PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Laisvalaikis2017 m. Gegužės 24 d. 13:16

Paskutinį gegužės savaitgalį iš Alytaus į Varėną (ir atgal) riedės jau dešimtas „Dviratininkų traukinys“

Alytus

Elena MonkutėŠaltinis: Etaplius.lt


4148

Asociacija „Olita-Orany" gegužės 27–28 dienomis kviečia prisidėti prie tradicinio pavasarinio „Dviratininkų traukinio", kuris važiuoja senojo XIX amžiaus geležinkelio sankasa iš Alytaus (Olita) į Varėną (Orany).


Foto galerija:

a2.jpg
a3.jpg

Pirmas viešas „Olita-Orany" žygis „Dviratininkų traukinys" organizuotas 2007-aisiais. Po metų šis dviračių maršrutas, nusidriekęs buvusio karinio geležinkelio Alytus–Varėna (Olita–Orany) trasa, turizmo parodoje „Vivattur" pripažintas įdomiausia 2008-ųjų kelione Lietuvoje. Kasmet jį išbando vis daugiau dviračių mėgėjų, lietuvių ir užsienio turistų. Jis vadinamas tikru atradimu tiek geležinkelio istorijos entuziastams, tiek aktyvaus šeimos laisvalaikio gamtoje mėgėjams. Maršrutas tinkamas įvairaus amžiaus ir sportinio pasirengimo dviratininkams, nes yra lygaus reljefo, galima sakyti, nenulipantis nuo geležinkelio sankasos.

Lietuvos turizmo informacijos centrai šio sezono pradžioje paskelbė dešimt dviračių trasų, kurias būtina išbandyti šiemet, tarp jų yra ir maršrutas geležinkelio sankasa iš Alytaus į Varėną, kuris aprašytas taip: „Istorinis maršrutas dviračiais, vadinamas „Olita–Orany", iš Alytaus į Varėną driekiasi buvusio XIX a. geležinkelio sankasa Alytus–Poteronys–Pavartėnai–Bukaučiškės–Artilerija–Varėna. Maršrutas rekomenduojamas besidomintiems istorija ir aktyvaus turizmo mėgėjams. Maršruto ilgis apie 60 km. Jis įdomus tuo, kad leidžia pasijusti senojo geležinkelio Sankt Peterburgas–Varšuva pirmos klasės vagono keleiviais, pasidairyti pro jo langą į gražų peizažą, pamatyti keliolika buvusio geležinkelio statinių, galbūt net palandžioti išlikusiais tuneliais."

Papildomo susidomėjimo maršrutas sulaukė pernai, kai sutrumpėjo 7 kilometrais, – per Nemuną juo jau galima važiuoti nauju aukščiausiu Baltijos šalyse dviračių tiltu, pastatytu ant senojo geležinkelio tilto atramų, kurios yra kultūros paveldo objektas.

Ir nors asociacijos „Olita-Orany" vizitine kortele tapęs dviračių maršrutas iš Alytaus į Varėną senuoju geležinkeliu kol kas nėra oficialiai pažymėtas fiziškai, ta linkme jau einama – Alytaus ir Varėnos rajonų savivaldybės yra parengusios trasos specialųjį planą.

Pažintinio žygio metu jau šį savaitgalį bus galima apžiūrėti buvusio XIX amžiaus geležinkelio objektus: senąją Alytaus geležinkelio stotį, geležinkelio tilto atramas ir ant jų pastatytą aukščiausią Baltijos šalyse pėsčiųjų ir dviračių tiltą, Moterties upelio tunelį, Gardino plento tiltą, Skernės upelio tunelį, geležinkelio stotis Poteronyse ir Bukaučiškėse, geležinkelio tilto per Varėnę liekanas, Artilerijos geležinkelio stotį, Lagerių karinį miestelį, tilto per Merkį liekanas, Beržupio tunelį, Derėžnyčios upelio pralaidos liekanas, Varėnos geležinkelio stoties pastatus ir daug mažesnių geležinkelio objektų.

Galima vykti nebūtinai visą dviejų dienų maršrutą, taip pat yra galimybė prisidėti tik žygio atkarpai, pavyzdžiui, palydėti „Dviratininkų traukinį" per Alytų ar tiesiog palydėti nuo senosios geležinkelio stoties 8.38 val., nes koks gi traukinys be palydinčių perone?

Kada: iš Alytaus senosios geležinkelio stoties (Gardino g. 14, Alytus) gegužės 27 d., šeštadienį, 8.38 val. Iš Varėnos geležinkelio stoties gegužės 28 d. 9.06 val. „Dviratininkų traukinys" pajudės atgal į Alytų.

Nakvynė: vietų skaičius ribotas, būtina registracija el. p. olitaorany@gmail.com
Trukmė: 1 arba 2 dienos (galima važiuoti dalį).
Atstumas: šeštadienį ~ 55 km, sekmadienį ~ 60 km.
Reljefas: šeštadienį bus važiuojama išlyginta buvusio geležinkelio sankasa, o sekmadienį grįžtama kitu, kiek kalvotesniu, maršrutu.

Nepilnamečiai žygyje laukiami tik su lydinčiais suaugusiais asmenimis.