Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Alfa.lt nuotr.
Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt
Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi dalinį Palangos miesto savivaldybės vykdyto keleivių vežimo paslaugų pirkimo vertinimą konstatuoja, kad nustatydama kvalifikacinius reikalavimus ir reikalavimus paslaugoms, perkančioji organizacija dirbtinai ribojo konkurenciją, o vertindama pasiūlymus – pažeidė lygiateisiškumo ir skaidrumo principus. Tarnyba įpareigoja perkančiąją organizaciją nutraukti pirkimo procedūras. Pirkimo vertė – 4 mln. 284,8 tūkst. Eur su PVM.
Viešųjų pirkimų tarnyba atliko dalinį Palangos miesto savivaldybės administracijos 2017-11-24 skelbto pirkimo „Vežėjo parinkimo keleivių vežimui vietinio reguliaraus susisiekimo autobusų maršrutais Palangos miesto savivaldybėje paslaugų pirkimas“ vertinimą.
Pirkimo dokumentuose perkančioji organizacija nurodė, kad pradėti teikti vežimo paslaugas reikalaujama kitą dieną po sutarties įsigaliojimo, o paslaugos teikėjas privalo turėti ne mažiau kaip 8 transporto priemones, kurių pirmosios registracijos data yra ne senesnė kaip 2013 metai. Perkančioji organizacija nurodė, kad papildomus balus skirs tiems tiekėjams, kurie paslaugas teiks naujais ar net elektriniais autobusais. Taip pat nurodė, kad kitą dieną po sutarties įsigaliojimo paslaugos teikėjas privalo turėti vietą savo naudojamiems autobusams laikyti, taip pat turi būti pats paruošęs elektrinių autobusų eksploatavimo infrastruktūrą (jei tokius autobusus naudos), pats būtų atsakingas už bilietų gamybą ir platinimą, turėtų visus veiklai reikalingus leidimus ir licencijas. Visus išvardintus reikalavimus per tokį trumpą laiką realiai atitikti gali tik ta įmonė, kuri iki šiol teikė keleivių vežimo paslaugas. Keleivių vežimo paslaugas perkančiajai organizacijai nuo 2006 m. teikia UAB „Vlasava“, ji ir pripažinta laimėtoja.
Perkančioji organizacija, nustačiusi neproporcingus pirkimo objektui reikalavimus, nesuteikusi pakankamai laiko naujam vežėjui pasiruošti paslaugų teikimui, autobusų įsigijimui ir taip dirbtinai apribojusi konkurenciją, pažeidė Viešųjų pirkimų įstatymą.
Tarnyba taip pat nustatė, kad pateiktus pasiūlymus perkančioji organizacija vertino nelygiavertiškai. Pirkimo komisija atmetė UAB „Kautra“ pasiūlymą, nes tiekėjas esą neturi techninių galimybių teikti paslaugas konkursinėmis transporto priemonėmis iš karto po sutarties įsigaliojimo., tačiau netikrino ar tokias galimybes turi pirkimo laimėtoja paskelbta UAB „Vlasava“.
Atlikdama vertinimą Tarnyba nustatė, kad UAB „Vlasava“ su pasiūlymu pateikė pirkimo pardavimo sutarties kopiją, iš kurios matyti, kad bendrovė ketina įsigyti vieną elektra varomą autobusą, kuris bus perduotas pirkėjui per 9 mėn. nuo sutarties įsigaliojimo dienos. Duomenų, kad minėta sutartis įsigaliojo tiekėjas perkančiajai organizacijai nepateikė. Pagal viešai prieinamą informaciją matoma, kad siektas įsigyti autobusas yra tik pirmas šio gamintojo kurtas elektrinis autobusas, skirtas komerciniams tikslams ir su juo atliekami bandymai, kurie UAB „Vlasava“ pripažinus laimėtoja, dar nebuvo baigti.
Atlikdama pasiūlymų vertinimą perkančioji organizacija pažeidė Viešųjų pirkimų įstatyme įtvirtintus lygiateisiškumo ir skaidrumo principus.
Perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose taip pat nurodė kvalifikacinį reikalavimą, kad vežėjas per pastaruosius 7 metus turi būti įvykdęs arba vykdyti ne mažiau kaip vieną keleivių vežimo vietiniais maršrutais paslaugos teikimo sutartį, kurios užsakovas – valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga. Buvo pažeistas Viešųjų pirkimų įstatymas, nes šis reikalavimas dirbtinai riboja konkurenciją – aplinkybė kas buvo užsakovas (jo teisinė forma, steigėjas) nėra susijusi su vežėjo teiktomis paslaugomis.
Išvadą rasite čia: http://vpt.lrv.lt/lt/ukio-subjektu-prieziura/isvados-ataskaitos/viesieji-pirkimai-atliekami-pagal-lr-viesuju-pirkimu-istatyma-1/vertinimo-isvados/2018-m-6