PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2017 m. Gruodžio 7 d. 14:30

Po skaudžių avarijų - kaltųjų paieškos

Marijampolė

Policijos komisariato nuotrauka

Loreta TumelienėŠaltinis: Etaplius.lt


22608

Per keturias dienas Marijampolėje, Saulės-Vasaros gatvių sankryžoje, įvykę dvi skaudžios avarijos privertė gyventojus sunerimti. Ar iš tiesų ši sankryža tokia išskirtinai pavojinga, ar vairuotojai prarado budrumą? Miestelėnai ragina savivaldybės vadovus imtis priemonių, kad avaringumas šioje sankryžoje būtų pažabotas.


Foto galerija:

m9b5019.jpg
m9b5027.jpg
m9b5028.jpg
m9b5030.jpg
m9b5031.jpg
m9b5032.jpg

Manė, kad suspės

Tragiškai pasibaigusi pirmoji avarija Saulės ir Vasaros gatvių sankryžoje, kuomet susidūrus automobiliams žuvo moteris, o vairuotoja susižalojo, įvyko prieš savaitę.

Šviesiu paros metu, nelyjant ir nesningant, Saulės ir Vasaros gatvių sankryžoje iš šalutinio kelio, Saulės gatvės, į pagrindinį įvažiavęs lengvasis automobilis „VW Passat“ nepraleido tiesiai važiavusio krovininio sunkvežimio MAN ir po juo tiesiog palindo. Matomumas buvo geras, tiesiog vairuotoja galvojo, kad suspės.

Po susidūrimo lengvojo automobilio vairuotoją ir keleivę ugniagesiai gelbėtojai iš sumaitotos mašinos išlaisvino tik nuėmę automobilio stogą.

Keleivė, 72 metų marijampolietė, žuvo vietoje. Automobilio vairuotoja, 59 metų Buktos kaimo gyventoja, sužalota. Dėl krūtinės, kairio klubo sumušimų, galvos smegenų sutrenkimo ji gydoma Marijampolės ligoninėje.

Pasak policijos pareigūnų, šią avariją lėmė ne didelis greitis, prastas matomumas, bet vairuotojos neatsargumas, neapsiskaičiavimas.

Buvo labai slidu

Antradienį 5.41 val. Saulės – Vasaros g. sankryžoje susidūrė lengvasis automobilis „Audi A4“ ir krovininis sunkvežimis MAN. Pirminiais duomenimis, 27 metų lengvojo automobilio vairuotoja važiavo pagrindine Vasaros gatve nuo Krosnos pusės. Į jos automobilį atsitrenkė iš šalutinės Saulės gatvės išvažiavęs sunkvežimis MAN, priklausantis uždarajai akcinei bendrovei „Marijampolės švara“. Ankstyvą rytą sunkvežimis barstė slidžias gatves. Anot Transporto inspekcijos pareigūnų, buvo taip slidu, kad barstytuvas tiesiog įčiuožė į Vasaros gatvę. Vairuotojas teigė matęs, kad pagrindiniu keliu link jo artėja lengvasis automobilis, dar bandė spausti ir išvažiuoti iš sankryžos, tačiau slidi kelio danga neleido. Pareigūnų teigimu, stabdyti bandė ir lengvojo automobilio vairuotoja, bet kelio danga buvo per slidi.

Susidūrimo metu sužalota „Audi A4“ vairuotoja. Marijampolės savivaldybės gyventoja išvežta į Marijampolės ligoninę. Medikai konstatavo pacientei kojos padikaulio lūžį, kairio kelio ir dešinio klubo nubrozdinimus, dešinės rankos žaizdas. Ji paguldyta į Traumatologijos skyrių.

Atviras laiškas Marijampolės savivaldybei

Po šių avarijų „Suvalkiečio“ redakcija sulaukė Marijampolės gyventojo Zeniaus Švirino atviro laiško Marijampolės savivaldybėms vadovams.

„Esu pilietis, žmogus, visuomenininkas, galbūt kažkuria prasme ir džiaugiuosi mūsų Marijampolės gražėjančia aplinka ir daugeliu kitų dalykų, bet vienas dalykas mane liūdina. Miestas gražėja, gerėja susisiekimas, gatvių kokybė. Bet ar visur? Nesenai buvo rekonstruota Vasaros ir Saulės gatvių sankryža, bet... Nejaugi ją rekonstruojant buvo taip sunku ir brangu padaryti žiedinę sankryžą? Galų gale pastatyti šviesoforą? Galbūt bus ciniška, bet žmonių gyvybės kur kas pigiau, o jei į avariją papuola koks pensininkas, žiūrėk, jau ir pensijos atlieka. Ši sankryža tuoj taps tikru memorialu, nes žvakutės žuvusiems, neužgęsta. Aš pats šioje sankryžoje taip pat patyriau avariją, kai mane, važiuojantį pagrindiniu keliu, nepraleido automobilis važiuojantis šalutiniu. Kitu kartu laimingo atsitiktinumo dėka pavyko išvengti avarijos. Ir tokių avaringų situacijų teko matyti ne vieną ir ne dvi dešimtis. Didžiausia problema, kai atvažiuojantys Vasaros gatve, nuo ICECO, suka į miesto pusę, o gudresni ir greitesni, juos bandydami aplenkti, juosta, kuri yra sukti tik į dešinę, kerta pažymėtą salelę važiuodami tiesiai. Noriu kaip pilietis paklausti savivaldybės valdininkų ir kitų atsakingų institucijų, kiek dar šioje sankryžoje uždegsime žvakučių, kiek dar nukentės žmonių, kol mūsų gerbiami valdininkai ateis į protą ir pastatys šioje sankryžoje šviesoforą, o gal pigiau padaryti žiedą, juk tam vietos pakankamai?

Iš karto visame mieste žiedinių sankryžų neįrengsi

Marijampolės savivaldybės administracijos Transporto tarnybos vyr. specialistas Hendrikas Nagrodskis sutinka su skaitytojo nuomone, kad šioje sankryžoje tikrai praverstų ir žiedas, ir šviesoforas. Tačiau Marijampolėje yra kur kas sudėtingesnių ir eismo požiūriu intensyvesnių sankryžų, kaip antai – Statybininkų – Kauno – Stoties, kurios reikia rengti žiedus, statyti šviesoforus. Galime piktintis ar ne, tačiau sutvarkyti iš karto visas gatves, kad jos būtų ir saugios, ir apšviestos, su nauja danga, neįmanoma, nes nėra tiek pinigų. Todėl gatvės tvarkomos palaipsniui, atsižvelgiant į eismo intensyvumą, pavojingumą. Daroma tai, kas įmanoma.

Kita vertus, jokios saugos priemonės nepadės, jeigu patys vairuotojai nebus atsargūs, nevairuos atsakingai, atidžiai. Prasidėjo žiema, vairavimo sąlygos kitokios, tačiau daugelis vairuotojų to dar nesupranta.

Savivaldybės Transporto tarnybos specialistai kartu su Marijampolės apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnais tarėsi, kokios priemonė Saulės – Vasaros gatvių sankryžą padarytų saugesnę. Nuspręsta kelyje nuo Padovinio ir Saulės gatvėje įrengti padidinto atspindžio kelio ženklus „Stop“ ir nubrėžti šiose gatvėse baltą liniją „Stop“. Vairuotojai privalės prieš liniją visiškai sustoti, apsižvalgyti ir tik tada įvažiuoti į sankryžą.

Pasak valdininkų, kai tik bus lėšų, pavojingiausiose, intensyviausiose sankryžose bus rengiami žiedai.