PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Sveikata2020 m. Rugpjūčio 24 d. 19:27

Panevėžio ligoninėje gydymo paslaugų prieinamumo lygis auga

Panevėžys

Rimvydo Ančerevičiaus nuotr.

Jūsų PanevėžysŠaltinis: Etaplius.lt


143212

Premjeras Saulius Skvernelis, kalbėdamas apie gydymo paslaugų prieinamumą ir lygindamas birželio bei liepos duomenis, tvirtino pastebintis teigiamą pokytį. Tačiau pripažino, kad šalyje vis dar yra sveikatos priežiūros įstaigų, kurių paslaugos gyventojams pasiekiamos ne taip lengvai.

Be to, šalies vyriausybė įspėjo gydymo įstaigas, kad tos, kurios nesiims aktyviau atnaujinti paslaugų teikimo, sulauks finansinių pasekmių – jos neteks įprasto 1/12 apmokėjimo, bus atsiskaityta pagal faktiškai suteiktas paslaugas.

Procentai turi augti

Pagal sveikatos apsaugos ministro Aurelijaus Verygos patvirtiną įsakymą, nuo liepos 1-osios per mėnesį suteiktų stacionarinių paslaugų apimtys gydymo įstaigose turėjo pasiekti ne mažiau kaip 70 proc. planuojamos ataskaitinio laikotarpio sutartinės sumos, ambulatorinių paslaugų apimtys – ne mažiau kaip 80 proc.

Paslaugų teikiama daugiau

Respublikinė Panevėžio ligoninės teikiamų paslaugų prieinamumas, lyginant su birželio mėnesiu, išaugo ir siekia 97,1 proc.

„Praktiškai teikiamos paslaugos stacionare sugrįžo beveik į prieškrizinį laikotarpį. Tačiau toks, koks buvo iki pandemijos paskelbimo, nebus. Reikia su tuo susitaikyti, nes priimant pacientus būtina laikytis visų galiojančių nurodymų: laikytis atstumų, patalpų dezinfekcija. Tačiau teikiamų paslaugų prieinamumo procentas rodo, kad Panevėžio ligoninėje padėtis – normali“, – naujienų portalui JP sakė Panevėžio ligoninės direktorius Arvydas Skorupskas ir priminė:

„Tačiau noriu priminti, kad Panevėžio ligoninės gydomų ligonių lankymas apribotas. Tai diktuoja epidemiologinė situacija ir negalime leisti lankytojams vaikščioti po ligoninę kaip buvo prieškriziniame laikotarpyje. Situacija yra tokia, kokia yra ir tikėtis laisvo įėjimo į ligoninę negalima.“

Pažangą padarė ne visi

Kaip atrodo liepos duomenys ir kaip gydymo įstaigos po karantino atnaujino planines paslaugas, Vyriausybės pasitarimo metu pristatė Valstybinės ligonių kasos (VLK) direktorius Gintaras Kacevičius.

Pasak jo, ne visos, gydymo įstaigos liepos mėnesį padarė pažangą.„Gydymo įstaigos sureagavo į Vyriausybės ir ministerijos raginimus pagerinti pacientams paslaugų prieinamumą, tačiau ne visos gydymo įstaigos vienodai“, – teigė VLK vadovas ir tęsė:

„Jeigu palyginsime, kaip šitos paslaugos teikiamos skirtingose gydymo įstaigų grupėse ir kiek iš jų pasiekė tuos ministro įsakymu nustatytus 80 proc., matome, kad kiekvienoj įstaigų grupėje yra gydymo įstaigų, kurios pasiekė nustatytus procentus ir, kurioms nepavyko pasiekti nustatyto lygmens. Gal krenta į akis tai, kad daugiau negu pusė rajoninių ligoninių šitų paslaugų tiek neatnaujino. Kalbant apie privačias įstaigas, jų irgi pusė neatnaujino paslaugų.“

Prisiskambinti sudėtinga

Vertindamas duomenis, sveikatos apsaugos ministras A. Veryga pasidžiaugė, kad gydymo įstaigos ėmėsi greičiau atnaujinti darbų apimtis, visgi nerimą esą kelia, jog tapo sudėtinga prisiskambinti į poliklinikų registratūras.

„Todėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimu gydymo įstaigos įpareigotos tobulinti pacientų skambučių srautų valdymą ir įdiegti technines priemones. Jeigu prisiskambinti nepavyktų, turi būti užtikrintas grįžtamasis ryšys – pacientui turi būti perskambinta“, – rašoma žiniasklaidai išplatintame pranešime.

stacger-5f3d191a9b72e.jpg

untitledhjk-5f3d125eb1c3a.jpg

gydymo-paslaugu-prieinamumas-5f3d15627bab0.jpg

jusupnv-03-1.jpg