PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2025 m. Sausio 17 d. 09:32

Pirmasis mokinių dalyvaujamojo biudžeto konkursas pateisino lūkesčius – dviejose progimnazijose įkurtos naujos erdvės

Alytus

Alytaus miesto savivaldybės nuotr.

EtapliusŠaltinis: Etaplius.LT


339603

Dviejose Alytus miesto švietimo įstaigose – „Volungės“ ir Šaltinių progimnazijose – praėjusių metų pabaigoje įkurtos mokinių poilsiui skirtos erdvės. Jose kiekvienos pertraukos metu netrūksta po pamokų pailsėti ar kartu su draugais pažaisti stalo žaidimus norinčių mokinių.

Šios erdvės įkurtos mokinių dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvų lėšomis, kurias skyrė Alytaus miesto savivaldybė, praėjusių metų pradžioje pirmą kartą pakvietusi švietimo įstaigas dalyvauti mokinių dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvos atrankos ir finansavimo konkurse.

Jis sudomino 4 Alytaus miesto švietimo įstaigas, o sėkmė konkurse lydėjo „Volungės“ ir Šaltinių progimnazijas, kurių mokinių sumanytoms iniciatyvoms įgyvendinti skirta po 3 tūkst. Eur.

Už šias lėšas Alytaus „Volungės“ progimnazijoje įkurta Poilsio zona, kurioje pertraukų metu mokiniai gali atsipalaiduoti nuo intensyvaus mokslo, ir Žaidimų kampelis, kur ramų poilsį galima iškeisti į turiningą laiką su draugais žaidžiant stalo žaidimus.

Šaltinių progimnazijos erdves papildė sensorinės integracijos ar sensorinės informacijos apdorojimo sutrikimų turinčių mokinių poreikiams skirtas „Tylos namelis“ bei 5–8 klasių mokiniams pritaikyta poilsio erdvė, pavadinta „Statybos lažybos“.

Šaltinių progimnazijos erdvėse – sensoriniai baldai

Alytaus Šaltinių progimnazijos bendruomenė, sužinojusi apie mokinių dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvą, labai ja susidomėjo. „Mokinių komandos uoliai ruošė savo projektus, tikėdamosi įkurti erdves, kurios būtų skirtos ne tik mokinių poilsiui, nusiraminimui, bet ir mokymuisi. Gegužės mėnesį įvyko dalyvaujamojo mokinių biudžeto iniciatyvų pristatymas mokiniams, o už labiausiai patikusią buvo balsuojama. Galiausiai buvo nuspręsta įgyvendinti dvi mokinių iniciatyvas – „Statybos lažybos“ ir „Tylos namelis““, – apie kilusią idėją dalyvauti dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvos atrankos ir finansavimo konkurse pasakoja Alytaus Šaltinių progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Laura Vitaitė.

Abi šios mokyklos mokinių Dovydo Šuliausko, Gretos Lastauskaitės, Igno Kučinsko ir Gusto Kudžmaičio pasiūlytos iniciatyvos buvo orientuotos į mokinių poilsį ir galimybes turėti erdvę, kuri būtų tinkama tiek mokymuisi, tiek ir poilsiui. „Didelis dėmesys buvo skiriamas ir sensorinės integracijos ar sensorinės informacijos apdorojimo sutrikimų turinčių mokinių poreikiams, kad erdvės pasitarnautų ir jiems“, – priduria direktoriaus pavaduotoja.

Į naujų mokyklos erdvių kūrimo procesą įsitraukė ir progimnazijos mokinių taryba. „Jos nariai padėjo dekoruoti erdvę motyvaciniais šūkiais bei kitomis dekoro detalėmis“, – mokinių noru padėti džiaugiasi L. Vitaitė.

Už savivaldybės skirtas lėšas progimnazija įsigijo sensorinius baldus. Dalis jų sumontuota poilsio erdvėje trečiame mokyklos aukšte. Čia taip pat mokinių pageidavimu buvo pakabinta anksčiau mokyklos įsigyta ir iki šiol nenaudota knygoms skirta lentyna bei savo vietą atrado mokyklos lėšomis įsigyti pufai.

Antrame mokyklos aukšte įkurdintas sensorinis krėslas, kurį labai pamėgo vaikai.

Pasak progimnazijos direktorės, įkūrus mokinių poilsiui skirtas zonas, progimnazijose erdvės ne tik pagražėjo, bet ir tapo jaukiomis susibūrimo vietomis, skirtomis poilsiui, mokslui ar tiesiog nusiraminimui, bei sulaukė teigiamų mokinių vertinimų: „Pradžioje visiems norėjosi išbandyti, pasėdėti, pasidžiaugti. Ne vienas mokinys sakė, kad galėtų tokių erdvių ir pačių sensorinių baldų mokykloje būti ir daugiau“, – teigė L. Vitaitė.

