PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2019 m. Rugpjūčio 8 d. 07:00

Perspėja apsiperkančius mokyklai internetu – kada tai daryti, kad suspėtumėte pasiruošti laiku?

Vilnius

Pexels.com nuotr.

Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt


93863

Pasiruošimas mokslams kiekvienais metais tampa iššūkiu didelei daliai moksleivių tėvų – su savo atžalomis šturmuojamos parduotuvės, ieškoma reikalingiausių prekių ir geriausių pasiūlymų. Šiuo atveju pagelbėti gali ir elektroninės parduotuvės, kurių siūlomą asortimentą peržvelgti rekomenduojama jau dabar.

Remiantis JAV įsikūrusios Nacionalinės mažmenininkų federacijos duomenimis, anksčiau pradedančių ruoštis mokyklai daugėja – pernai net 77 proc. vaikų tėvų ketino apsipirkti iki mokslo metų pradžios likus ne mažiau kaip trims savaitėms, kai dar prieš dešimtmetį taip elgėsi 6 iš dešimties. Panašius rezultatus, atlikus apklausą, gavo ir tarptautinė audito ir verslo konsultacijų įmonė „Deloitte“ – du trečdaliai mokyklai skirtų pinigų yra išleidžiami per paskutines dvi liepos ir pirmas dvi rugpjūčio savaites.

„DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovo Baltijos šalims Gabrieliaus Bilevičius teigimu, Lietuvoje nematyti didelių skirtumų, lyginant su tendencijomis pasaulyje.

„Tam didžiausią įtaką daro tai, kad mažmenininkai jau liepos pabaigoje pristato platų prekių asortimentą, kuris palaipsniui vis mažėja – artėjant rugsėjui gaminiai yra tiesiog išparduodami. Tad tėvai ir jų vaikai būtent šiuo laikotarpiu gali rasti reikalingiausias prekes, geriausią kainos ir kokybės santykį“, – teigia jis.

Mokyklai apsiperka ir internetu

Nesnaudžia ir elektroninės parduotuvės, kurioms padeda ir didžiulės į pasiruošimą mokyklai nukreiptos reklaminės kampanijos ir išpardavimai. Pavyzdžiui, rinkodaros kompanijos „Cardlytics“ duomenimis, per internetinės parduotuvės „Amazon“ vidurvasario išpardavimą itin suaktyvėja mokyklai skirtų prekių pardavimas.

„Norą prekių ieškoti e. parduotuvėse dažnai didina ne tik platesnis pasirinkimas nei fizinėse parduotuvėse, bet ir paprastas apsipirkimas. Tai itin aktualu vasarą, kai moksleiviai nori dažniau leisti laiką lauke, o ne parduotuvėse. Tuo tarpu perkant internetu norimus daiktus tiesiog tereikia pridėti į krepšelį – tuomet ir aiškiau, kiek teks išleisti, ar galima kažkur sutaupyti, palyginti su panašiu prekių krepšeliu kitose e. parduotuvėse“, – tendencijas apibendrina G. Bilevičius.

Padeda sumažinti stresą

Anot pašnekovo, pirkti internetu žmones skatina ir tai, kad dažnas mažmenininkas siūlo ir nemokamą prekių pristatymą ir grąžinimą. „DPD Group“ užsakymu atliktos apklausos duomenimis, 64 proc. apklaustųjų paskutinio apsipirkimo metu įsigytos prekės buvo pristatytos nemokamai. Tai kaip svarbiausią aspektą perkant internetu išskiria kas trečias, o nemokamą grąžinimą – kas penktas respondentas.

„Pardavėjo siūlomas nemokamas prekių grąžinimas yra aktualus tuo, kad galima itin lengvai siųsti atgal įsigytą prekę, jei ji netenkina, skiriasi nuo to, kaip ji buvo įsivaizduota internetinėje parduotuvėje, ar kitų priežasčių. Tad pasinaudojant šia paslauga galima be didesnio skubėjimo ir streso išsirinkti geriausias prekes ne tik žvelgiant į internetinį puslapį, bet jau turint prekes rankose. Streso išvengimas čia itin aktualus, nes, kaip rodo įvairių pasaulyje atliktų apklausų duomenys, tėvai šiuo laikotarpiu jo patiria itin daug“, – tvirtina G. Bilevičius.

Reikia atsižvelgti, iš kur perkama

Įvertinę šias naudas Lietuvos gyventojai prekes renkasi ne tik šalies, bet ir užsienio parduotuvėse – tokią galimybę išbandė net keturi iš penkių apklausos dalyvių. Iš Kinijoje veikiančių e. parduotuvėse yra pirkę 65 proc. žmonių, iš Jungtinėje Karalystėje ir JAV – atitinkamai 44 proc. ir 31 proc.

„Apsiperkant tokiose e. parduotuvėse tam tikrai progai, pavyzdžiui, Rugsėjo 1-ąjai, reikia atsižvelgti į tai, kad kai kurios jų dėl didelių atstumų ir kitų priežasčių negali tiksliai prognozuoti pristatymo termino, tad šiuo atveju prekės pakeliui gali kažkur užtrukti – kartais tai nulemia ir muitinės procedūros. Nenorint visko palikti paskutinei minutei, o kaip tik Mokslų ir žinių dieną pasitikti ramiai, be streso, o dabar turėti geriausią pasirinkimą, reikėtų prekėmis pasirūpinti jau dabar“, – sako G. Bilevičius.

Anot jo, dėl padidėjusios paklausos gali tekti kiek ilgiau prekės luktelėti ir perkant iš lietuviškų e. parduotuvių, tačiau pristatymo laikas čia vis tiek dažniausiai yra gerokai trumpesnis, lyginant su tuo, jei perkama internetu iš parduotuvės užsienyje.

„Užsakytų prekių judėjimą dažnai galima sekti – ar jos būtų pristatomos į savitarnos siuntų terminalus, iš kurių prekes galima pasiimti ištisą parą, ar siuntų taškus, dažniausiai dirbančius įprastu parduotuvėms laiku, ar kurjerio tiesiai į namus, darbo vietą ir pan. Tokios prekių pristatymo alternatyvos itin svarbios ir dėl įtemptos darbotvarkės ar tuo metu suplanuotų atostogų. Tačiau, kad ir koks variantas būtų pasirinktas, geriausiai pradėti rūpintis tuo kuo anksčiau, kai galima rinktis iš plačiausio asortimento ir gauti geriausią kainos bei kokybės santykį“, – pataria G. Bilevičius.

Tyrimo „E-shopper barometer Global report“ duomenys. Šį tyrimą „DPD group“ užsakymu atliko „Kantar TNS“. 2018 m. gegužės-birželio mėnesiais apklausti 24,328 žmonės 21 Europos valstybėje, Lietuvoje apklausti 805 asmenys.