Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS nuotr.
Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt
Seimas svarstys Lietuvos socialdemokratų partijos frakcijos nario Eugenijaus Sabučio siūlymą automobilių taršos mokestį nuo 2022 metų pervesti į savivaldybių, o ne į valstybės biudžetą.
Už jo antradienį pateiktą Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo pakeitimo projektą balsavo 29 Seimo nariai, prieš buvo 1, susilaikė 5 parlamentarai.
Šiuo metu visos pajamos iš transporto priemonių registracijos mokesčio yra įskaitomos į valstybės biudžetą.
„Pateiktu įstatymo pakeitimo projektu siekiama nustatyti naują tvarką, pagal kurią vadinamasis automobilių taršos mokestis būtų įskaitomas į savivaldybių biudžetus. Mano manymu, tai galėtų būti vienas pirmųjų žingsnių šios kadencijos Seime, stiprinant savivaldą. Jeigu parlamentarai pritartų šiai pataisai, pasiųstume aiškų ženklą savivaldybėms, kad esame pasiruošę kalbėtis su regionais dėl pasiryžimo stiprinti savivaldybių savarankiškumą“, – sakė E. Sabutis.
Pasak Seimo nario, pateikti duomenys rodo, kad per 2020 m. nuo šio mokesčio įsigaliojimo į valstybės biudžetą buvo surinkta apie 15,5 mln. eurų, o pirmaisiais šių metų mėnesiais jau surinkta beveik 4 mln. eurų. Remiantis minėta statistika ir išliekant tokioms pačios tendencijoms, anot parlamentaro, galima teigti, kad šio mokesčio pajamos savivaldybių biudžetus galėtų papildyti kasmet apie 28 mln. eurų.
„Gautos lėšos galėtų būti panaudotos aplinkosauginėms reikmėms transporto srityje, taip pat įgyvendinant kitas oro taršos mažinimo priemones. Savivaldybės būtų labiau įgalintos ir finansinėmis paskatomis motyvuotos sparčiau atnaujinti viešąjį transportą, užtikrinti dviračių ir pėsčiųjų takų plėtrą, taip pat kurti žaliąsias erdves, pavyzdžiui, sodinti augalų masyvus šalia didžiausių taršos šaltinių“, – pabrėžė Seimo narys.
E. Sabutis atkreipia dėmesį į Europos Sąjungoje taikomą ir plačiai paplitusią praktiką, kuri rodo, kad transporto priemonių registracijos mokestis į savivaldybių biudžetus pilnai arba iš dalies įskaitomas Estijoje, Nyderlanduose, Belgijoje, Ispanijoje, Liuksemburge, Portugalijoje ir Prancūzijoje.
ELTA