greideriuojant suformuojamas kelio profilis, sudaromas nuolydis vandens nuvedimui, minimaliai panaudojant šalikelėse besiformuojančius žvyro/smėlio mišinio kauburius.
Todėl važiuojamojoje kelio dalyje vietomis lieka paskleidžiamos velėnos likučiai, akmenys, o tuomet kurį laiką tampa nepatogu šiuo keliu važiuoti. Važiuojamojoje kelio dalyje likusius didesnius akmenis stengiamasi pašalinti tą pačią arba kitą darbo dieną. Ir tai yra tik laikini nepatogumai, todėl prašome vairuotojų supratingumo ir kantrybės.