Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
R. Pasiliausko nuotr., "Suvalkietis"
Loreta TumelienėŠaltinis: Etaplius.lt
Marijampolės savivaldybės administracijoje darbą pradėjo naujai suformuota vadovų komanda. Praėjusį penktadienį neeiliniame iškilmingame Marijampolės savivaldybės tarybos posėdyje mero regalijos buvo įteiktos Irenai Lunskienei. Antruoju vicemeru išrinktas Tarybos narys Romualdas Makauskas, iki šiol dirbęs SEB banko Marijampolės filialo vadovu. Administracijos direktoriaus pareigos patikėtos Karoliui Podolskiui, buvusiam Vyriausybės atstovui Marijampolės apskrityje. Savo įprastose pareigose išliko tik vicemeras Povilas Isoda.
Pasikeitus komandai, visuomenė laukia permainų, naujų darbų. Ar bus jų? Ką mums žada naujieji vadovai? Gal savivaldybėje gyvensime geriau? Bus daugiau darbo vietų, didesni atlyginimai, geresni keliai, lygesnės gatvės?
Apie tai kalbamės su Marijampolės savivaldybės nebe laikina mere Irena Lunskiene.
– Mere, skaitytojams įdomu, kodėl Jūsų komandoje neliko ankstesnio administracijos direktoriaus Sigito Valančiaus?
– Direktorius po antro rinkimų turo parašė prašymą atleisti jį iš užimamų pareigų, motyvuodamas tuo, kad turi pasirūpinti savo sveikata. Iš tiesų, direktoriaus darbas yra sudėtingas, krūvis labai didelis, daug įtampos, tad natūralu, kad sveikata sustreikuoja. Naujos pareigos buvusiam direktoriui dar nepasiūlytos, šiuo metu jis turi nedarbingumo lapelį, ką darys toliau, nežino.
– Gyventojai laukia permainų. Ar jų bus Savivaldybės administracijoje?
– Pasikeitimai prasidės artimiausiu metu. Nuo spalio 9-osios vicemero pareigas pradėjo eiti Romualdas Makauskas. Nuo penktadienio administracijos direktoriumi dirba Karolis Podolskis. Naujasis direktorius susipažins su administracijos departamentais, skyriais, jų funkcijomis, atliekamu darbu. Išanalizavęs padėtį, poreikius, galimybes direktorius pateiks savo viziją. Kokią specialistų komandą, geriausiai atstovaujančią gyventojų interesams, jis nori formuoti, kur galima optimizuoti Savivaldybės administracijos darbą ir sutaupyti lėšų, kaip efektyviai atskleisti darbuotojų profesionalumą. Tuomet visa mūsų komanda spręs, ką ir kaip daryti. Aišku, nesiimsime skubotų permainų, nepriimsime sprendimų, jų tinkamai neišanalizavę. Patirtis rodo, kad skuboti sprendimai ne visada pateisina lūkesčius. Be to, nereikia pamiršti, kad kiekviena permaina paliečia žmones, todėl norime, kad bet kokie mūsų daromi žingsniai būtų teisingi ir reikalingi Savivaldybės administracijos darbe.
– Socialdemokratai ne kartą buvo kritikuoti už „švogerizmą“. Ar į darbą ir toliau bus priiminėjama laikantis partinės priklausomybės ir giminystės ryšių?
– Tikrai ne. Aš brėžiu liniją iki to, kas buvo. Pagrindiniai kriterijai, kuriais vadovaujantis į naujas pareigas bus skiriami specialistai – profesionalumas, gebėjimas dirbti komandoje, tinkamai bendrauti. Pirmoje vietoje – žinios ir profesionalumas. Aš nesakau, kad partijai priklausantys žmonės bus diskriminuojami. Jeigu jis – puikus specialistas, savo srities žinovas, partinė priklausomybė nesvarbi. Mūsų, socialdemokratų, skyriuje – 700 narių, tarp kurių tikrai yra puikių aukštos klasės specialistų, jų atsisakyti, nepriimti būtų neprotinga ir neteisinga.
Norime, kad gyventojai, atėję į Savivaldybės administraciją spręsti problemų, būtų tinkamai priimti, išklausyti, gautų išsamų atsakymą, būtų padaryta, kas įmanoma. Noriu pasakyti, kad ne visada galima padėti žmogui. Tikrai ne visada galime išasfaltuoti gatvę ar sutaisyti kelią, bet siekiamybė turi būti. Mes esame valstybės tarnautojai, turime tarnauti žmogui.
– Kokių realių naujų sprendimų galime tikėtis jau dabar?
– Iki Naujųjų metų bus baigta Marijampolės autobusų parko ir autobusų stoties reorganizacija, šias įstaigas sujungiant į vieną. Taip pat reorganizuojame Laisvalaikio ir užimtumo centrą Adomiškėse, jį prijungdami prie Marijampolės kultūros centro. Pastatai bus parduodami aukcione.
Norime darbuotojams, sutaupę lėšų, pakelti atlyginimus. Jie tikrai nėra dideli. Specialistų atlyginimų vidurkis – 500–600 eurų. Taip pat sieksime sudaryti sąlygas specialistams kilti karjeros laiptais, kad puikiai dirbantis galėtų palaipsniui pereiti į aukštesnes pareigas. Privalome saugoti aukštos kvalifikacijos specialistus, kad jie nebėgtų į geriau mokamus darbus.
– Kokias matote didžiausias Marijampolės problemas?
– Pamažu juda daugiafunkcio sporto komplekso statyba. Arenai jau numatyta vieta Vokiečių gatvėje, šiuo metu ruošiami dokumentai konkursui. Planuose – ir tilto Aušros gatvėje statyba. Turime daug darbų mieste. Kelių ir gatvių tvarkymas, apšvietimas. Žinau, kad gyventojams norėtųsi greitesnių rezultatų, tačiau spartą riboja finansinės galimybės. Taip pat teks pasirūpinti senąja mokykla P. Armino gatvėje, ji dabar paveldo objektas. Nepaliksime miesto centre apleisto statinio. Norime miestą sujungti dviračių takais, kad gyventojams būtų patogu, kad dviratininkų judėjimas būtų saugus. Reikia remontuoti vaikų darželius. Neturime pakankamai globėjų, kad galėtume priimti visus vaikus, kuriems reikia pagalbos. Taigi problemų netrūksta, stengsimės dirbdami komandoje jas įveikti.
– Savivaldybės vadovės pareigas Jūs einate daugiau kaip pusmetį. Kas sunkiausia Jūsų darbe?
– Man sunkiausia, kai negaliu padėti savo savivaldybės žmonėms. Ateina į priėmimus gyventojai, kurie tikrai turi skaudžių problemų, slegiami skolų naštos, neturėdami būsto, nepajėgdami išmaitinti šeimų, o aš ne visada galiu padėti. Kita vertus, džiugina gyventojų pasitikėjimas. Žinau, kad visiems neįtiksiu ir nepatiksiu. Priimsiu ir ne visiems patinkančius, kai kam galbūt skaudžius sprendimus, bet aš privalau pateisinti žmonių pasitikėjimą. Žmonės mane išrinkto, tikėdami, kad aš dirbsiu dėl jų. Todėl privalau tai daryti.
– Ačiū už pokalbį.