Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS Fotobanko nuotr.
Etaplius.LTŠaltinis: Vidaus vandens kelių direkcija
„Džiaugiuosi, kad prasidėjo Nemuno valymo darbai. Anksčiau čia žvejodavo tik žvejai, greitu metu – plaukios pramoginiai laivai. Pasižiūrėjus į didžiųjų miestų upes, kurios yra įveiklintos – šalia kurių įkurti restoranai ar kavinės, pramoginė laivyba, norisi, kad kažkas panašaus atsirastų ir šioje Nemuno upės atkarpoje. Ateityje galbūt vertinsime galimybes, kaip Nemunu pasiekti ir pajūrį. Išvalius Nemuno vagą atsiras laivyba ir vandens turizmas, bus sukurtos naujos darbo vietos. Tad galbūt ateityje mes turėsime visą kompleksą paslaugų– bus kur sustoti pavalgyti ar ką pamatyti. Kažkada per upes kėlėmės keltais, o šiandieną laivybą integruojame į miesto gyvenimą“ – sako Alytaus miesto meras Nerijus Cesiulis.
Valymo darbai bus vykdomi šviesiuoju paros laiku, vidaus vandens transporto priemone – savaeige žemsiurbe (žemkase) „Nemunaitis“ ir šią priemonę aptarnaujančiu laivu. Darbai jau pradėti ties Radžiūnais, Alytaus r. Valymo darbų ruožo ilgis apie 125 m., plotis 20 m. Šiuo metu darbų zonoje gylis yra nulinis, tai yra dirbama praktiškai sausumoje, upės dugnas akmeningas, darbai ypatingai sudėtingi. Kasamas gruntas permetamas etapais kranto kryptimi, kartu formuojant upės vagą reguliuojančias natūralias sąvartas-bunas. Vandens kelio atkarpose, kur vyrauja smulkesnis gruntas, darbai bus vykdomi siurbimo būdu, gruntą perkeliant vamzdynu į pakrantę. Šiemet darbus planuojama vykdyti Alytaus r. teritorijoje iki miesto ribos nuo aukštupio pusės. Visą ruožą planuojama išvalyti iki kitų metų vasaros pradžios. Po darbų užbaigimo Vidaus vandens kelių direkcija įsipareigoja pradėti eksploatuoti sutvarkytą ruožą: jį ženklinti bujais, pagal poreikį atlikti pakartotinius valymo darbus, stebėti gylius, skelbti atnaujintą gylių informaciją ir kt.
"Dirbame, kad pritaikytume laivybai visą vandens kelią Nemuno aukštupyje. Šio ruožo problematika yra tokia, kad upė atskirose atkarpose ne tik sekli, bet ir akmeninga. Todėl būtina pašalinti akmenis iš vandens kelio zonos, taip pat atlikti seklumų šalinimo darbus. Šiemet jau baigti valymo darbai Nemuno aukštupyje ties Birštonu ir praktiškai iš karto pradėti Alytuje. Siekiame sukurti laivybos sąlygas šiuo metu dar neeksploatuojamuose, bet laivybai patraukliuose keliuose, kur dar niekada nebuvo vykdyti seklumų ir kitų kliūčių šalinimo darbai, tokiu būdu padidinti eksploatuojamų vandens kelių ilgį. Mes esame pasiruošę atlikti visus vandens kelių atvėrimo darbus. Esminis yra finansavimo klausimas, nors būtent vandens kelių įrengimo kaina yra ženkliai pigesnė lyginat su sausumos keliais“, – komentuoja Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.
Nepaisant jau įvykusio proveržio vandens kelių priežiūroje ir plėtojime, darbų laukia labai daug. Lieka nemažai fizinių kliūčių trukdančiomis laivybos entuziastams laisvai naviguoti visais šalies vandens keliais. Dar vienas upeivystę esmingai ir teigiamai veikiantis pokytis būtų nepertraukiama 500 km laivyba Nemunu nuo Druskininkų, pro Kauną iki Kuršių marių. Kelias atsivers įrengus laivybos šliužą Kauno hidroelektrinės užtvanką, taip sujungiant Nemuno aukštupį ir žemupį. 2023-02-28 Kauno savivaldybė ir Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) pasirašė sutartį dėl laivybos šliuzo ties hidroelektrine poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Šiuo metu vyksta tiekėjų pateiktų pasiūlymų ir kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų vertinimas, kurį užbaigus bus sudaryta tiekėjų eilė ir paskelbtas pirkimo laimėtojas, su kuriuo bus sudaroma viešojo pirkimo-pardavimo sutartis.