Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Organizatorių nuotr.
Vaiva KasiulynaitėŠaltinis: Etaplius.lt
Panevėžio regiono švietimo darbuotojai susitiko Kupiškyje, kur ieškojo būdų stiprinti STEAM ugdymą regione. Susitikime dalyvavo apskrities savivaldybių, mokyklų, profesinio ir aukštojo mokslo, neformaliojo ugdymo įstaigų, „Investuok Lietuvoje“ atstovai.
„4-oji pramonės revoliucija ateina į Lietuvą ir Panevėžio regioną, todėl privalome ruoštis spartiems socialiniams ir ekonominiams pokyčiams. Tą padaryti bus daug lengviau, jei rasime, kas mus vienija, ir kartu sieksime bendrų tikslų. Pavyzdžiui, visi norime, kad mūsų vaikai būtų kuo kokybiškiau ugdomi ateities profesijoms, gyvenimui besikeičiančiame pasaulyje. Apie tai ir yra STEAM ugdymas“, – sakė viena iš susitikimo organizatorių, Panevėžio pramonės 4.0 projekto vadovė Monika Miniotaitė.
STEAM – tai santrumpa, apibūdinanti gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos disciplinų samplaiką. Šių sričių specialistų trūkumas Panevėžio regione ir visoje Lietuvoje yra opi problema.
„Investuok Lietuvoje“ regionų plėtros projektų vadovė Birutė Kurbanovaitė akcentavo, kad žmogiškieji ištekliai – tai esminė sąlyga pritraukiant investicijų į regioną: „Dažnai manoma, kad pagrindiniai motyvai, lemiantys investuotojų sprendimą, yra infrastruktūra, reguliacinė aplinka, mokesčiai. Iš tiesų pirmasis klausimas, kurį jie užduoda – ar regione yra reikalingas kompetencijas turinčių žmonių. Siekiant užtikrinti regiono konkurencingumą svarbu skirti ypatingą dėmesį kokybiškam švietimui, profesiniam orientavimui, taip pat priemonėms, skirtoms išlaikyti žmones regione ir sugrąžinti tuos, kas išvyko“.
Susitikimo dalyviai diskutavo apie technologinio ugdymo aktualumą Panevėžio regionui, susipažino su Kupiškio P. Matulionio progimnazijos patirtimi šioje srityje (su moderniomis technologijomis – robotais, 3D spausdintuvais – mokiniai pradeda dirbti jau nuo pirmųjų klasių).
Praktinėje sesijoje specialistai dalijosi patirtimi, išgrynino STEAM ugdymo regione prioritetus ir konkrečių projektų poreikį. Tarp reikalingiausių priemonių – mokytojų kompetencijų tobulinimas, gerosios patirties mainai, bendradarbiavimas su verslu, STEAM viešinimas, moksleivių tėvų švietimas ir kt. Parengtą priemonių planą bus siekiama įgyvendinti bendradarbiaujant su regiono savivaldybėmis.
Susitikimą inicijavo Panevėžio regiono pramonės 4.0 darbo grupė, kurią sudaro Panevėžio miesto, Biržų, Kupiškio, Pasvalio, Rokiškio ir Panevėžio rajonų savivaldybių atstovai. Grupė buvo sudaryta regiono merams pasirašius ketinimų protokolą dėl bendradarbiavimo vystant Pramonės 4.0 strateginę kryptį. Sutarta, kad Pramonės 4.0 kryptis apims regionui svarbiausius ekonomikos sektorius: transportą, pramonę ir logistiką, robotiką ir automatizavimą, žemės ūkį ir gamtos išteklius, biotechnologijas, baldus ir tekstilę, maistą ir gėrimus. Šiuos sektorius bus siekiama stiprinti skiriant ypatingą dėmesį technologinei pažangai ir naujojo ekonomikos raidos etapo, vadinamo Pramone 4.0, tendencijoms.
Tikimasi, kad susitarimas padės 6 regiono savivaldybėms gerinti moksleivių ir studentų ugdymą karjerai, skatinti verslo plėtrą, investicijų pritraukimą ir aukštą pridėtinę vertę kuriančių darbo vietų kūrimą, garsinti Panevėžio regioną ir gerinti jo įvaizdį.
jusupnv-03-1.jpg