Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Vilniaus rajono savivaldybės nuotr.
Jolanta DudutienėŠaltinis: Vilniaus rajono savivaldybė
Konferencijos tikslas – sudaryti sąlygas Vilniaus rajono savivaldybės švietimo įstaigų mokytojams ir švietimo pagalbos specialistams pasidalinti gerąja darbo patirtimi, taikant universalaus dizaino mokymuisi metodikas. Universalus mokymo dizainas – tai požiūris į mokymą ir mokymąsi, jis suteikia visiems mokiniams lygias galimybes patirti sėkmę.
Konferencijoje sveikinimo žodį tarė Vilniaus r. Pagirių gimnazijos direktorė Jelena Suruda, ji pasidžiaugė konferencijos dalyvių gausiu būriu, temos aktualumu, palinkėjo visiems prasmingo darbo ir turiningo, produktyvaus bendradarbiavimo.
Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjas Jaroslav Suboč perdavė dalyviams sveikinimus ir padėką už norą apžvelgti kokybiško ugdymo, atitinkančio kiekvieno mokinio ugdymosi galias ir poreikius, prieinamumą, pasidalinti su kolegomis iš kitų švietimo įstaigų sėkmingos darbo patirties būdais ir metodais, dirbant su klasėmis, kuriose ugdomi mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių.
Vilniaus rajono savivaldybės nuotr.
Konferenciją vedė Vilniaus r. Pagirių gimnazijos specialioji pedagogė-logopedė metodininkė Justina Valterė ir chemijos mokytoja ekspertė Irena Babinska, kurios padėjo sukurti atvirą, bendradarbiavimu grįstą atmosferą. Pirmoje konferencijos dalyje dalyviai išgirdo vertingų pranešimų (jų buvo 13) apie tai, kaip universalaus dizaino principai gali būti taikomi kasdienėje mokytojo praktikoje, kaip kurti lankstų ugdymo turinį, siūlyti pasirinkimo galimybes, taikyti skirtingus vertinimo būdus ir užtikrinti visų mokinių įsitraukimą. Džiugu, kad pranešėjai ne tik dalijosi vertingomis teorinėmis žiniomis apie universalų dizainą mokykloje, bet ir kalbėjo, ką jie ir kaip daro pamokoje, ką galima lengvai pritaikyti kasdienėje mokytojo veikloje. Renginio metu buvo dalijamasi patirtimi, kaip diegti universalaus dizaino principus kasdieniame mokyklos gyvenime. Mokytojai dalijosi patirtimi, kaip kuriama įtrauki, lanksčiai visiems mokiniams pritaikyta mokymosi aplinka, kurioje kiekvienas vaikas yra svarbus ir matomas. Pranešėjai teigė, kad ugdymosi sėkmė priklauso nuo aplinkos, o pamokos neįsivaizduojamos be patyriminio ugdymo, netradicinių veiklų, bendravimo ir bendradarbiavimo. Taip pat teigė, kad svarbu skirtingi mokymosi būdai, įvairios pritaikytos užduotys, tinkamai parengtos ugdymo priemonės, saugi ir pozityvi emocinė aplinka, taikomi pozityvaus elgesio principai. Beje, daugelis pranešėjų akcentavo, jog raktas į sėkmę– tai praktinė, kūrybinė, pažintinė veikla.
Antroje konferencijos dalyje konferencijos dalyvių laukė praktinės veiklos: tad konferencijos dalyviams reikėjo ne tik klausyti, bet ir patiems įsitraukti į veiklas bei pasidalinti savo patirtimi. Gera, kad konferencijos metu susirinkę bendraminčiai galėjo ne tik diskutuoti, bet ir sužinoti naujų metodų, sužinoti, kur dar galima surasti informacijos, kaip išnaudoti dirbtinį intelektą savo pamokose, kaip taikyti 5E metodą ar suplanuoti geriausią pamoką, įtraukiančią visus mokinius. Net šešiose sekcijose buvo galima išmokti, patirti bei pasidalinti idėjomis. Dėkojame moderatoriams už puikiai organizuotą darbą.
Taigi dalyviai išsinešė ne tik teorinių žinių, bet ir praktiškai pritaikomų idėjų, kurios gali iš esmės keisti jų kasdienį darbą klasėje. Juk kiekvienam mokytojui svarbiausia, kad kiekvienas mokinys jaustųsi priimtas, suprastas ir turėtų galimybę augti.
Šios dienos konferencija – tai dar vienas sėkmingo Vilniaus rajono savivaldybės švietimo bendruomenės bendradarbiavimo pavyzdys, siekiant palankios mokinių įtraukčiai aplinkos plėtojimo ir stiprinimo.
Dėkojame konferencijos iniciatoriui ‒ Vilniaus rajono savivaldybės švietimo įstaigų specialiųjų pedagogų ir logopedų metodiniam būreliui, organizatoriams ‒ Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriui ir Vilniaus rajono savivaldybės mokyklų metodinei tarybai, Vilniaus r. Pagirių gimnazijos direktorei bei visiems pranešėjams ir dalyviams.