Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
„Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė projekto „Rail Baltica“ rangos darbų pirkimo konkursą nutiesti europinės vėžės geležinkelį nuo Kauno iki Palemono. Šis ruožas sujungs nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos nutiestą „Rail Baltica“ geležinkelį su Palemone esančiu Kauno intermodaliniu terminalu (KIT). Potencialūs rangovai pasiūlymus galės teikti iki rugpjūčio 1 d.
Sujungus „Rail Baltica“ su KIT, Palemone pradės veikti didžiausias Baltijos šalyse krovinių, vežamų skirtingų standartų geležinkeliais, perkrovimo punktas.
„Mes labai kruopščiai rengėmės šiam konkursui, siekdami patobulinti technines sąlygas ir į konkursą pritraukti kuo daugiau rangovų, organizavome viešą susitikimą su projektu besidominančiais rangovais, gegužės mėn. paskelbėme techninės specifikacijos projektą prašydami suinteresuotų rinkos dalyvių susipažinti su projektu ir pateikti savo pastabas bei pasiūlymus dėl projekto“, – teigia „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės „Rail Baltica statyba“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.
Norint paruošti optimalias technines sąlygas konkurso dalyviams, tam tikrus darbus leista siūlyti atlikti kitaip nei nurodyta techninėje specifikacijoje, pvz., kitokiais būdais, technologijomis, medžiagomis ir / ar techniniais sprendimais.
Konkursą laimėjęs rangovas turės parengti projektinę dokumentaciją, įrengti naują 1435 mm vėžės pločio kelią (europinė vėžė) bei rekonstruoti esamą 1520 mm vėžės pločio geležinkelio kelią. Taip pat rekonstruoti viadukus, požemines pervažas, pėsčiųjų tunelius bei atlikti kitus sutartyje numatytus darbus.
Šiuo metu jau pradėtas statyti aplinkkelio ruožas Jiesia-Rokai. Pagal poreikį ruošiamasi skelbti vieną ar du konkursus likusios aplinkkelio atkarpos nuo Rokų iki Palemono statybai. Planuojama, kad konkursų laimėtojai aplinkkelį, per kurį bus nukreiptas visas krovininių traukinių eismas, pastatys ne vėliau kaip iki 2020 metų pabaigos.
Įgyvendinant projektą „Rail Baltica“ svarbiausia - atnaujinti tiesioginį Baltijos valstybių susisiekimą geležinkeliu su Europos Sąjungos šalimis, sujungti moderniu europinio standarto vėžės geležinkeliu tokias Europos valstybių sostines kaip Talinas, Ryga, Vilnius, Varšuva, Berlynas, o ateityje pailginti maršrutą prijungiant daugiau miestų iki pat Venecijos.
Nutiesus „Rail Baltica“ geležinkelį nuo Kauno iki Talino, kurio ilgis bus 700 km, kelionė iš Vilniaus į Taliną truks 4 val. 28 min., o iki Rygos vos 2 val. 28 min. Viso projekto įgyvendinimas kainuos apie 5,8 mlrd. Eur. Projektą numatoma pabaigti iki 2026 m.