Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Asociatyvi BNS nuotr.
Reporteris ElenaŠaltinis: Etaplius.lt
Vyriausybei siūlant didinti dyzelino akcizą, jei tam pritars Seimas, vežėjai pirks degalus kitose Europos Sąjungos (ES) valstybėse, sako Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinis sekretorius Povilas Drižas.
„Žinoma, tai bus padidėję kaštai verslui, bet už tą brangesnį dyzeliną mokės visa Europa. Mes to neišvengsime. Tačiau kai kurios Europos valstybės akcizų dalį grąžina verslo įmonėms – Belgija, Vokietija, kai kurios kitos šalys, taip skatindamos piltis kurą pas juos, nešti naudą jų verslui. Lietuvoje to nėra“, – BNS sakė jis.
Anot TTLA atstovo, išaugę įmonių kaštai galiausiai atguls ant vartotojų pečių, nes augs galutinės prekių kainos.
Lėšos, surinktos iš padidintų akcizų, anot P. Drižo, galėtų būt panaudotos kelių infrastruktūrai.
„Pirmas man iškylantis klausimas yra tas, kur galų gale nueis tas sumokėtas akcizas? Europos Sąjungos šalys už jas gerina kelių infrastruktūrą, kuri Lietuvoje yra tragiška. Neturime nei poilsio bazių, nei dušų, kur vairuotojai galėtų nusiprausti“, – BNS sakė TTLA vadovas.
Vyriausybė trečiadienį pritarė siūlymui nuo 2023 metų pamažu didinti akcizus taršiausio kuro rūšims, atsisakant lengvatų iškastiniam kurui. Tam bus reikalingas ir Seimo sprendimas.
Dyzelino akcizą nuo 2023 metų siūloma didinti 10 proc. nuo 372 iki 410 eurų už 1 tūkst. litrų, nuo 2024 metų – iki 466 eurų (toks dabar yra akcizas bešviniam benzinui), o nuo 2025 metų – iki 500 eurų – jis būtų 34 proc. didesnis nei dabar.
BNS