Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobankas nuotr.
Reporteris DovilėŠaltinis: Etaplius.lt
Pasirinkti nepriklausomą elektros tiekėją daliai gyventojų liko vos du mėnesiai. Gyventojai sprendžia, iš ko pirks elektros energiją savo namams, ieško informacijos, kaip pasirinkti tinkamai ir į ką atkreipti dėmesį.
Iki šiol elektrą gaudavome nesirinkdami – iš visuomeninio tiekėjo, o įgyvendinus reformą visi vartotojai elektrą pirks iš pasirinktų nepriklausomų tiekėjų. Į antrąjį etapą, kuriame tiekėją reikia pasirinkti iki birželio 18 d., pateko gyventojai, kurie savo namuose sunaudoja per 1 tūkst. kilovatvalandžių energijos per metus arba, kitaip tariant, apie 83 kilovatvalandžių (kWh) ir daugiau per mėnesį.
Sulaukę asmeninių pasiūlymų, gyventojai aktyviai renkasi nepriklausomą elektros tiekėją
Jau kurį laiką netrukus pasibaigsiančio etapo gyventojai gauna pagal savo individualius vartojimo įpročius parengtus tiekėjų pasiūlymus ir skuba rinktis nepriklausomą tiekėją. Tai, kaip nurodoma ESO pranešime, rodo augantis sutartis su nepriklausomais tiekėjais sudariusių šalies gyventojų skaičius, tačiau pasirinkti vis dar turi didelė dalis vartotojų, kurie patenka į antrąjį etapą.
„Daugiau nei 400 tūkst. vartotojų liko vos du mėnesiai pasirinkti, todėl jau dabar pastebime, kad sunkiau prisiskambinti, tiekėjai turi aptarnauti išties didelius srautus. Natūralu, kad bet koks pokytis reikalauja skirti šiek tiek laiko į jį įsigilinti, išanalizuoti savo elektros vartojimo įpročius ir įvertinti skirtingų tiekėjų pasiūlymus. Matome, kad gyventojai, kurie laiku padarys namų darbus ieškodami savo namams priimtiniausio energijos tiekėjo pasiūlymo, ilgainiui išloš“, – sako bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) Paslaugų tarnybos direktorius Renaldas Radvila.
Ekspertas pabrėžia – nereikėtų galvoti, kad šis projektas bus dar kartą atidėtas, o priimti sprendimą dabar skatina ir tai, jog Energetikos ministerija yra numačiusi iš dalies kompensuoti elektros brangimą visiems buitiniams vartotojams. Ir tiems, kurie yra pasirinkę arba pasirinks nepriklausomą elektros tiekėją.
Gyventojai į tiekėjus gali kreiptis patys
Į tiekėjus galima kreiptis patiems – paprašyti visų elektra prekiaujančių įmonių ar tik savo pasirinktųjų, pateikti paslaugų pasiūlymą. Pasiteirauti dėl asmeniškai pritaikytų tiekėjų sąlygų galima „Pasirinkite tiekėją“ svetainėje, paspaudus mygtuką „Gauti tiekėjų pasiūlymus“, o gavus ir palyginus, beliks tik įvertinti ir pasirinkti.
„Gavę atsakymus, atidžiai įvertinkite ir pasverkite skirtingų nepriklausomų tiekėjų siūlomas paslaugas – palyginkite kainas bei kitas svarbias sąlygas ir taip priimkite atsakingai pamatuotą sprendimą. Tiekėjų kainos ar planų pasiūlymai gali būti labai skirtingi, bet gali būti ir labai panašūs. Pavyzdžiui, kainodarą jie gali sieti su elektros energijos kilme, gali siūlyti ir kitų paslaugų. Svarbu įvertinti, ar tenkina ir tokie aspektai, kaip klientų aptarnavimo kokybė“, – sako R. Radvila.
Gyventojai gali rinktis iš šešių nepriklausomų tiekėjų. Šiuo metu Lietuvoje privačius elektros vartotojus aptarnauja ir pasiūlymus jiems gali pateikti „Birštono elektra“, „EGTO Energija“, „Elektrum Lietuva“, „Enefit“, „Ignitis“ ir „Perlas Energija“.
ELTA