Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
G. Jauniškio nuotr.
Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt
Vartotojai rinkdamiesi pirkinius lieka itin lojalūs pamėgtiems lietuviškiems prekių ženklams, tiesa, krepšeliuose tarp populiariausiųjų vis dažniau atsiduria ir naujų produktų. Dešimtus metus iš eilės įvyko „Populiariausia prekė 2018“ apdovanojimai – juose populiariausiomis pripažinta 50 prekių.
Jau tradiciniu tapusiame konkurse prekės vertinamos pagal šalies vartotojų pasirinkimus – praėjusių metų pardavimus didžiuosiuose prekybos tinkluose, titulą gali pelnyti tik nepriekaištingos kokybės produktai.
Konkuruoja kasdien
„Parduotuvių lentynose prekės tarpusavyje konkuruoja kasdien, todėl pelnyti populiariausios titulą yra nelengva užduotis, dar sudėtingiau yra jį išlaikyti ne vienerius metus. Populiariausias prekes renkame jau dešimtus metus iš eilės, stebime, kad lietuviškos prekės išlieka lyderės, tačiau krepšelyje esančių prekių kokybė tampa vis svarbesniu kriterijumi“, – sako apdovanojimus organizuojančios Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdantysis direktorius Laurynas Vilimas.
Paskelbti rezultatai atskleidžia, kad praėjusiais metais vartotojai liko ištikimi rinkdamiesi aliejų, makaronus, miltus, sultis, glaistytus varškės sūrelius, tačiau į prekių krepšelius pakliuvo ir naujų prekių, kurių ankstesniais metais tarp populiariausiųjų nebuvo.
„Nielsen“ audituojamose kategorijose Lietuvoje bendrai priskaičiuojama daugiau kaip 60 tūkstančių skirtingų prekių. Tai vartotojams reiškia milžinišką pasirinkimą, o gamintojams – intensyvią kasdienę konkurenciją dėl vietos pirkėjo krepšelyje. Parduotuvių lentynose nuolat atsiranda apie 18 tūkstančių naujovių, metančių iššūkį rinkos senbuviams. Gamintojai puikiai žino, kad tapti populiariausiu bei išsiskirti yra be galo sunkus uždavinys. Tiek naujo, tiek jau žinomo prekės ženklo sėkmė turi būti išmatuota tam, kad pergalės lydėtų ir ateityje“, – sako Ilona Lepp, tarptautinės tyrimų bendrovės „Nielsen“ generalinė direktorė.
Renkant populiariausias prekes, vertinamas parduotų prekių kiekis per metus, o į apdovanojimą pretenduoja tik nepriekaištingos kokybės prekės. Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba bei Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba įvertina, ar per pastaruosius 24 mėnesius nominuota prekė nebuvo sulaukusi nuobaudų už kokybę ir saugą. Šiemet apie 5 proc. rinkimams pasiūlytų prekių neatitiko nugalėtojams keliamų aukščiausios kokybės reikalavimų, todėl neteko galimybių pelnyti įvertinimo.
Išlieka lojalūs
Nuo pat pirmųjų apdovanojimų dešimt metų iš eilės lyderio pozicijas išlaiko saulėgrąžų aliejus „Natura“, makaronai „Pasaka“, aukščiausios rūšies kvietiniai miltai „Malsena“, įvairių vaisių sulčių gėrimas „Elmenhorster“, glaistytas vanilinis varškės sūrelis „Magija“.
Taip pat vartotojai itin ištikimi rinkdamiesi fermentinį sūrį „Rokiškis“, „Daumantų“ pomidorų padažą „Tradicinis“ ir „Suslavičiaus“ garstyčias. Šios prekės taip pat patenka į ilgamečių lyderių sąrašą.
Pastaruosius septynerius metus pozicijas tarp populiariausių prekių išlaiko „Dvaro“ pienas, „Pieno žvaigždžių“ grūdėta varškė ir grietinė, kietasis fermentinis sūris „Džiugas“.
Šiemet tarp į sąrašą įžengusių naujovių, kurias vartotojai spėjo įvertinti ir pamilti, – raugintos pasukos „Bifi active“, „Šventinė“ sūdyta silkių filė su džiovintais pomidorais aliejuje, „Vilniaus“ margarinas su sviestu, „Fuzetea“ persikų ir kinrožės skonio juodosios arbatos gėrimas.
Pasikliauja rekomendacijomis
„Tai, kad tie patys produktai dominuoja krepšeliuose, lemia ne tik kokybė, inovacijų paieška, bet ir prekių ženklų sugebėjimas būti pastebėtiems ir įvertintiems. Prekės populiarumą apibrėžia ir tai, ar ją rekomenduoja artimieji – šeima, draugai, pažįstami, ir tai, ar ji yra perkama plačiąja prasme, vertinant objektyvius prekybos rodiklius“, – pastebi I. Lepp.
Pasak jos, Lietuvos pirkėjai itin klausosi ir priimdami sprendimus vadovaujasi rekomendacijomis. „Nielsen“ duomenys rodo, kad mūsų šalyje rekomendacijomis linkę pasikliauti net 59 proc. pirkėjų – tai didžiausia pirkėjų dalis visoje Europoje, kurios vidurkis – 34 proc., palyginimui, pasaulinis vidurkis siekia 46 proc.