PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2018 m. Lapkričio 23 d. 15:40

Pirmieji atnaujinto šviesoforo rezultatai: ar tikrai saugiau ir patogiau? (vaizdo įrašas)

Šiauliai

UAB „Šiaulių gatvių apšvietimas" nuotr. ir vaizdo įrašas

Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt


61662

Tokį klausimą kelia ne vienas vairuotojas, kirsdamas Gegužių-Gytarių-Lyros gatvių sankryžą, kurioje jau veikia rekonstruoti šviesoforai ir atsirado vadinamųjų „apsaugotų“ posūkių į kairę. Socialinių tinklų erdvėje taip pat šia tema netrūksta karštų diskusijų. Viename socialinių tinklų šiandien vaizdo įrašą įkėlusios ir rekonstrukcijos darbus atlikusios bendrovės „Šiaulių gatvių apšvietimas“ vadovas Tomas Petreikis sako, kad pirmiausia šiais pokyčiais buvo siekiama saugumo, o jokių kamščių šioje sankryžoje, kur eismas yra intensyvus, negali nebūti.

Palygino prieš ir po

Šiandien socialiniuose tinkluose bendrovė „Šiaulių gatvių apšvietimas“ patalpino vaizdo įrašą, kuriame nufilmuota sankryža 7 valandą 37 minutės ryte, lapkričio 12 dieną, kada šviesoforų rekonstrukcija dar nebuvo baigta, ir tuo pačiu metu šiandien, kai darbai jau atlikti. Žinutės laukelyje „Šiaulių gatvių apšvietimas“ rašo:

„Eismas Gegužių - Lyros - Gytarių g. sankryžoje prieš ir po šviesoforo rekonstrukcijos (filmuota rytinio piko metu, tuo pačiu laiku)“.

Kaip naujienų portalą Etaplius.lt telefonu informavo minėtos bendrovės vadovas Tomas Petreikis, pagal sutartį šioje sankryžoje šviesoforai turėjo būti rekonstruoti iki gruodžio pirmos dienos, tačiau įmonė spėjo darbus baigti anksčiau. Praėjusį sekmadienį (lapkričio 18 dieną) sankryžoje jau veikė atnaujinti šviesoforai.

„Žinau, kad socialiniuose tinkluose labai jautriai reaguoja žmonės, tačiau vienaip ar kitaip žiūrint, tie šviesoforų reguliavimo skaičiavimai irgi yra atliekami remiantis realybe. Ką rodo gyvenimas? Jei mes žiūrėsime į kitus miestus ir kitus rangovus, įrenginėjančius šviesoforus, yra reikalaujama daugiau ar mažiau derinimą imti savaitės ar dviejų. Iki gruodžio pirmosios mes ir turime tas porą savaičių. Dar šią savaitę vyko derinimai ir aš galėčiau sakyti, kad trečiadienį dar įvyko lūžis koreguojant fazes, pėsčiųjų eismą. Bet jau galime sakyti, kad šviesoforai jau pakankamai gerai funkcionuoja, spūstis nebesiformuoja nei rytais, nei vakarais“, – sakė T. Petreikis.

Anot jo, transporto priemonių spūsčių yra, bet jų visiškai išvengti ypač piko metu būtų neįmanoma.

„Jeigu įdėmiai pažiūrėsime tuos filmukus, tai matysime, kad po rekonstrukcijos yra judesys, o prieš, jeigu žiūrėtume į tą pačią Gytarių gatvę, tai dabar išvažinėja praktiškai visos transporto priemonės, ypatingai darančios kairį posūkį link Architektų gatvės. Tuo tarpu, jei pažiūrėsime, kas buvo prieš rekonstrukciją, tai viena transporto priemonė tik pravažiuoja“, – filmuotą vaizdo įrašą komentavo T. Petreikis.

Mažiau „apsaugotų“ posūkių

Pasak bendrovės „Šiaulių gatvių apšvietimas“ vadovo, anksčiau šioje Gegužių-Gytarių-Lyros gatvių sankryžoje šviesoforai veikė pagal dvi fazes. Po rekonstrukcijos yra keturios fazės.