Nors erdvių įkūrimas ieškant geriausių sprendimų pareikalavo nemažai planavimo ir pastangų, tačiau rezultatai džiugina visą mokyklos bendruomenę ir skatina nesustoti. Šiuo metu progimnazija jau brandina naujos poilsio ir mokymosi erdvės įkūrimo idėją, prie kurios įgyvendinimo mielai prisideda alytiškiai ir viena baldų gamybos įmonė.
„Bendromis jėgomis sukūrėme kažką gražaus ir naudingo visiems ir labai esame dėkingi už suteiktą galimybę bei gerą startą ateities projektams. Tai iš tiesų didelis indėlis į geresnės aplinkos kūrimą mūsų mokyklos mokiniams“, – sėkmingais bendro darbo rezultatai džiaugiasi Šaltinių progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui L. Vitaitė.
Anot jos, mokinių dalyvaujamojo biudžeto iniciatyva ugdo mokinių savarankiškumą, finansinį raštingumą, atsakingumą bei kūrybiškumą. Tai buvo puiki proga išbandyti mokiniams savo jėgas, kuriant erdves, kuriose gerai jaustųsi kuo daugiau skirtingų poreikių turinčių mokinių.

„Volungės“ progimnazijoje įkurti naujas erdves pasiūlė šeštokai

„Nusprendėme dalyvauti mokinių dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvoje, nes tai buvo puiki galimybė mokiniams aktyviai prisidėti prie mokyklos aplinkos kūrimo, išreikšti idėjas ir matyti, kaip jos įgyvendinamos“, – pasakojimą apie konkurso lėšomis įgyvendintą iniciatyvą pradeda Alytaus „Volungės“ progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Giedrė Mažeikienė.
Pasak jos, ši iniciatyva leido ne tik praturtinti mokyklą naujomis erdvėmis, bet ir išmokti svarbių pamokų apie demokratiją, atsakomybę bei bendruomeniškumą. Dalyvavimas projekte stiprino mokinių tarpusavio bendravimą ir skatino planuoti bei dirbti komandoje, o galimybė dalyvauti sprendimų priėmime suteikė daug motyvacijos.

Progimnazijos erdvėse įkurto Žaidimų kampelio idėją pateikė 6a klasės mokiniai Milėja Zavestauskaitė, Ugnė Riabinina, Adas Dunčikas, Ieva Šimkutė, Danielė Gudaitytė. Poilsio zonos autorės – buvusios progimnazijos mokinės, šiais mokslo metais jau gimnazistės – Viltė Šalomovaitė, Arijelė Kašėtaitė.

Už savivaldybės skirtas lėšas progimnazijoje įkurta Poilsio erdvė, kurioje mokiniai pertraukų metu gali atsipalaiduoti, sumažina emocinę įtampą ir stresą. Žaidimų kampelyje įrengtas ledo rutulio ir žaidimų stalai, pastatyti keturi minkštasuoliai, nupirkta stalo žaidimų. Tad ši vieta skirta tiems mokiniams, kurie per pertraukas nori aktyviai ir smagiai praleisti laiką, stiprinti fizinį aktyvumą ir kūrybiškumą.

Naujos erdvės džiugina mokinius, tą liudija ir jų pačių atsiliepimai. „Įrengtos poilsio erdvės mokykloje sukuria jaukesnę atmosferą. Čia galima praleisti laiką žaidžiant su draugais, tiesiog šnekučiuojantis arba ruošiant pamokas. Aš ir mano klasė tai labai vertiname. Norėtume, kad įvairių veiklų atsirastų ir mokyklose kiemelyje“, – teigia šeštokė Viktorija.

Jai pritaria ir šeštokas Gustas: „Šios naujos poilsio vietos man patinka, nes yra daug įvairių stalo žaidimų, sėdimos vietos patogios, manau, jų yra užtektinai.. Daugelis mokinių šiose poilsio vietose laiką praleidžia prasmingai. Manyčiau, kad reikėtų įkurti vietą lauke, pavyzdžiui, žaidimų aikštelę, nes pradinukai išėję į laiką neturi ką veikti.“
Įkūrusi naujas erdves „Volungės“ progimnazija neketina sustoti, šiais mokslo metais jų progimnazijos lėšomis žada įkurti dar daugiau.

2025 m. kovo mėnesį Alytaus miesto bendrojo ugdymo mokyklos vėl bus kviečiamos teikti paraiškas ir dalyvauti mokinių dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvos atrankos ir finansavimo konkurse.

#ALYTUS#MOKINIAI#BIUDŽETAS#ERDVĖS