Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Oro navigacijos bokštelis. Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.
Ūla KlimaševskaŠaltinis: ELTA.LT
„Nepaisant gedimo, oro erdvė nėra palikta nestebima – Vilniaus oro uosto prieigose oro erdvė toliau yra stebima kita stebėjimo įranga“, – komentare Eltai šią savaitę nurodė M. Pikutis.
„Planuojama, kad artimiausiais metais Vilniuje bus įdiegta nauja moderni plačios aprėpties daugiajutiklinė sistema, kuri padės išvengti panašių situacijų ateityje. Naujoji sistema bus pagrįsta kitokiais veikimo principais, turės daugiau jutiklių, užtikrinsiančių skrydžių stebėjimą net ir esant atskirų komponentų gedimams“, – tikino departamento vadovas.
Nors įmonė pranešė, kad skrydžiai bus ribojami iki spalio 31 d., M. Pikutis neatmetė, kad draudimas gali būti atšauktas ir anksčiau – priklausomai nuo gedimo taisymo darbų spartos.
„Darome viską, kad gedimas būtų pašalintas kaip įmanoma greičiau. Bendradarbiaujame su tiekėjais užsienyje ir siekiame kuo greitesnio sprendimo. Esant poreikiui keisti stebėjimo įrangos komponentą, detalė bus operatyviai užsakoma iš specializuotų tiekėjų, su kuriais dirbame pagal turimas sutartis. Todėl tikimės, kad per artimiausias kelias savaites sugedusi stebėjimo įranga vėl veiks įprastai“, – tikino jis.
Pasak M. Pikučio, stebėjimo įrangos techninis gedimas užfiksuotas rugsėjo 8 d. Laikinai apribojus karšto oro balionų ir mokomuosius skrydžius, komercinė aviacija vyksta įprastai, o ribojimai taikomi tik Vilniaus skrydžių valdymo zonoje ir sostinės aerodromo skrydžių valdymo rajone.
„Gedimas yra susijęs su techniniu defektu stebėjimo įrangoje, kurioje veikia keli įrenginiai, išdėstyti Lietuvoje. Šiuo metu sugedęs tik vienas iš įrenginių, veikiantis Vilniaus aerodrome“, – teigė M. Pikutis.
Departamento vadovo teigimu, nors stebėjimo įrangos techninė būklė yra stebima visą parą, planiniai techninės priežiūros darbai atliekami reguliariai, todėl papildomai sistemos tikrinamos tik nustačius techninės būklės pokytį.
Bendrovė yra atsakinga už oro erdvės valdymą, koordinuojant skrydžių srautus ir užtikrinant efektyvų eismo danguje organizavimą, tuo tarpu šios erdvės saugumo užtikrinimas yra šalies kariuomenės atsakomybė.
Kaip antradienį LRT radijui sakė Lietuvos oreivių federacijos prezidentas Vytautas Sviderskis, gavus pranešimą apie radaro gedimą praėjusios savaitės penktadienį išskristi uždrausta 10 oro balionų, šeštadienį ir sekmadienį – 5.