Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
„Chevrolet“ / Pixabay
Jūras BarauskasŠaltinis: ELTA
Šiuo metu iš JAV importuojamiems automobiliams ES yra taikomas 10 proc. muito mokestis, tačiau, jei Vašingtonas sumažintų automobilių iš ES importo muitą, šalių blokas taip pat būtų linkęs sumažinti savąjį muito tarifą.
Pagal Europos Komisijos pirmininkės Ursulos von der Leyen ir JAV prezidento Donaldo Trumpo sekmadienį pasiektą susitarimą į JAV eksportuojamiems ES pagamintiems automobiliams bus taikomas 15 proc. muito tarifas.
Iki D. Trumpui grįžtant į valdžią, į JAV eksportuojamiems Europos automobiliams buvo taikomas 2,5 proc. tarifas. Tačiau po to, kai JAV prezidentas kovo mėn. nusprendė šį tarifą padidinti, šiuo metu Vašingtonas importuojamiems automobiliams taiko 27,5 proc. mokestį.
Sekmadienį sudarytu prekybos susitarimu užbaigtos kelis mėnesius trukusios ES ir JAV derybos, kuriomis siekta išvengti tolesnio 30 proc. tarifų didinimo Europos produktams.
Pagal susitarimą daugumai sektorių, įskaitant ne tik automobilius, bet ir puslaidininkius bei farmacijos produktus, bus taikomas 15 proc. tarifas, sekmadienio vakarą paskelbė U. von der Leyen.
ES taip pat susitarė iš JAV nupirkti energijos už 750 mlrd. dolerių ir į JAV investuoti dar 600 mlrd. dolerių. Importuojamam plienui ir aliuminiui ir toliau bus taikomi 50 proc. muito tarifai.
Tam tikrų kategorijų produktams, įskaitant visus orlaivius ir jų komponentus, kai kurias chemines medžiagas, generinius vaistus, puslaidininkių įrangą, žemės ūkio produktus, gamtinius išteklius ir svarbiausias žaliavas, abiejų šalių tarifai bus sumažinti iki nulio.
„Jei šį ES ir JAV susitarimą reikėtų apibendrinti vienu sakiniu, pasakyčiau, kad jis suteikia naujo stabilumo ir atveria duris strateginiam bendradarbiavimui“, – sakė už prekybą atsakingas ES Komisijos narys Maroš Šefčovičius.
„Tai kelių mėnesių nuoširdžių ir atkaklių pastangų rezultatas“, – sakė jis ir pridūrė, kad nuo metų pradžios jis ir jo komanda 10 kartų iš Briuselio vyko į Vašingtoną.
Reaguodama į minėtąjį susitarimą, Vokietijos pramonės federacija (BDI) pareiškė, kad tai yra netinkamas kompromisas, kuris siunčia pražūtingą signalą glaudžiai susijusioms abiejų Atlanto pusių ekonomikoms.
BDI teigimu, net 15 proc. muitas darytų milžinišką neigiamą poveikį į eksportą orientuotai Vokietijos pramonei.
„Akimirkai stabtelkime ir apsvarstykime alternatyvą“, – kalbėjo M. Šefčovičius, pridurdamas, kad 30 proc. muitas būtų reiškęs, kad „transatlantinė prekyba būtų iš esmės sustojusi“, o 5 milijonai darbuotojų rizikuotų prarasti darbą.