Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Nemenku vairuotojų kantrybės išbandymu ilgą laiką buvusi Naujosios gatvės atkarpos nuo geležinkelio viaduko iki miesto ribos rekonstrukcija baigta, šia gatvės atkarpa jau kurį laiką vyksta intensyvus eismas, o spalio 18 d. teatralizuoto renginio metu perkirpta Alytaus transporto mazgo (Naujosios gatvės nuo geležinkelio viaduko iki miesto administracinės ribos ir geležinkelio viaduko virš Naujosios gatvės) simbolinė atidarymo juostelė.
Ją perkirpo susisiekimo ministras Marius Skuodis, Alytaus miesto savivaldybės meras Nerijus Cesiulis, AB „LTG Infra“ Kelių projektų komandos vadovas Vytautas Tilinskas ir AB „Alkesta“ generalinis direktorius Rimantas Morkūnas.
„Šios dienos Alytus laukė labai ilgai, galbūt net per ilgai. 2006 m. pradėtas projektas galvoje gimė 2003 m. Kol buvo gautos lėšos, atsirado projektas prabėgo keliolika metų ir dabar galime matyti tai, ką matome. Galiu drąsiai pasakyti, kad senasis viadukas buvo Alytaus miesto gėda, kurios nei vienai kadencijai nepavyko išspręsti, kol pagaliau praėjusiais metais mes įtikinome ministeriją skirti lėšas. Tai buvo ne tik miesto gėda, bet ir politikų galvos skausmas, tai buvo vieta, kurioje įvykdavo daugybė eismo įvykių, daugybė žmonių vėlavo į darbus. Ir žinote ką, man labai patinka žodis „buvo“, nes to jau nebebus “, – ilgą kelią dabartinio rezultato link prisiminė ir naujuoju viaduko džiaugėsi Alytaus miesto savivaldybės meras Nerijus Cesiulis.
Anot miesto vadovo, kiekvienas meras kažką pastatė mieste. „Vieni –Tūkstantmečio tiltą, kiti – aukščiausius Lietuvoje pėsčiųjų tiltus, o man pavyko pastatyti tik geležinkelio viaduką, bet aš manau, kad mes dar turime laiko ir galimybių, norų ir siekių pastatyti tai, kuo naudotųsi miestas“, – pridūrė meras N. Cesiulis.
Miesto vadovas už sėkmingą Alytaus Naujosios gatvės nuo geležinkelio viaduko iki miesto administracinės ribos ir geležinkelio viaduko virš Naujosios gatvės rekonstravimo projektų įgyvendinimą padėkos raštus įteikė UAB „Kelprojektas“ Vilniaus kelių sektoriaus vadovui Vytautui Zorūbai, šios įmonės projekto vadovui Mantui Tunaičiui, buvusiam AB „LTG Infra“ Kelių projektų grupės vadovui Raimondui Zemikui, AB „LTG Infra“ projekto vadovei Evelinai Papakulienei.
Už lyderystę, valdant sudėtingo statinio – Alytaus transporto mazgo (Naujosios gatvės nuo geležinkelio viaduko iki miesto administracinės ribos ir geležinkelio viaduko virš Naujosios gatvės rekonstravimo) statybos procesą mero padėkos taip pat įteiktos UAB „Alkesta“ statybos vadovui Mykolui Karčiauskui, šios įmonės statybos darbų vadovui Dariui Vitkauskui ir meistrui Egidijui Simokaičiui bei UAB „Steel Bridges“ gamybos vadovui Algirdui Mockui.
„Džiugu čia būti. Džiugu vien dėl to, kad vos prieš pusantro mėnesio mes kartu su meru lankėmės čia ir tuomet apie asfaltą nebuvo kalbų. Tuomet diskutavome apie tai, kada asfaltas čia galėtų būti paklotas. Dabar šis objektas yra ir gražus estetiškai ir svarbiausia – funkcionalus ir labai reikalingas miestui. Dažnai nutinka taip, kad vieni žmonės priima sprendimus, kiti – kerpa juosteles. Aš džiaugiuosi, kad sprendžiant šio objekto finansavimo klausimus aš priklausiau tam tikrai komisijai ir balsavau už“, – Alytaus transporto mazgo atidarymo renginio metu sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Ministras M. Skuodis už lyderystę, valdant sudėtingo statinio – Alytaus transporto mazgo (Naujosios gatvės nuo geležinkelio viaduko iki miesto administracinės ribos ir geležinkelio viaduko virš Naujosios gatvės rekonstravimo) statybos procesą, darbų koordinavimą ir atsakingą požiūrį į kilusius iššūkius padėką įteikė UAB „Alkesta“ statybos vadovui Arūnui Visockui.
Įmonės „LTG Infra“ generalinio direktoriaus Karolio Sankovski teigimu, naujasis viadukas užtikrins didesnį eismo saugumą ir panaikins transporto spūstis.
