Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Šeštadienį Kaune prasidėjo F2 vandens formulių pirmasis pasaulio čempionato etapas ir gliserių „FR-1000” Europos čempionatas. Tai pirmosios tokio aukšto lygio vandens formulių lenktynės laikinojoje sostinėje, į kurias susirinko geriausi pilotai iš viso pasaulio. Tarp jų yra ir lietuvis Edgaras Riabka. Pirmosiose treniruotėse kaunietis užėmė 12-ąją vietą.
Lietuvis šeštadienį vykusiose treniruotėse iš viso įveikė 28 ratus. Greičiausiai ratą E. Riabka įveikė per 45,29 sek. (vid. greitis 131,2 km/val.). Beje, greičiausiai lietuvis plaukė pačioje treniruočių pradžioje įveikdamas septintąjį ratą.
Greičiausias šeštadienio treniruotėse buvo norvegas Tobisas Kasas (Tobias Kaas) – 43,66 sek. Antras liko Didžiausios Britanijos atstovas Ouvenas Džefas (Owen Jelf, 43,69 sek.), trečias – portugalas Duartė Benaventė (Duarte Benavente, 43,84 sek.).
Iš viso klasifikuoti 23 lenktynininkai.
Šeštadienio vakarą vyks kvalifikaciniai važiavimai.
„Kvalifikacijai pasirinkau greitesnį sraigtą. Starto metu dėsiu kitą sraigtą, kuris lemia mažesnį greitį, bet didesnę dinamiką ir geresnį startą. Starto metu noriu pabėgti nuo krūvos, nes pavojingiausias yra pirmas posūkis - kai į posūkį atplaukia 20 formulių, tai incidentų tikimybė labai išauga, tuomet būna daugiausiai avarijų. Dėl to mes aukojame maksimalų greitį, bet norime turėti gerą startą“, – sakė E. Riabko.
Specialistai išanalizavo visus geriausius įmanomus variantus ir sudėliojo taip, kad trasa būtų sudėtinga dalyviams ir puikiai matoma žiūrovams.
Trasa driekiasi Kauno marių įlankoje ties T. Masiulio gatve. Visi penki posūkiai mus matomi iš abiejų žiūrovų zonų. Trasoje bus keturi kairieji posūkiai, vienas - dešinys. Pilotai trasą įveiks plaukdami prieš laikrodžio rodyklę.
Po starto sportininkai 400 m lėks tiesiai ir staigiai apsisukę įsilies į trasą ties antruoju posūkiu.
Tuomet laukia posūkis į kairę ir trumpa, vos 100 m tiesioji. Tada pilotai vėl suks kairėn, 400 m lėks tiesiąja ir suks dešinėn. Po šio posūkio vėl 210 m tiesioji ir staigus posūkis į kairę, bei 350 m tiesioji. Nuo pirmojo iki antrojo posūkio pilotai 600 m tiesiąja spaus iki dugno.
F2 lenktynininkams teks įveikti 1660 m ilgio trasą. Gliserių distancija kiek trumpesnė – 1650 m. Šios klasės laivai nesuka dešinėn ir jų trasoje liks tik kairiniai posūkiai.
Į Kauną jau atvyko 24 geriausi pasaulio pilotai iš Skandinavijos šalių, Didžiosios Britanijos, Rusijos, Vokietijos, Italijos ir net Jungtinių Arabų Emiratų.
Renginio metu be pagrindinių lenktynių, kurių metu pilotai trasą turės įveikti 80 kartų, vyks ir kitos įdomios rungtys. Viena iš jų – maksimalaus greičio siekimo rungtis, kai pilotai sieks išvystyti kuo didesnį greitį tiesiojoje.