PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kultūra2020 m. Balandžio 1 d. 11:23

Panevėžietis fotomenininkas projektą pavadino koronaviruso karštosios linijos telefono numeriu

Panevėžys

Andriaus REPŠIO nuotr.

Jūsų PanevėžysŠaltinis: Etaplius.lt


123768

Panevėžietis fotomenininkas Andrius Repšys net ir sudėtingų Lietuvai metu – paskelbtas karantinas – nenuilstamai dirba ir sumanė projektą „1808, Karantinas“


Foto galerija:

20200327-alytus.jpg
20200328-marijampole.jpg
20200329-jonava.jpg
20200330-taurage.jpg
20200325-mazeikiai.jpg
20200326-kedainiai.jpg

Naujausioje savo darbų serijoje menininkas A. Repšys nagrinėja šiuo metu pasaulyje kone aktualiausią temą – koronaviruso įtaką žmonėms ir jų kasdienybei.

Kaip ir ankstesnėse savo darbų serijose, fotografas savo kūriniuose kelia problemas sujungdamas geografines erdves ir jų specifiškumą su žiūrovui gana gerai įskaitomomis simbolinėmis prasmėmis, atsiskleidžiančiomis per kiekvienos geografinės vietos detales. Tik čia serija kuriama nuo pat Lietuvoje įvesto karantino pradžios, dronu fiksuojant centrines didžiųjų miestų aikštes.

Miestų aikštės iš paukščio skrydžio

Pasak projekto autoriaus, pats projekto pavadinimas kreipia į šiuo metu Lietuvoje veikiančią koronaviruso karštąją liniją: 1808.

„Atspirties taškas – šis numeris ir dokumentuoju pasirinktas vietas kasdien tuo pačiu laiku – 18:08 val. Iš viršaus fiksuojamos architektūrinės kompozicijos pradeda panašėti į abstrakčių figūrų išsidėstymą bei ritmą, kartkartėmis nutraukiamą žmonių „paliktų“ ženklų, tokių kaip mašinos, šiukšliadėžės, stulpai ir panašiai. Kardinaliai pasikeitęs mums įprastas vaizdas simbolizuoja ne tik kiekvieno mūsų laikinumą, bet ir šiandien patiriamos vienatvės, atskirties būseną“, – pristato projekto esmę A. Repšys.

20200321-klaipeda.jpg

20200324-telsiai.jpg

Karantino metu svarbūs visi

Kita vertus, menininko užfiksuotuose vaizduose galima įžvelgti ir retus praeivių siluetus, tačiau pastarieji tik dar labiau padidina tuštumos jausmą – išryškėja erdvių mastelis, sustiprinamas vienišo žmogaus įspūdis.

„Tuo pačiu – tais vaizdais – kvestionuojamas ir žmogaus vidinis pasaulis: ar tokioje situacijoje namai staiga virsta kalėjimu? Ar akistatoje su baime išliekame sąžiningi, o gal apsimetame, jog mums grėsmės nėra? Ir galiausiai, ar mokame gyventi bendruomenėje net būdami vieni? Vykstant esminėms permainoms gamtoje ir visame pasaulyje, keičiasi ir mūsų vertybės bei nusistatymai. Be to, greta labiausiai vertinamų profesijų, tokių kaip medikai, policininkai ar ugniagesiai, šiandien mums ypatingai svarbūs tampa ir kurjeriai, kasininkai, ūkininkai ar mažmenine prekyba užsiimantys pardavėjai“, – sako jis ir tęsia:

„Kitaip tariant, pasaulinės krizės laikotarpiu, atsiranda ir ypač šviesių, nuotraukose matomas tuščias erdves užpildančių pokyčių, vedančių į dar didesnį suartėjimą su aplinkiniu pasauliu ir mumis pačiais.“

Todėl fotomenininko A. Repšio serija „1808, Karantinas“ ne tik dokumentuoja šį istorinį įvykį, bet ir nagrinėja šiam laikotarpiui artimas temas.

Tarsi suvokiame, jog nėra abejonių, kad po viruso pasaulis pasikeis, tačiau į tą klausimą atsakyti turime patys.

jusupnv-03-1.jpg