Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Vitos JUREVIČIENĖS nuotr. ĮŽŪLUMAS. Vairuotojai nepraleidžia net ir prie pat policijos esančia pėsčiųjų perėja gatvę saugiai kirsti norinčių pėsčiųjų.
Reporteris DovilėŠaltinis: Etaplius.lt
Tiesiai priešais Klaipėdos apskrities VPK pastato langus surengtas reidas akivaizdžiai įrodė, kaip nesaugu pėstiesiems uostamiesčio pėsčiųjų perėjose.
„Vakarų ekspresas“ jau ne kartą rašė apie itin pavojingomis zonomis dėl vairuotojų neatsargumo tampančias uostamiesčio pėsčiųjų perėjas. Pastaruoju metu jose įvyko ne vienas eismo įvykis, kuriame nukentėjo saugiai per gatvę pereiti tikėjęsis pėsčiasis. Tai neprasprūdo ir pro už eismo saugumą atsakingų pareigūnų akis. Visą sausio mėnesį Lietuvoje vykdomos papildomos policinės prevencinės priemonės, skirtos pavojingiausiems Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimams nustatyti ir užkardyti.
Sausio 10-13 d. daugiausia dėmesio skiriama vairuotojams, kurie nesustoja prie pėsčiųjų perėjų, kaip to reikalaujama pagal KET.
Antradienį pastarieji uostamiestyje laukė Kauno gatvėje, tiesiai priešais Klaipėdos apskrities VPK pastatą. Nors vieta pasirinkta tokia, kuri teoriškai lyg ir turėtų būti saugiausia visame mieste, praktiškai tai nepasitvirtino. Tai parodė realią padėtį ir kitose uostamiesčio pėsčiųjų perėjose. Pasak Klaipėdos apskrities VPK atstovės Astos Kažukauskienės, vos per porą valandų prie perėjos nustatyti penki KET pažeidimai.
Visiems pėsčiųjų nepraleidusiems vairuotojams skirtos 30 eurų baudos.
„Jei jie su surašytais protokolais nesutiks, tai kalbėsime apie didesnes baudas ir net galimybę netekti vairuotojo pažymėjimo nuo vieno iki šešių mėnesių“, – „Vakarų ekspresą“ patikino Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika.
Praėjusiais metais visoje Klaipėdos apskrityje įvykusiose avarijose nukentėjo 63 pėstieji. Net 43 iš jų sužaloti uostamiestyje.
„Ne be reikalo išskiriame šį KET pažeidimą. Klaipėdoje matome didelę problemą. Todėl labai svarbu didinti vairuotojų sąmoningumą ir juos šviesti. Jie privalo suvokti, kad išvydus pėsčiąjį prie pėsčiųjų perėjos reikia mažinti greitį ir būti pasiruošusiam bet kuriuo momentu sustoti. Tačiau dar vis pasitaiko, kai nepraleidžiamas ne tik esantis pėsčiųjų zonoje, bet ir į pačią perėją jau įžengęs pėsčiasis“, – stebėjosi M. Džermeika.
Sąmoningesni turėtų būti ir patys pėstieji, kurie neretai per pėsčiųjų perėjas eina naudodamiesi mobiliaisiais telefonais, prieš jas net nestabtelėję ir neįsitikinę, ar yra saugu.
Tamsiuoju paros metu pėsčiuosius sunku pastebėti ir dėl vilkimų tamsių drabužių bei jokių atšvaitų neturėjimo.
Tačiau policininkai primena, kad KET interpretacijai vietos nepalieka.
Pasak M. Džermeikos, sugriežtintos taisyklės aiškiai reglamentuoja, kad pėsčiajam net nebūtina įžengti viena koja į važiuojamojoje dalyje esančią pėsčiųjų perėją. Užtenka tik akivaizdaus artėjimo prie perėjos ar ketinimo į ją įžengti. Vairuotojas privalo sustoti ir praleisti.
Griežtai draudžiama „Vakarų eksprese“ paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo.