PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2020 m. Sausio 8 d. 10:49

Pradeda veikti Centralizuota biudžetinių įstaigų buhalterija

Šiauliai

Reporteris OdetaŠaltinis: Etaplius.lt


112681

Šiaulių miesto savivaldybės administracijos vadovas Antanas Bartulis pristatė veiklą pradėjusį Šiaulių miesto savivaldybės švietimo centro Centralizuotos buhalterijos apskaitos padalinį.

Baigtas pirmas biudžetinių įstaigų apskaitos centralizavimo etapas, naujas padalinys dirba su 37 įstaigų duomenimis. Antrojo etapo metu numatoma perimti dar pusšimčio biudžetinių įstaigų apskaitų tvarkymą.

Spaudos konferencijoje administracijos direktorius informavo, kad administracija sėkmingai vykdo Tarybos sprendimą dėl centralizuotos buhalterijos. Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2019 metų lapkričio mėnesio sprendimu centralizacijos procesas padalytas į du etapus: pirmajame nuspręsta nuo 2020 metų pradžios centralizuotai buhalterinę apskaitą pradėti vykdyti 37 Šiaulių miesto savivaldybei pavaldžiose įstaigose, kurias sudaro 6 kultūros įstaigos, 3 socialinės paramos įstaigos, 2 sporto įstaigos, Municipalinė aplinkos tyrimų laboratorija ir 25 švietimo įstaigos (iš jų: 4 gimnazijos, 9 progimnazijos, 6 ikimokyklinio ugdymo įstaigos, 2 pradinės mokyklos ir 4 kitos švietimo įstaigos). Antrajame etape (nuo 2021 m.) bus prijungtos likusios 52 įstaigos, iš viso centralizuojant 89 pavaldžių įstaigų buhalterijas.

Šiuo metu Centralizuotos buhalterinės apskaitos padalinyje dirba 20 buhalterių, dar aštuoni etatai yra skirti administraciniam-techniniam personalui. Nupirkta ir parengta visa darbui reikalinga kompiuterinė ir programinė įranga. Iki centralizacijos 37 įstaigose tam darbui atlikti buvo 52 buhalterių, apskaitininkų, kasininkų etatai. Vėliau, perėmus likusių įstaigų buhalterijas, naujame padalinyje iš viso dirbs 40 buhalterių (vietoj 128 etatų iki pertvarkos).

„Konsultantai planavo, kad centralizacija turėtų užtrukti 4–5 metus, mes planuojame ją įgyvendinti per dvejus metus. Jau dabar matome, kad planuota ekonomija – per metus sutaupyti apie milijoną eurų, yra labai reali. Dar vienas labai svarbus dalykas, ko tikimasi atlikus centralizaciją – procedūrų kokybės. Ne visi įstaigų darbuotojai buvo reikiamos kompetencijos, ne visur turėjo galimybę naudoti šiuolaikiškas apskaitos programas. Pasitaikydavo ir klaidų, skubotų pavedimų ar sprendimų, kurie neturėjo būti vykdomi. Savivaldybės kontrolieriai ko ne kasmet rasdavo vienokių ar kitokių apskaitos tvarkos pažeidimų“, – komentavo Antanas Bartulis.

Pasak padalino vadovo Aurelijaus Juškos, didžioji dalis atrankas laimėjusių buhalterių anksčiau dirbo biudžetinėse įstaigose. Įstaigų buhalterinė apskaita tvarkoma funkciniu modeliu pagal funkcines grupes – planavimą, atsiskaitymus ir kontrolę, turto apskaitos, įmokų apskaitos, maisto produktų apskaitos ir darbo užmokesčio.

Centralizuotos buhalterinės apskaitos padaliniui reikalingas 354 kv. metrų patalpas (adresu Vilniaus g. 88) Savivaldybė nuomoja iš Šiaulių universiteto.

Buhalterinės apskaitos paslaugos