Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Mokykla / Fotobankas
Ieva KniukštienėŠaltinis: ELTA
„Šių lėšų netekimas visos šalies mokykloms darys ženklią įtaką, nes trūkstant šio finansavimo, valstybės lėšomis nebus užtikrintas reikalingas vadovėlių kiekio įsigijimo poreikis. Nuo to labiausiai nukentės moksleiviai ir jų ugdymo(si) rezultatai, taip pat mokytojai, kurių laiko sąnaudomis ruošiantis pamokoms, sprendžiama vadovėlių trūkumo problema“, – įsitikinę LMS atstovai.
Kreipdamiesi į Lietuvos Respublikos Seimo Švietimo ir mokslo bei Biudžeto ir finansų komitetus, moksleiviai skatina rasti būdų numatyti papildomą finansavimą vadovėliams iš nacionalinio biudžeto ar Europos Sąjungos fondų lėšų, kurie padėtų patenkinti Lietuvos mokyklų poreikius vadovėlių srityje. Vyriausybės pateiktą biudžetą po svarstymų ir pakeitimų turi priimti Seimas.
„Dėl atnaujintų bendrojo ugdymo programų ir mokymo turinio, vadovėlių poreikis išlieka aukštas, todėl būtina užtikrinti, kad kiekviena mokykla galėtų laiku ir pakankamai įsigyti naujų mokymosi priemonių“, – teigiama rašte.
Prieš dvejus metus buvo atnaujintos visų dalykų bendrosios programos, tačiau naujų vadovėlių vis dar trūksta. Mažėja projektinės lėšos, o nuo ateinančių metų papildomo finansavimo vadovėliams visai neliks. Mokyklos turės tenkintis krepšeliu, kuris sudaro vos 26 Eur. Skaičiuojama, kad už tokią sumą mokiniui per vienerius metus galima nupirkti vos vieną vadovėlį.
Leidėjų asociacijos duomenimis, 2025 – 2026 metais, prireiks bent 10 mln. Eur papildomų dotacijų turinio atnaujinimui, jeigu norima jais aprūpinti mokyklas, pagal esamą planą. Kitu atveju, pasak jų, pilnas ugdymo turinio atnaujinimas užtruks iki 2029 metų.
Leidyklos „Didakta“ direktorius Remigijus Martinavičius pasakojo, kad vadovėlių leidimas nėra centralizuotas, todėl finansavimo klausimas ir konkurencija rinkoje labai svarbi. „Vadovėlius leidžia privačios leidyklos, kurios investuoja į leidybą be jokių dotacijų ar paramos iš valstybės. Iš pajamų tikimasi išlaikyti leidyklas, darbuotojus, mokėti mokesčius, investuoti į naujus projektus ir t.t. Taigi valstybės institucijos atsakingos už tai, kaip finansuojama vadovėlių leidyba, kiek pinigų skiriama mokykloms mokymo priemonėms įsigyti“, – teigė jis.