Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris ViktorijaŠaltinis: Etaplius.lt
Estijos ekonomikos ir ryšių ministerija, Latvijos susisiekimo ministerija bei Lietuvos susisiekimo ministerija patvirtino „Rail Baltica“ projektavimo gaires, apibrėžiančias bendrą projektavimo standartą, privalomą „Rail Baltica“ infrastruktūros projektavimui, statybai ir eksploatacijai. Projektavimo gairių vadovą parengė Prancūzijos įmonė SYSTRA S.A., konsultacinė inžinierinė grupė, laimėjusi viešą konkursą paruošti vieningą projektavimo gairių vadovą „Rail Baltica“ Globaliam projektui“.
Projektavimo gairės nustato pagrindinius standartus ir reikalavimus įrengiamam „Rail Baltica“ geležinkelio keliui, sankasai ir pylimams, žemės darbams, drenažo kanalams ir tranšėjoms, pralaidoms, tiltams, viadukams, tuneliams ir panašiems inžineriniams statiniams, elektros energijos, valdymo ir signalizacijos sistemoms, SCADA sistemai, infrastruktūros įrenginiams (stotims, aplankams, sąvažoms), stočių ir keleivių peronams, aplinkos apsaugos reikalavimams, prisitaikymui prie klimato kaitos, statinio informaciniam modeliavimui (BIM), architektūros bei landšafto, patikimumo, prieinamumo, priežiūros ir saugos (RAMS) reikalavimams.
„Rail Baltica“ projektavimo gairių patvirtinimas yra vienas kertinių žingsnių įgyvendinant projektą bei vykdant prisiimtus įsipareigojimus dotacijų susitarimuose su Inovacijų ir tinklų programų vykdomąja įstaiga (INIS). Projektavimo gairių vadovas yra itin svarbi priemonė, kuri bus naudojama neseniai prasidėjusiems „Rail Baltica“ infrastruktūros projektavimo darbams. Esame labai patenkinti, kad įmonė SYSTRA rėmėsi geriausiomis ES patirtimis ir pateikė ilgalaikę „Rail Baltica“ geležinkelio viziją, vertinant ekonomišką, modernų ir saugų „Rail Baltica“ projektavimo bei statybų įgyvendinimą“,- teigia „RB Rail AS“ generalinė direktorė ir valdybos pirmininkė Baiba Rubesa.
Nustatant pagrindinius projekto parametrus, buvo analizuota kaip sukurti didesnės ilgalaikės vertės geležinkelio infrastruktūrą bei atitikti nustatytas ES technines sąveikos specifikacijas (TSI - P2, F1). Todėl, palyginus su pirminiais planais, buvo nuspręsta padidinti maksimalų projektinį keleivinių traukinių greitį iki 249 km/h (maksimalus operavimo greitis - 234 km/h), ašies apkrovą - iki 25 tonų, o maksimalų krovininių traukinių ilgį - iki 1050 metrų.
Išimčių galimybės numatomos tik pagrįstiems atvejams.
ELTA