Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Pixabay.com nuotr.
Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt
Alytaus apskrities vaiko teisių apsaugos skyriaus specialistai su Alytaus miesto ugdymo įstaigų socialiniais pedagogais aptarė jiems iškilusius klausimus, kurie dažniausia atsiranda ne bendraujant su vaikais, o bandant bendradarbiauti su tėvais. Susirinkusiųjų pedagogų ir vaiko teisių gynėjų nuomone, glaudus tėvų bendradarbiavimas su mokykla yra vienas svarbiausių veiksnių, užtikrinančių efektyvią pagalbą spendžiant vaikui kylančias problemas.
„Iš socialinių pedagogų sužinojome, jog kai kurie emocijų ir elgesio sutrikimų turintys vaikai, kurių pastaruoju metu mokyklose daugėja, dažnai nesulaukia tinkamos specialistų pagalbos dėl to, kad jos nepriima pastarųjų vaikų tėvai, neigdami, kad jų atžalos turi problemų“, - po susitikimo su socialiniais pedagogais kalbėjo Renata Kruk, Alytaus apskrities vaiko teisių apsaugos skyriaus (toliau – VTAS) vyresnioji patarėja.
Pasak socialinių pedagogų, tėvai, kurių vaikai turi emocijų ir elgesio sutrikimų, dažnai supyksta kai pedagogės praneša, kad jų vaikai neadekvačiai elgiasi. Nepriima minties, kad jų vaikams reikia specialistų pagalbos, neretai neigia problemą bei tikina, kad namuose vaikas taip nesielgia, kad jiems pavyksta susitarti.
Vaiko teisių gynėjai siūlo tėvams nebijoti pripažinti problemos, o sužinojus apie galimą vaiko sutrikimą nedelsiant kreiptis patarimo į specialistus.
„Jie turi suprasti, kad vaikas iš tokių problemų neišaugs, o problema tik gilės“, - teigė Renata Kruk, Alytaus apskrities VTAS vyresnioji patarėja.
Susirinkusiųjų pedagogų ir vaiko teisių gynėjų nuomone, glaudus tėvų bendradarbiavimas su mokykla yra vienas svarbiausių veiksnių, užtikrinančių greitą ir reikalavimus atitinkančią pagalbą vaikui.
Būtent pedagogai mato vaiką kiekvieną dieną ne namų aplinkoje, atkreipia dėmesį, kaip jis elgiasi su bendraamžiais, pastebi elgesio sutrikimus ankstyvoje jų pasireiškimo stadijoje.
„Tėvams neigiant vaiko elgesio problemą ir atsisakant bendradarbiauti su pedagogais, neieškant būdų padėti vaikui keisti elgesį bei tais atvejais, kai mokykla jau išnaudojusi visas turimas pagalbos vaikui priemones, o jo elgesys vis tiek nesikeičia, būtina kreiptis į VTAS“, - susitikimo metu kalbėjo Agnė Malakauskaitė, Alytaus apskrities VTAS patarėja Alytaus mieste.
„Bendrauti ir analizuoti problemas siūlyčiau ne tik su vaikų, turinčių emocijų ir elgesio sutrikimų tėvais, tačiau ir su visais klasės vaikais ir jų tėvais, paaiškinti, kaip jie turėtų bendrauti su elgesio ar emocijų sutrikimų turinčiais vaikais. Būtina mokyti vaikus tolerancijos, gebėjimo nesmerkti kitaip besielgiančių bendramokslių paaiškinant, kaip reiktų reaguoti į galimą kitokį jų elgesį“, - kalbėjo R. Kruk.