„Virš pagrindinės Alytaus arterijos – Naujosios gatvės – rekonstruotas geležinkelio viadukas leido išspręsti miestui opią problemą – didinti gatvės pralaidumą, įrengiant keturias eismo juostas vietoje dviejų. Senojo viaduko plotis tarp atramų nebuvo pakankamas, kad po viaduku sutilptų keturios gatvės eismo juostos, todėl viaduko rekonstravimas buvo labai reikalingas. Įgyvendinus projektą, užtikrintas didesnis eismo saugumas, tikėtina, pavyks sumažinti transporto spūstis mieste piko metu ir leis sumažinti aplinkos taršą. Viaduko rekonstrukcijos darbai atlikti itin greitai, todėl miesto gyventojai ir svečiai gali greičiau pasiekti savo kelionės tikslą“, – teigia K. Sankovski.
Alytaus geležinkelio viaduko virš Naujosios gatvės rekonstrukcijos darbų vertė siekia daugiau nei 1,734 mln. eurų. Rekonstrukcijos metu ant naujų gelžbetoninių atramų įrengtas visiškai naujas plieninis arkinis viadukas, kuriuo geležinkelių transporto eismas vyksta į privažiuojamuosius pramonės rajono geležinkelio kelius. Projektas „Alytaus geležinkelio viaduko virš Naujosios gatvės rekonstravimas“ yra įtrauktas į Ateities ekonomikos DNR plano įgyvendinamų veiksmų ir projektų sąrašą ir yra finansuojamas iš veiksmui (projektui) skirtų lėšų.
Naujoji gatvė jungia šiaurinį miesto įvažiavimą su miesto centru. Šioje gatvėje sukoncentruoti patys didžiausi eismo srautai – šia gatve kiekvieną parą pravažiuoja daugiau kaip 9000 automobilių. Rekonstravus geležinkelio viaduką, sudarytos sąlygos Naująją gatvę platinti, ne tik įrengiant keturias eismo juostas vietoje dviejų, bet ir atskirti pėsčiųjų ir dviračių taką nuo važiuojamosios dalies, taip užtikrinant transporto priemonių judumą ir eismo saugumą.
Rekonstruota Naujoji gatvė: kiek laiko truko šie darbai?
Alytaus Naujosios gatvės rekonstrukcijos darbai užtruko beveik dešimtmetį, o galimybių gauti lėšų viadukui rekonstruoti ieškota ne vienerius metus.
Naujosios gatvės rekonstrukcijos techninis projektas parengtas prieš 15 metų – dar 2006-aisiais. 2010 m. šios 4,6 km ilgio gatvės projektas buvo padalintas į etapus.
Dar po poros metų, pasinaudojant įvairiais finansavimo šaltiniais, buvo įrengta 2,8 km ilgio Naujosios gatvės II eilės atkarpa nuo miesto centro iki Putinų ir Kalniškės gatvių sankirtos, kurios vertė daugiau kaip 6 mln. Eur. Šios atkarpos rekonstrukcijos darbai užtruko trejus metus. Jau tuomet Alytaus miesto savivaldybė pradėjo ieškoti būdų gauti lėšų viaduko rekonstrukcijai ir Naujosios gatvės platinimui. Deja, pastangos nedavė rezultatų.
2016 m. pradėta Naujosios gatvės rekonstrukcija nuo Putinų ir Kalniškės gatvių sankryžos iki geležinkelio viaduko. Šios atkarpos rekonstrukcijos darbai užtruko dvejus metus ir kainavo 1,3 mln. Eur. Tuomet ir vėl buvo prašoma Vyriausybės ir susisiekimo ministerijos skirti lėšų viadukui virš Naujosios g. rekonstruoti, kad atsirastų techninė galimybė ties viaduku pabaigti vykdyti gatvės rekonstrukciją.
2018-2019 m. buvo pasirašytos sutartys Naujosios gatvės rekonstrukcijai nuo geležinkelio viaduko iki miesto administracinės ribos, įrengiant žiedinę sankryžą, kurių vertė – 3,4 mln. Eur.
2018 m. kartu su AB „Lietuvos geležinkeliai“ buvo parengtas investicinis projektas dėl viaduko rekonstrukcijos. Susisiekimo ministerija patvirtino šį investicinį projektą ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ viešojo konkurso būdu geležinkelio viaduko rekonstrukcijai parinko rangovą, bet Susisiekimo ministerija projektui finansavimo neskyrė. Nepasirašius finansavimo sutarties viaduko rekonstrukcija taip ir neprasidėjo.
Alytaus miesto savivaldybės meras N. Cesiulis toliau varstė Vyriausybės ir ministerijų duris, ieškodamas lėšų geležinkelio viaduko rekonstravimui ir 2020 m. viduryje šiems darbams buvo gauti 2 mln. Eur.