„Būtų buvęs idealus variantas, jei būtų buvusios visos šešios fazės, t. y. - visi keturi „apsaugoti“ posūkiai į kairę, tame tarpe ir pėstieji. Tačiau mes rinkomės tarpinį variantą. „Apsaugoti“ yra posūkiai į kairę iš Gytarių gatvės ir Lyros gatvės. Gegužių gatvėje, kadangi ten yra dideli eismo srautai, posūkiai liko „neapsaugoti“. Tai yra padaryta atsižvelgus į pralaidumą. Matome, turbūt, gerą pavyzdį Serbentų-Pramonės gatvių sankryžoje. Ten yra aštuonios fazės, visi „saugomi“ posūkiai ir pėsčiųjų perėjos. Ten nori nenori formuojasi spūstys. Ir ta sankryža jau reikalauja rekonstrukcijos – trečios eismo juostos. Tai čia, šiuo atveju, papildomų fazių dėl šios priežasties atsisakyta“, – aiškino „Šiaulių gatvių apšvietimas“ direktorius.

Taip pat šioje sankryžoje avaringumo lygis yra mažesnis nei Pramonės-Serbentų, o rekonstrukcijos reikalavo ne sankryža, o joje veikę seni šviesoforai. Todėl Saugaus eismo komisijoje buvo nuspręsta rinktis mažiau vadinamų „apsaugotų“ posūkių.

„Ką mes akcentuojame? Neatsisakome pratinti vairuotojus ir, atlikus rekonstrukciją Karaliaučiaus-Gegužių-Tilžės sankryžoje (žadama kitąmet pradėti iš ES lėšų), palaipsniui prie tų „apsaugotų“ posūkių. Saugumas turi būti pirmoje vietoje. O toje sankryžoje (Gegužių-Gytarių-Lyros gatvių), buvo daug prasčiau nei yra dabar. Turime dalinai apsaugotą sankryžą.“, – reziumavo T. Petreikis.

Naujovė -šviesoforas su laikmačiu

Toks šviesoforas dar šiemet atsiras tik pėstiesiems skirtoje pėsčiųjų perėjoje Tilžės gatvėje, prie bendrovės „ESO“. Čia bendrovė „Šiaulių gatvės apšvietimas“ tikisi spėti iki gruodžio pirmosios rekonstruoti ir paleisti atnaujintą šviesoforą.

„Naujovė bus tokia, kad šioje perėjoje bus pėstiesiems laikmatis. Tai yra, jūs laukdami prie perėjos, kai dega raudonas signalas, matysite, kiek liko laiko iki žalio signalo. O kai degs žalias, matysite, kiek jums liko laiko pereiti gatvę. Norime įspėti, kad tai bus pirmasis šviesoforas, kada bus 5 sekundžių laiko tarpas, kai ir pėstiesiems, ir vairuotojams degs raudonas šviesoforo signalas. Tai bus dėl to, kad visi, tiek vairuotojai, tiek pėstieji, spėtų pabaigti savo manevrus ir gatvė būtų tuščia prieš pasikeičiant šviesoforo signalams. Daugiau apie tai informuosime visus gyventojus kitą savaitę“, – sakė T. Petreikis.

Kitais metais planuojama rekonstruoti šviesoforus S. Daukanto gatvėje. Šiaulių miesto savivaldybė turėtų skelbti konkursą Vytauto-Daukanto sankryžos šviesoforų atnaujinimui. Taip pat bus atnaujinami šviesoforai Daukanto-Aušros alėjos sankryžoje. Jų atnaujinimui sutaupytas eksploatacines lėšas planuoja panaudoti pati bendrovė „Šiaulių gatvių apšvietimas“.

Taip pat bus atnaujinamas šviesoforas Tilžės gatvėje prie „IRIS“ prekybos centro. Taip pat – J. Basanavičiaus- Sodo gatvių sankryžoje. Šiems darbams bus skelbiami konkursai.