Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Dainiaus Vyto ir Ukmergės Pašilės progimnazijos nuotr.
EtapliusŠaltinis: Ukmergės Pašilės progimnazija
„Tai siekis sukurti saugią, palaikančią aplinką, kur kiekvienas mokinys gali augti, tobulėti, būti išgirstas ir suprastas. Tikėjimas kiekvieno vaiko potencialu, pagarba individualumui ir asmeninės pažangos skatinimas – tai kertiniai į vaiką orientuoto ugdymo pamatai“, – teigė šios ugdymo įstaigos direktorė Dovilė Janulienė.
Nuo šių metų kovo 3 dienos Ukmergės Pašilės progimnazijai pradėjusi vadovauti D. Janulienė atvėrė duris naujai pradžiai, mokykla tarsi įgavo naują kvėpavimą: atnaujinamos erdvės, stiprinamas bendruomeniškumas, telkiama komanda ir kryptingai žengiama link įtraukaus, kiekvieno vaiko poreikius atliepiančio ugdymo modelio. Pokyčiai čia vyksta netriukšmingai, bet nuosekliai, kryptingai ir su aiškia žinute: „Mes ne konkuruojame, o kuriame savo unikalią istoriją – vaikams, šeimoms ir visai Ukmergės bendruomenei“.
Pasak D. Janulienės, nuo naujų 2025–2026 mokslo metų mokykloje bus sąmoningai konstruojama aplinka, kurioje kiekvienas vaiko žingsnis – ir tiesiogine, ir perkeltine prasme – yra svarbus jo augimui. Pašilės progimnazijoje kiekviena diena prasidės ne nuo sėdėjimo suole, o nuo fizinių veiklų, kurios taps tikslinga ugdymo dienos dalimi. Toks sprendimas nėra atsitiktinis – jis pagrįstas naujausiais neuromokslo tyrimais, kurie atskleidžia tiesioginį ryšį tarp fizinio judėjimo ir smegenų veiklos. Fizinis aktyvumas stimuliuoja neuroplastiškumą – smegenų gebėjimą kurti naujus neuroninius ryšius. Tai tiesiogiai veikia gebėjimą mokytis, taikyti žinias naujose situacijose, kurti. Tad kai vaikai bėgios, šokinės ar žais struktūruotus judriuosius žaidimus ryte – jie iš tiesų „apšildys“ savo smegenis visai dienai.
Vienas matomiausių pokyčių šiandien – mokyklos erdvių transformacija. Atnaujinamos klasės, įrenginėjamas jaukus valgomasis, kur mokiniai bus maitinami šviežiu, ekologišku maistu. Pradinukams kuriamas jaukus lauko kiemelis, skirtas poilsiui, žaidimui ir ugdymo veikloms. Nuo rugsėjo 5–8 klasės turės nuolatines klases – tai reiškia, kad mokiniai ugdysis pastovioje erdvėje, kurią galės kurtis patys, o mokytojai dalykininkai ateis pas juos, išskyrus informacinių technologijų, technologijų ir meno pamokas. Taip bus formuojamas glaudesnis emocinis ryšys tarp vaiko ir mokyklos, skatinamas savarankiškumas, atsakomybė, priklausymo jausmas.
Kuriamos medžio darbų dirbtuvės atskirame pastate taps svarbia ugdymo erdve, kurioje technologijų pamokos įgaus naują – patirtinį – formatą. Mokiniai galės tyrinėti medžiagas, planuoti, konstruoti, eksperimentuoti ir mokytis per veiklą, lavindami loginį mąstymą, gebėjimą spręsti problemas ir dirbti komandoje bei džiaugtis savo darbo rezultatais.
Mokykla taip pat keičia ir pamokų struktūrą – 1–4 ir 5–8 klasių tvarkaraščiai bus organizuojami atskirai, kad būtų užtikrintas sklandus infrastruktūros naudojimas ir vaikų saugumo jausmas. Rugsėjį progimnazijos bendruomenė pasitiks ir su aptverta teritorija.
Nuo naujų mokslo metų 5–8 klasių mokiniai mokysis gamtos mokslų projektiniu principu, dalį turinio perkeliant į Ukmergės Antano Smetonos gimnazijos gamtos mokslų laboratoriją. Integruotos gamtos mokslų pamokos apjungs biologijos, fizikos ir chemijos turinį. Toks modelis padės mokiniams geriau suvokti gamtos reiškinių tarpusavio ryšius. Taip mokykloje bus kuriama vientisa gamtamokslinio pasaulio pažinimo sistema, užtikrinamas nuoseklumas ir stiprinamos tarpdalykinės sąsajos.
Progimnazija įgyvendina visos dienos mokyklos modelį pradinių klasių mokiniams, kurio struktūra šiuo metu tobulinama taip, kad būtų patogi tėveliams ir būtų atliepti kiekvieno vaiko poreikiai. Kuriamos individualaus darbo vietos, didinamas dėmesys emociniam saugumui. Mokykla turi tikslą, kad įtraukusis ugdymas mokykloje būtų ne deklaruojamas, o realiai įgyvendinamas, todėl bus ieškoma būdų, kaip stiprinti pagalbos specialistų komandą, investuoti į mokytojų kvalifikaciją.
„Pašilės mokykla šiandien – tai bendruomenė, kuri pasitiki žmogumi. Tai mokykla, kurioje kiekvienas vaikas yra laukiamas, o kiekvienas suaugęs – svarbus. Čia kuriama aplinka, kurioje nebijoma suklysti, kalbėtis, ieškoti, bandyti iš naujo. Tai mokykla, kurioje kiekvienas bus priimamas toks, koks yra – su savo tempu, klausimais, džiaugsmais ir iššūkiais. Čia vaikai neturi tilpti į „rėmus", nes kuriame „rėmus", kurie prisitaikys prie vaiko“, – sakė D. Janulienė.