Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS nuotr.
Reporteris AustėjaŠaltinis: Etaplius.lt
Privačius keleivių pavėžėjus siūloma laikyti neblaiviais, jei alkoholio koncentracija juose viršys nulį promilių.
Griežtinti pavėžėjų veiklą siūlantis konservatorius Jurgis Razma, Seime registravęs Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisą, sako, kad tokiems vairuotojams turi būti taikomos tokios pat taisyklės, kaip ir, pavyzdžiui, taksi automobilių.
„Neteisinga, kai keleivius vežantiems taksi vairuotojams reikalaujama nulis promilių, o pavėžėjams to nenumatyta. Jiems neblaivumas tik nuo 0,4 promilės. Žiūrint iš keleivių pozicijos, iš saugumo, tie reikalavimai turi būt identiški – ar jis užsisako taksi, ar pavėžėją. Nes pavėžėjo atsakomybė ir pavojus keleiviams yra identiškas, kaip ir kelionės taksi atveju“, – įsitikinęs J. Razma.
Dabar nulio promilių reikalavimas taikomas pradedantiems vairuotojams, taksi automobilių ar sunkesnių nei 3,5 tonos, daugiau kaip 9 vietų transporto priemonių vairuotojams.
Lietuvos kelių policijos tarnyba BNS pranešė, kad 2018–2020 metais išaiškinti 49, o šių metrų sausį-kovą – du neblaivūs taksi vairuotojai – jų neblaivumas buvo iki 0,4 promilės.
„Policijos registruose nėra kaupiama atskira informacija apie pavėžėjus, tuo labiau, ar
jie buvo darbo metu, ar ne. Taip pat ir apie taksi vairuotojus“, – BNS nurodė tarnyba.
Remdamasi aštuonių keleivių vežimo įmonių duomenimis, Valstybinė mokesčių inspekcija skelbia, kad per platformas vežėjai praėjusiais metais gavo daugiau nei 43 mln. eurų pajamų.
Gyventojų, užsiimančių keleivių vežimu, skaičius kasmet auga: 2018 metais jų buvo 13 tūkst., 2019 metais – 17,3 tūkst., o pernai – 18 tūkst.
BNS