Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Vilniaus oro uosto nuotr.
Goda VileikytėŠaltinis: BNS
Lietuvos oro uostų (LTOU) Plėtros departamento vadovas Arnas Dūmanas sako, kad tai buvo vienas sudėtingiausių oro uosto plėtos projekto etapų, kurį pavyko įgyvendinti mėnesiu anksčiau nei numatyta.
„Tiek terminalo pralaidumas būsimas, tiek ir dabartinės transporto prieigos dvigubai tikrai paaugs, jeigu vietų skaičiumi vertinant, tai parkavimo vietų skaičius būtent šioje zonoje padidėjęs yra tris kartus nuo buvusio, tačiau turim taip pat ir erdvesnę stoginę, kuri apsaugo nuo kritulių, karščio“, – ketvirtadienį pristatydamas naujas erdves žurnalistams sakė A. Dūmanas.
A. Dūmano teigimu, šis statybų etapas buvo itin sudėtingas, nes reikėjo valdyti keleivių srautus.
„Reikėjo išlaikyti visas transporto prieigas veikiančias, kad keleiviai galėtų patekti į terminalą sėkmingai, nepavėlavę išskristi“, – aiškino LTOUvil Plėtros departamento vadovas.
LTOU projektų vadovas Paulius Ivanauskas, atsakingas už išvykimo terminalo ir transporto prieigų statybą, teigė, kad per 8 mėnesius buvo rekonstruota 30 tūkst. kv. metrų teritorija.
„Šio projekto metu įrengėme 350 vietų automobilių stovėjimo aikštelę, yra numatyta 10 elektromobilių krovimo vietų su galimybe praplėsti iki 34 vietų, atskira juosta „Kiss and fly” zonai. Anksčiau ant panduso turėjom 18 vietų, dabar turėsime 36 vietas greitam sustojimui ir atskyrėm taksi sustojimo zonas, miesto autobusų ir tarpmiestinių autobusų sustojimo zonas“, – vardijo P. Ivanauskas.
Anot jo, dabar eismas į oro uostą ir iš jo vyks žiediniu principu: „Prieš tai į oro uostą turėjome penkis skirtingus įvažiavimus, dabar turėsime vieną pagrindinį įvažiavimą ir vieną pagrindinį išvažiavimą, tai viskas vyks žiedo principu.“
Projekto rangovės „Eikos statybos” vadovas Almantas Čebanauskas teigė, kad aikštės rekonstrukciją pavyko baigti greičiau dėl gero bendradarbiavimo su LTOU.
„Esminis momentas, manau, buvo puikus bendradarbiavimas. (...) Šį projektą galėčiau laikyti vienu iš sėkmingiausių mūsų projektų valdymo prasme“, – pabrėžė „Eikos statybos“ vadovas.
Anot jo, tikėtina, kad ir keleivių išvykimo terminalas bus baigtas maždaug mėnesiu anksčiau numatyto termino, kuris dabar yra 2025 metų vasario 4 diena. Vis dėlto, tai nereiškia, kad keleiviai į jį iš karto galės patekti.
„Jeigu pavyktų mums anksčiau pabaigti, oro uostai turėtų daugiau laiko suderinti įrangą, pasiruošti, tas yra labai svarbu“, – aiškino A. Čebanauskas.
Atnaujintoje centrinėje aikštėje nuo metų pradžios įrengtos naujos parkavimo vietos, elektromobilių įkrovos stotelės, dviračių laikymo zonos, žaliosios erdvės, dalis aikštės dengta specialia pastoge.
Beveik 30 tūkst. kv. metrų ploto teritoriją už 9,5 mln. eurų rekonstravo „Eikos“ grupės statybų bendrovė „Eikos statyba“.
LTOU dar šiemet planuoja baigti ir naujojo išvykimo terminalo statybas – jis turėtų pradėti veikti kitų metų vasarį. Terminalą už 50 mln. eurų stato „Eikos statyba“.
Šių metų sausį LTOU skelbė, kad į terminalų rekonstrukciją ir naujų statybą numatoma investuoti apie 180 mln. eurų.