Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.
Etaplius.LTŠaltinis: ELTA
Kaip skelbiama ministerijos pranešime žiniasklaidai, Susisiekimo ministerija nepritaria įstatymo pakeitimų nuostatoms keisti dviračių tako ir dviračių juostos apibrėžimus, o šaligatvius ar jų dalį leisti žymėti dviračių tako kelio ženklu.
„Tai reikštų, kad taip paženklintas šaligatvis dirbtinai taptų dviračių taku, bet eismo saugumo klausimo nespręstų“, – pažymi ministerija.
Taip pat ministerija iš esmės prieštarauja reglamento nuostatai, kad nesant dviračių tako, elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, dviratininkai ir motorinių dviračių vairuotojai privalės važiuoti važiuojamąja kelio dalimi kartu su visomis motorinėmis transporto priemonėmis, kur gali vyrauti dideli važiavimo greičiai.
„Pagal šią nuostatą pažeidžiami eismo dalyviai būtų tiesiog išstumti iš šaligatvio į važiuojamąją dalį, kas yra nepriimtina jų saugumo atžvilgiu“, – pabrėžiama ministerijos pranešime.
Pridedama, kad įstatymo pakeitimų projekte taisytina ir dalis sąvokų. Pavyzdžiui, pagal siūlomą motorinio dviračio sąvoką elektriniai paspirtukai galės būti laikomi tiek elektrine mikrojudumo priemone, tiek motoriniu dviračiu, todėl eismo dalyviai nežinos, kaip teisėtai dalyvauti viešajame eisme, o policijos pareigūnai negalės tinkamai prižiūrėti ir kontroliuoti eismo dalyvių.
Susisiekimo ministerijos teigimu, analogiškas įstatymo pakeitimų projekto problemas mato Vidaus reikalų ministerija ir Policijos departamentas.
Įstatymo projekto autoriai Susisiekimo ministerijos raginami išgirsti ir atsižvelgti į institucijų teikiamas pastabas, kad Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimai nepablogintų eismo saugumo situacijos.
ELTA primena, kad Seime įsibėgėja Kelių transporto kodekso pataisų projekto priėmimas.
Pagal svarstomą projektą, elektrinė mikrojudumo priemonė būtų apibrėžiama kaip vienam asmeniui važiuoti skirta elektra varoma transporto priemonė, kurios didžiausioji naudingoji galia ne didesnė kaip 1 kW, didžiausiasis projektinis greitis ne didesnis kaip 25 km/h, o atskaitos taško aukštis, jeigu vairuotojui įrengta sėdimoji vieta, ne didesnis kaip 540 mm.
Elektrine mikrojudumo priemone būtų laikomas elektrinis paspirtukas, elektra varomas riedis, elektra varoma riedlentė, elektrinis balansinis vienratis ir pan. Neįgaliųjų vežimėliai prie elektrinių mikrojudumo priemonių nebūtų priskiriami.
Taip pat naujajame reglamente planuojama siūlyti paspirtukų greitį mieste riboti iki 20 km/h greičio.
Siūloma, kad šiomis transporto priemonėmis būtų leidžiama važiuoti važiuojamąja kelio dalimi, dviračių juostomis, dviračių takais, kelkraščiu, gyvenamojoje zonoje ne jaunesniems kaip 16 metų asmenims, o ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims – tik išklausiusiems mokymo kursą ir turintiems mokyklos išduotą pažymėjimą.
Tuo metu, jeigu važiuojant pėsčiųjų ir dviračių eismui skirtu taku ar šaligatviu ženklinimo linijomis būtų paženklinta dviračių eismui skirta šio tako ar šaligatvio dalis, numatoma, kad elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai privalėtų važiuoti tik ja ir kuo arčiau jos dešiniojo krašto.
Įtvirtinus šiuo metu siūlomas pataisas, elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojams būtų draudžiama važiuoti šaligatviais, išskyrus atvejus, kai šaligatvis ar jo dalis pažymėta dviračių tako kelio ženklais, važiuoti važiuojamąja kelio dalimi, jeigu įrengti dviračių takai, taip pat važiuoti pėsčiųjų takais, per pėsčiųjų perėjas, automagistralėmis ir greitkeliais, vežti keleivius, kirsti kelią tam nepritaikytose vietose.
Be to, vairuotojai negalėtų vežti, vilkti ar stumti krovinių, kurie trukdo vairuoti arba kelia pavojų kitiems eismo dalyviams, būti velkamiems ar vilkti kitą transporto priemonę, važiuoti įsikibus į kitą transporto priemonę ar važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo.
Taip pat būtų draudžiama važiuoti didesniu kaip 20 km/h greičiu, o važiuojant pėsčiųjų ir dviračių eismui skirtu taku, kelkraščiu arba šaligatviu pro pat pėsčiąjį – didesniu kaip 7 km/h greičiu.
Į įstatymo pataisos projektą numatoma įtraukti ir konstrukciškai labai į elektrinius paspirtukus panašių, tačiau iš tikrųjų – galingesnių, transporto priemonių reglamentavimą.