Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Unsplash.com nuotr.
Reporteris AgnėŠaltinis: Etaplius.lt
Praėjus pirmajam karantino mėnesiui, fiksuojama ženkliai pasikeitusi gyventojų apsipirkimo internetinėse parduotuvėse elgsena - pirkėjai daugiau planuoja ir dažniau lygina kainas.
Elektronines parduotuves „1A.lt“ ir „Senukai.lt“ Baltijos šalyse valdančios įmonės „Kesko Senukai Digital“ vadovas Jurgis Rubaževičius pastebi, kad pasikeitęs gyvenimo ritmas paskatino lietuvius geriau planuoti pirkinius.
„Vartojimo tendencijos rodo, ka perkantys internetu vertina papildomas galimybes palyginti prekių techninius parametrus ir kainą, pirkimo metu ieško informacijos apie kitų vartotojų patirtį. Klientai aktyviai dalinasi nuorodomis į planuojamus pirkinius su šeimos nariais ar draugais, tariasi ir kartu sprendžia, ar prekė šiuo metu reikalinga“, – teigia ekspertas.
Pasak jo, vis daugiau lietuvių pastebi ir kitus elektroninės prekybos privalumus: laiko taupymą, apsipirkimą pačiam patogiu metu, platų asortimentą ar prekių pristatymą tiesiai į namus.
Įvesti judėjimo ribojimai pakoregavo ir gyventojų dažniausiai įsigyjamų prekių krepšelius.
„Užsidarius sporto klubams, sparčiai augo namuose sportuojančių žmonių bendruomenė. Internete gausu treniruočių vaizdo įrašų ar tiesioginių transliacijų, tad norint sportuoti namuose, tereikia pasirūpinti keliais būtinais sporto atributais. Klientai aktyviai rinkosi treniravimosi įrangą, svarelius, gimnastikos prekes“, – sako J. Rubaževičius.
Prasidėjęs nuotolinis darbas ir virtualios pamokos taip pat prisidėjo prie vartotojų pirkinių krepšelių pokyčių. Išaugę kompiuterinės technikos bei baldų pardavimai rodo, kad lietuviai pasirūpino patogiomis darbo vietomis bei mokymosi erdvėmis savo namuose.
Daugiau laiko praleisdami namuose, šalies gyventojai prisiruošė imtis ilgą laiką atidėliotų būsto tvarkymo, remonto ir net statybos darbų, augo statybinių ir apdailos prekių pardavimai.
Pasak J. Rubaževičiaus, dar viena karantino tendencija – gyventojai nori saugiai mėgautis grynu oru. Tai rodo ir šiuo metu itin padidėjęs susidomėjimas namams ar sodui skirtais lauko baldais.
„Kesko Senukai Digital“ vadovo teigimu, karantino laikotarpiu bendrovėje papildomai įdarbinta daugiau nei 150 darbuotojų. Taip pat nuolat efektyvinami procesai bei kompiuterinės sistemos, kad klientai galėtų sulaukti savo pirkinių kaip galima greičiau.
„Judėjimo apribojimų nulemti pokyčiai paspartino elektroninės prekybos evoliucionavimą ir atskleidė neišnaudotas galimybes optimizuoti tradicinius procesus, taip sukuriant geresnę apsipirkimo internetu patirtį. Tokį pirkimo būdą išbandę klientai įvertina privalumus, todėl drąsiau ir dažniau sugrįžta“, – sako J. Rubaževičius.
Prasidėjus karantinui Lietuvoje, 47 proc. šalies gyventojų teigė pirkę internetinėse parduotuvėse, o 31 proc. iš jų nurodė, kad elektronine prekyba naudojosi būtent dėl to, kad šalyje yra įvesti judėjimo apribojimai, skelbiama „Inspired UM“ ir KOG instituto tyrime. Apsipirkusieji internetu dažniausiai rinkosi elektronines parduotuves „Barbora.lt“, „Eurovaistinė.lt“ bei „Senukai.lt“.Publicum