Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Rugsėjo 26 d. Lietuvos policija ketvirtą kartą prisijungė prie Europos kelių policijos tinklo TISPOL (angl. European Traffic Police Network) inicijuoto socialinio projekto EDWARD – Europos diena be žūčių kelyje (angl. „European Day without a Road Death“), kurio pagrindinis tikslas – siekti, kad projekto dieną ir kiekvieną kitą dieną Europos keliuose nežūtų nė vienas žmogus.
Rugsėjo 27 d., penktadienį, kartu su saugaus eismo profesionalais ir už eismo saugą atsakingomis institucijomis policija organizavo saugaus eismo renginį–diskusiją „Saugus greitis ir leistinas greitis – ar viskas, kas kelyje „leistina“, yra „saugu?“ ir visuomenei pristatė naujos kartos greičio matuoklius, kurie bus eksploatuojami visoje Lietuvoje.
Greičio viršijimas negali būti toleruojamas
Saugaus eismo diskusijoje dalyvavo policijos generalinio komisaro pavaduotojas Edvardas Šileris, Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktorius Vitalijus Andrejevas, Lietuvos transporto saugos administracijos direktorius Genius Lukošius, VĮ „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas, Transporto priemonių draudikų biuro direktorius Algimantas Križinauskas, neurorinkodaros specialistė, projekto „Kurk Lietuvai“ vadovė dr. Dalia Bagdžiūnaitė, žinomas žurnalistas, automobilininkas Žilvinas Pekarskas.
Diskusijoje dalyvavę saugaus eismo žinovai sutartinai pabrėžė, kad viena pagrindinių eismo įvykių priežasčių šalies keliuose yra saugaus ir leistino greičio nesilaikymas.
Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, netinkamai pasirinktas važiavimo greitis sukelia mažiausiai penktadalį visų įvykių šalies keliuose ir lemia kas trečio eismo įvykio pasekmes. Statistika rodo, kad šalyje 2 iš 3 vairuotojų gyvenvietėse viršija leidžiamą važiavimo greitį. Daugiau kaip 10 km/val leistiną greitį magistraliniuose keliuose viršija 17,6 proc. vairuotojų, rajoniniuose keliuose – 19,2 proc., o krašto keliuose – 31,6 proc. Šių metų sausio–rugpjūčio mėnesiais policijos pareigūnai nustatė 101 905 greičio viršijimo atvejus, per tą patį laikotarpį pernai keliuose buvo nustatyta 156 790 tokių atvejų.
„Neretai vairuotojai klysta manydami, kad leistinas greitis yra ir saugus greitis. „Saugų greitį lemia daugybė veiksnių, kaip antai: vairuotojo patirtis, savijauta, oro sąlygos, automobilio techninė būklė, padangų ir kelio dangos būklė. Todėl saugus greitis dažnai gali būti gerokai mažesnis už leistiną“, – pastebėjimais renginyje dalijosi Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys. – Dauguma eismo įvykių kyla neįvertinus eismo sąlygų ir nesugebėjus pasirinkti saugaus važiavimo greičio. Dėl to, iškilus grėsmingai situacijai, nelieka laiko priimti teisingam sprendimui.“
Pristatyti patikimi naujos kartos prietaisai
Pagrindiniu renginio akcentu tapo naujos karto greičio matuoklių, įsigytų Policijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos įgyvendinant iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą Nr. 10.1.2-ESFA-V-916-01-0009 „Korupcijos apraiškų mažinimas kelių eismo priežiūros srityje“, pristatymas.
