PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualu2021 m. Gruodžio 15 d. 15:56

Pažinkite fotografiją su Virginijumi Kinčinaičiu: viešos paskaitos pasiekiamos internete

Šiauliai

Fotografijos muziejus Fotografijos muziejusŠaltinis: Etaplius.lt


197663

Šiais metais Fotografijos muziejus šeštąjį kartą pakvietė lankytojus į viešų paskaitų apie fotografiją ciklą „Vaizdų gyvenimai VI“, kuriame menotyrininkas, meno teoretikas, fotografijos tyrinėtojas Virginijus Kinčinaitis perskaitė keturias paskaitas fotografijos istorijos temomis. 

Paskaitos buvo tiesiogiai transliuojamos internete, o šiuo metu jų įrašai pasiekiami Fotografijos muziejaus Youtube kanale – https://i.fotomuziejus.lt/wu8mX

Fotografijos muziejaus rengiamas viešų paskaitų apie fotografiją ciklas „Vaizdų gyvenimai“ debiutavo 2015 metais ir tapo reikšmingu kultūros reiškiniu Šiaulių mieste, skirtu fotografijos meno ir istorijos populiarinimui ir gilesniam pažinimui. Kasmetinis renginys jau šeštąjį sezoną sutraukia gausią auditoriją, telkia ją fotografinių vaizdų analizei, skatina kelti klausimus apie šiandieninį fotografijos vaidmenį visuomenėje.

Šių metų ciklą Virginijus Kinčinaitis pradeda nuo paskaitos apie „Diuseldorfo fotografijos mokyklą". Joje menotyrininkas apžvelgia žymiausių Diuseldorfo mokyklos atstovų, vokiečių menininkų poros Berndo ir Hillos Becherių, kūrybą, kurioje konceptualiai dokumentuojami industriniai statiniai, sukuriamos jų tipologijos. Paskaitoje gilinamasi į menininkų sukurtą fotografijos kryptį, kurią jie įtvirtino dėstydami Diuseldorfo meno akademijoje. Šiandien ji yra tapusi „vokiškosios“ fotografijos mokyklos sinonimu. Lektorius svarsto, kokia šios mokyklos įtaka šiandien?

Antroje paskaitoje „Fotografinė ‘Grand Tour‘ istorija“ arba „Intelektuali Luigi Ghirri peizažų poetika“, V. Kinčinaitis pateikia Italijos fotografijos tendencijų istorinę apžvalgą, jas apibendrindamas ir susiedamas su italų menininko, konceptualios spalvotos fotografijos pradininko Italijoje ir Europoje Luigi Ghirri (1943–1992) kūryba. Menotyrininkas analizuoja unikalų šio menininko fotografinį palikimą.

Trečioje paskaitoje fotografijos tyrinėtojas nusikelia į 1967 m. Johno Szarkowskio kuruotą legendinę dokumentinių fotografijų parodą „Nauji dokumentai“, vykusią Modernaus meno muziejuje Niujorke. Joje buvo pristatyta Diane Arbus, Lee Friedlanderio ir Garry Winogrando kūryba. Paroda labai greitai tapo šaltiniu naujos fotografijos krypties, kurioje dėmesys nukreipiamas į asmeniškesnius tikslus, siekiama pažinti pasaulį, o ne jį reformuoti.

Paskutinė paskaita skirta fotografijos pradininkui Viljamui Henriui Foksui Talbotui ir jo išleistam pirmajam pasaulyje fotografijos albumui „Gamtos pieštukas” (‘The Pencil of Nature‘ 1844–1846). Lektorius nutiesė paraleles tarp šimtmečio skiriamos Talboto ir šiuolaikinės fotografijos bei atskleidė šio fotografo genialumą, aplenkiant laiką ir numatant perspektyviausias meninės fotografijos galimybes.