Policija visuomenei pristatė naują transporto priemonių važiavimo greičio matavimo mobiliąją įrangą „PoliScan FM1“. Šie Vokietijos įmonės ,,Vitronic“ matuokliai veikia lazeriniu principu: skenuoja visas transporto priemones ir automatiškai fiksuoja jų greitį – tiek artėjančių, tiek tolstančių transporto priemonių. Greičio viršijimo pažeidimus fiksuoja dvi skaitmeninės kameros, o sistema pasirenka tą kamerą, kuri tinkamiausia geram vaizdui užfiksuoti. Nuotrauka ir kiti pažeidimo duomenys automatiškai mobiliuoju ryšiu išsiunčiami Administracinių nusižengimų registrui. Nuotrauka leidžia aiškiai identifikuoti greitį viršijusią transporto priemonę.
„Šie prietaisai yra patikimi ir patvarūs: atsparūs šalčiui ir karščiui, veikia nepalankiomis aplinkos sąlygomis. Jie fiksuoja nuo 10 iki 320 km/h greitį, o galima greičio matavimo paklaida – labai nedidelė – iki 3 proc. Matuoklius galima sumontuoti praktiškai bet kurioje vietoje. Jie gali veikti tiek šviesiuoju, tiek tamsiuoju paros metu, nakties metu naudojant vairuotojų neakinančią raudonos šviesos blykstę“, – analogų šalyje neturinčių prietaisų pranašumus vardijo Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys.
Šiuo metu įsigyti 37 tokios įrangos komplektai, juos gaus visų šalies apskričių kelių policijos padaliniai, įrangą planuojama pradėti eksploatuoti dar šiais metais.
Daugiau dėmesio leistino greičio kontrolei
Renginyje dalyvavęs Policijos generalinio komisaro pavaduotojas Edvardas Šileris pabrėžė, kad vienas veiklos prioritetų, skirtų eismo dalyvių elgesiui kontroliuoti ir teigiamiems elgsenos pokyčiams skatinti, yra Lietuvos policijos veiklos procesų skaidrumo didinimas, modernių, šiuolaikiškų eismo dalyvių elgesio kontrolės sistemų diegimas ir išmaniųjų greičio kontrolė priemonių pasitelkimas, kartu mažinant korupcijos rizikos veiksnius policijai vykdant eismo priežiūrą.
„Ateityje dar daugiau dėmesio bus skiriama pavojingam eismo dalyvių elgesiui kelyje mažinti, žalingiems, grėsmę eismo saugumui keliantiems įpročiams keisti, vykdant aktyvią prevencinę ir kontrolės veiklą, diegiant modernias technologijų naujoves, šiuolaikiškas eismo dalyvių elgesio kontrolės sistemas, naudojant dirbtinį intelektą“, – pasakojo Edvardas Šileris.
Pasak Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininko Vytauto Grašio, būtina bendromis pastangomis didinti eismo dalyvių sąmoningumą ir drausmingumą. „Vis dėlto esminis vaidmuo, kuriant saugumą kelyje, tenka patiems vairuotojams, kurie, ne policijos pareigūnų skatinami ar drausminami, bet patys suvokdami savo drausmingo elgesio kelyje svarbą, sąmoningai laikosi leidžiamo ir saugaus važiavimo greičio“, – įsitikinęs V. Grašys.
Skatino pavyzdingus vairuotojus
Renginys vyko vaizdingoje vietoje, aikštelėje prie magistralinio kelio
Vilnius–Prienai–Marijampolė. Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnai organizavo vairuotojų važiavimo greičio kontrolės priemonę, Lietuvos transporto saugos administracijos pareigūnai vykdė krovininio ir transporto kontrolę, Aplinkos apsaugos agentūros pareigūnai matavo teršalų kiekį automobilių išmetamosiose dujose. Kartu jau dvyliktą kartą buvo organizuota pavyzdingų vairuotojų skatinimo iniciatyva „Švarus vairuotojas“ – kiekvienas atvykęs eismo dalyvis turėjo galimybę pabendrauti su pareigūnais, užduoti rūpimus klausimus, pasitikrinti savo vairavimo istoriją. Nuobaudų neturintys vairuotojai dalijosi patirtimi ir gavo pavyzdingo vairuotojo lipdukus ir buvo apdovanoti socialinių partnerių dovanomis.